To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Co kupić. Rower City Star 28 cali

Anonymous - Nie 09 Lut, 2014
Temat postu: Co kupić. Rower City Star 28 cali
Witam. To jest mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. Odnalazłem to forum poszukując sposobu na przerobienie mojego roweru na elektryczny. Przez 6 dni w tygodniu pokonuję dystans 8 kilometrów by dostać się do pracy. W bezwietrzne dni sprawia mi to przyjemność ale gdy są gorsze dni to aż się odechciewa wsiadać na rower.
I ta sobie myślę co by swój rower uzbroić w silnik elektryczny. I tu właśnie rodzi się pytanie jaki silnik, jakie akumulatory i przede wszystkim jaki koszt. Prosiłbym kolegów o dobranie do mojego roweru, silnika na tylne koło ( napęd z torpedo ). Rower dokładnie coś takiego:

http://sprzedajemy.pl/dam...sprzedam,216156

Ja ważę około 110 kg.
Czasami chciałbym te ~ 16 kilometrów przejechać bez pedałowania.


Z góry dziękuję za zainteresowanie.

Anonymous - Pon 10 Lut, 2014

Szukaj silnika do przedniego koła na 24 -36V. Akumulatory żelowe 7Ah powinny ci na taki dystans wystarczyć. Do tego manetka i kontroler. Jeśli chcesz najtaniej. Inne opcje będą już droższe. Chyba, że chcesz się bawić z silnikiem DC 24V z rolką dociskaną do opony, wyjdzie jeszcze taniej.
Anonymous - Pon 10 Lut, 2014

Czyli napęd wmontowany w tylne koło ze względu na torpedo odpada ?
Chciałbym mieć silnik w tylnym kole bo takie rozwiązanie wizualnie najlepiej wygląda. Do tego akumulatory zabudowane na bagażniku. Kwota, którą udało mi się zebrać to około 1200zł i nie wiem czy już mogę się zabrać za kompletowanie podzespołów czy dalej zbierać. Do tego dodam że naprawdę nie mam pojęcia co będzie najodpowiedniejsze dla mojego rumaka.

Anonymous - Pon 10 Lut, 2014

Najmniej problemów będziesz miał wymieniając przednie koło na koło z wbudowanym silnikiem. 1200 zł powinno spokojnie wystarczyć na taką przeróbkę. Jak dobrze poszukasz, to kupisz takie koło za 300-400 zł, kontroler, jakieś 170 zł, manetka około 50 zł i akumulatory (polecam Greensaver od kolegi z forum) za jakieś 400 zł (przy 36V). Razem zmieścisz się spokojnie w posiadanej kwocie.
A jak jeszcze lepiej poszukasz, to kupisz gotowy rower za podobna cenę ;)
Osobiście wolałbym kupić rower do 1400 zł, niż za podobną cenę przerabiać istniejący.
Przemyśl temat, będziesz miał dwa rowery, nie jeden ;)

bartek - Pon 10 Lut, 2014

Na żelach 7Ah 24V raczej ciężko będzie uzyskać te 16 km zasięgu przy 25km/h.
Ja bym proponował większą pojemność aku. 12-15Ah przy 24V lub 7Ah ale przy 36V.

Polecam Ci kalkulator zasięgu względem mocy silnika i pojemności akumulatora:
http://www.electricbikesi...php?language=pl

Szymek - Pon 10 Lut, 2014

Tu masz np. za 600zł: http://www.gumtree.pl/cp-...wania-565097963
Stary aku oddać do punktu zbiórki baterii i założyć do tego greensavery z giełdy.

Anonymous - Pon 10 Lut, 2014

Nie chciałbym kupować nowego roweru bo nie mam go gdzie trzymać. Od biedy będę myślał o napędzie na przednie koło. A odnośnie tylnego, to nie da sie jakiegos układu zamontować co by była jedna zębatka ale działała jak wolnobieg ?

Bo widziałem coś takiego:

http://sprzedajemy.pl/now...-pollana,103594

I tak sobie myślę co by przyszłościowo kupić taki silnik o mocy 600-800 W tylko to już będzie potrzebowało większego pakietu akumulatorów.

