To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Inne pojazdy, mechanika pojazdów - Piaggio Free

Arbiter - Nie 04 Lut, 2007

Dawid R napisał/a:
no to jan ie wiem jak Ty tam masz ... u mnie przekladnia glowna jest przy tylnym kole a wczesniej wariator ..... a przed nim silnik pod tą pokrywką jest tylko wariator moze faktycznie masz w srodku inaczej ułożone wszystko ....


Mysle ze mamy wszystko podobnie... a juz na pewno przekłądnia główna u ciebie i umnie jest zblizonej konstrukcji - czyli tez gdzies musisz miec olej

Cytat:

mniejsze dzióry to prawien ie czuc na kierownicy a teraz zeby dokladnie powiedziec to musial bym sprawdzic dokladnie

Ano własnie - nie chodzi mi o to czy rusza sie widelec, tylko czy amortyzuje. Nap tylne zawieszenie mi amortyzuje jak skocze to mi wytłumia i nie odbija jak sprężyna. A w przednim odbija

Anonymous - Nie 04 Lut, 2007

no z tego co pamietam to tak, jak zdusze przód to wraca wolniej niz sie wdusza to chyba amortyzuje cos :)

jeszcze mi sie 1 rzecz przypomniala, spawalem kierownice, tam gdzie kierownica łączy sie ze sztycą, fabrycznie jest to zgrzane ale u mnie pęklo chyba od upadku czy cos .... i musialem to pospawac, fabrycznie jest to dosc delikarne.

Arbiter - Pon 05 Lut, 2007

U mnie kopka jest popsuta wiec musze palic tylko z rozrusznika. Ale jeszcze nigdy mnie nie zawiódł.... Na wszelki wypadek wożę zapasowy akumulatorek 5Ah:)
Anonymous - Pon 05 Lut, 2007

mysle ze nie trzeba aku nie siada z dnia nadzien ;)

co do kopniaka to zdejnij dekiel i zobacz co tam jest nie tak, podejzewam ze ktos zle zlozyl to po ostatnim odkreceniu dekla, na deklu od wewnątrz jest taki półokrag żebaty do kopniaka byc moze ktos zke go załozyl i nie zazebia sie za koło rozrusznika (to duze na talerzu wariatora)

kopniak jest potrzebny, nie raz bylo tak ze mialem problemy z odpaleniem i musialem brzeczec rozrusznikiem kilka razy, zwykle wynikalo to z ustawienia skutera jak jest przednie kolo wyzej niz tylne to benzyna scieka do gaznika calkiem i sie lekko cofa, wtedy jest trudniej odpalic jak jest rowno lub przednie nizej jak tylne to pali odrazu zazwyczaj :) ja bym wolal wozic z litr benzyny :) niz ten akumulator bo bak jest strasznie maly i raz mi zabraklo wahy przed sandomierzem fajnie wtedy schodzi na jalowe obroty ( zasilanie oparami) trzeba chwile poczekac az tam nakapie benzyny i znowu moznma jechac ze 300 m na gazie na szczescie niczym oaza na pustyni :) ukazał sie za lasem ORLEN :)

Arbiter - Pon 05 Lut, 2007

Mi juz 2x zabrakło benzyny....

A akumulator wożę, bo xenon mi zuzywa za duzo pradu i jak za długo na xenie pojezdze to mi aku wyładowuje i moze byc lipa

Wiadomo - komniak warto mieć. A co do pchania skutra to strasznie ciezko to idzie...

Anonymous - Wto 06 Lut, 2007

to moze wsac LEDa zamiast xenona ?
Anonymous - Czw 08 Lut, 2007

Małe zapytanko: Sterowanie tą przekładnią pasową (wariatorem) jest jakieś inteligentne związane z obciążeniem lub nabieraniem predkości skutera czyli automatyczne, czy też jest od tego jakaś ręczna wajcha?
Arbiter - Czw 08 Lut, 2007

to jest odśrodkowe chyba. Zmienia się wtedy średnica kół pasowych
Anonymous - Pią 09 Lut, 2007

Odśrodkowe to napewno jest tzw sprzęgło startu. To jest na dodatek jeszcze tzw sprzęgło jednokierunkowe (zwane potocznie "wolne koło") Z górki jadąc skuter na zamkniętej przepustnicy "przepędza" obroty silnika i jazda jest jak na luzie. Prostota jazdy, bo pozbywamy się wajchy sprzęgła i skrzyni biegów z luzem. Ale z tą przekładnią pasową zmienną, to raczej chyba sterowane jest obciążeniem, skoro nie ma ręcznej zmiany jak widzę po odpowiedzi. Jazda napewno zaczyna się od dużego przełożenia, i jak zmniejsza się obciążenie wskutek wystabilizowania jazdy po rozpędzeniu, (bo ono zawsze pochłania większą moc stwarzając znaczne obciążenie) układ sterujący pobierający sygnał o obciążeniu zmniejsza przełożenie. Jak pojawi się znów jakieś obciążenie np wzniesienie system prawdopodobnie powiększa przełożenie, bo następuje wzrost obciążenia. Sądzę, że tak to się musi chyba odbywać przy automatycznej regulacji przełożenia.
Czy tak to mogłoby być? Jak się tym jeździ, to się chyba czuje od czego zmienia się to przełożenie słysząc silnik i czując prędkość wehikułu.
A czy ten pas wariatora jest zarazem przeniesieniem napędu na koło jezdne? Jeśli tak, to rzeczywiście prostota napędu, bo brak łańcucha.
Nigdy szczegółowo nie interesowałem się rozwiązaniami napędowymi współczesnych skuterów. Napewno jest wiele odmian. Wg mnie najlepsze to te co są mało stratne energetycznie. Pasy pochłaniają energię na przeginanie pasów i mają tzw poślizg, a wariatory mają jeszcze straty na tarcie pasa o tarczę. Koła zębate ułożyskowane tocznie to najlepsze rozwiązania pod względem energetycznym. Jak jeszcze krótki wał napędowy zamiast łańcucha to ekstra rozwiązanie. Wtedy są zyski na paliwie.
Np firma BMW w niektórych silnikach stosuje łożyskowanie toczne wału głównego.

Anonymous - Śro 14 Lut, 2007

Wariator sterowany jest odsrodkowo, sa do tego specjalne rolki 5 lub 6 o specjalnej wadze zwykle ok 8 gram jedna, od ciezaru rolek zalezy przyspieszenie i predkosc maxymalna, jezeli np jedziemy pod górke to obroty silnika spadaja a co za tym idzie rolki sie wolniej kręca i odsrodkowo zwiekszaja przelozenie - logiczne ...

Sprzegla nima w skuterze jako takiego. Chyba ze to polaczone pod podłogą z linką hamulca sprzęzone ...

Pas wariatora nie przenosi napędu na kolo jezdne bezposrednio, pas ten laczy tylko wal silnika z przekladnia główna przy tylnym kole, przeniesienie pasem mocy na kolo tylne bezpisrednio byloby malo efektywne ze wzgledu na male obr i duzy moment dla tego pas pracuje w czesci wysokoobrotowej.

Anonymous - Wto 10 Kwi, 2007

Ej chlopaki powiecie mi jak zdiac tą blokade z wario..? :D jak mozna prosić to też weźcie jakies foty powklejajcie ..! ;] też mam Piaggio Free 2000 rok produkcij..! ;] jak mozna to prosze o szybką odpowiedź.>! :)
Arbiter - Wto 10 Kwi, 2007

Jest dużo w necie o tym jak zdejmowac blokade. Poszukaj tez piaggio nrg bo silnik ten sam
Anonymous - Śro 11 Kwi, 2007

No oky. dzieki..! :) a i jeszcze jedno gdzie sie spuszcza olej z silnika i jaki najlepiej użyć..? bo musze wymienic bo niewiem czy ktos wymianiel w nim od nowosci.>! :P jak mozesz to też weż walnij ze zdieciami..! :) będzie mi latwiej
Arbiter - Czw 12 Kwi, 2007

Sebski2203 napisał/a:
No oky. dzieki..! :) a i jeszcze jedno gdzie sie spuszcza olej z silnika i jaki najlepiej użyć..? bo musze wymienic bo niewiem czy ktos wymianiel w nim od nowosci.>! :P jak mozesz to też weż walnij ze zdieciami..! :) będzie mi latwiej

Oleju niestet nie zmienialem. ALe jest gdzies srubka. Byc moze trzeba zdjac do tego tylne koło. Kiedys zrobie zdjecia:)

Anonymous - Sob 14 Kwi, 2007

aha dzieki..! xD ej a jaki byście tlumnik do niego doradzali..?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group