Mechano - Pon 10 Lut, 2014

Może konstrukcja typu mid drive Cię zainteresuje?
koncki - Pon 10 Lut, 2014

Mid drive bez przerzutek to raczej nie ma sensu. A na gwint w tylnym kole zawsze można nakręcić pojedynczą zębatkę z wolnobiegiem. Ale wtedy odpada hamulec w pedałach i trzeba dorobić szczękowy albo tarczowy. Jakby nie patrzeć najprościej dać silnik na przód.
Adam Wysokiński - Pon 10 Lut, 2014

LuigiBros napisał/a:
A odnośnie tylnego, to nie da sie jakiegos układu zamontować co by była jedna zębatka ale działała jak wolnobieg ?

Napisałeś, że to taki rower jak w linku a on ma piastę z biegami. Zrezygnujesz z tego? Chyba
, że nie ma. Przednie koło można poza tym zakładać do każdego roweru, np. jakbyś zmieniał maszynę a z tyłu piasta wielobiegowa, przerzutka, wolnobieg...

Szczygiel - Pon 10 Lut, 2014

Z tyłu jest w nim siedmio biegowy Sram, wadą tej piasty jest wewnętrzny hamulec uruchamiany ruchem wstecznym pedałów. Lepiej jest gdy piasta jest wolno biegowa, bo gdy jadąc tylko na silniku, nieświadomie ustawimy pedały w pozycji delikatnego hamowania to zużycie prądu jest duże. Tak rozładował mi ten pojazd kolega gdy po trzydziestu przejechanych kilometrach rower zdechł nim ustaliłem przyczynę, ale jeździć się da. Mam taką piastę zainstalowaną na jednym rowerze. Z wolno biegowych i planetarnych polecam np. Shimano Inter 3 zdecydowanie lepszy komfort jazdy, łatwo ustawiać pedały w dowolnej pozycji.
Anonymous - Pon 10 Lut, 2014

W popularnych REX-ach jest ten sam problem z hamowaniem pedałami. Sam tego doświadczyłem. Trzeba się mocno pilnować, by nie hamować w czasie jazdy.
Ale zawsze ma się ten komfort, że ma się 3 hamulce do dyspozycji ;)

Anonymous - Wto 11 Lut, 2014

Z piasty mogę zrezygnować bo i tak używam maxymalnie 2 biegów. Dziś będę mierzył rozstaw "widełek" z tyłu aby sprawdzić czy zmieszczę silnik, zębatkę i tarczę hamulca o ile taki zestaw jest możliwy do zamontowania. Mam taki problem że chciałbym zrobić (poskładać) taki rowerek. Cieszyć się z użytkowania ale nigdy wcześniej nie miałem przyjemności jazdy na takim rowerku ani nawet widzieć na własne oczy takiej konstrukcji. Przeglądając to forum chciałem dobrać silnik a tu masz:Silniki DC, Silniki BLDC, Silniki AC do tego: ich zastosowanie, obroty, moce, napięcia, prądy...

Teraz to nie wiem nawet czego szukam :)

Szczygiel - Wto 11 Lut, 2014

Z niczego nie rezygnuj, wstaw jak Ci radzili koledzy wyżej silnik BLDC w przednim kole ze wskazanymi komponentami wysterowania silnika i tylko uważnie zdecyduj o pakiecie akumulatorowym. Nawet jak przekroczysz budżet o 100 czy 200 złotych, to dojeżdżając do pracy potraktuj to jako normalną inwestycję zastępującą inne środki komunikacji i po pół roku wychodzisz na prostą.
Ja na swoim pojeździe, na którym dobijam 50K kilometrów zamortyzowałem pewnie ze trzy albo cztery pojazdy i to takie z górnej półki.

mmoto - Wto 11 Lut, 2014

Jest kolega na forum, sprzedaje aku grennsaver podobno super, 24AH za 125 zł, za 270 zł masz 24V i zasięg spokojnie zrobisz. Do tego zestaw z maxev za chyba 740 zł i masz komplet, no jeszcze ładowarka 50 zł.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group