To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Jaki mały silnik bldc który zniesie termicznie 1kw?

toft - Nie 16 Lut, 2014
Temat postu: Jaki mały silnik bldc który zniesie termicznie 1kw?
Cześć:). Jak w temacie. Potrzebowałbym rozważyć jakiś silnik bldc w piaście (ewentualnie nie w piaście ale wolnoobrotowy tak do 300rpm) który zniesie około 1kw. Będzie tam dość duż prą ponieważ jest limit napięcia tak do około 30V. Z moich doświadczeń wynika, że małę typowe huby oznaczane jako 250W chyba nie bardzo sprostałyby takiemu zadaniu?
CO polecacie w takich warunkach? Aha, silnik może być też typu DD ale malutki. Mniejszy niż 9c crystality z seri 35xx itd. Idealnie by było aby miał średnicę poniżej 180mm.

tas - Nie 16 Lut, 2014

Zalej olejem przekładniowca i ogień :D
A tak poważnie, to do 250W silników ludzie montują 30A sterowniki, jeżdżą i się nie pali. Może ten 1kw nie będzie ciągle tylko maksymalnie i faktyczna średnia moc będzie sporo mniejsza?

toft - Nie 16 Lut, 2014

No chyba właśnie nie bardzo. Tzn byłby to middrive i w momencie np dłuższego podjazdu te 30A by było niestety cały czas. Myślisz ze zalanie olejem poprawi znacząco odprowadzanie ciepła? Ale wymagałoby to pewnie instalacji dodatkowego zewnętrznego wolnobiegu bo po zalaniu pewnie znacząco rosną opory silnika? Przekladaloby sie to niestety na opory przy pedałowaniu...?
tas - Nie 16 Lut, 2014

Aaa, mid, to fakt, duże obciążenie by było.
Sugerując się lekturą ESa to olej nie wpływa na opory, za to ogromnie poprawia przewodnictwo ciepła na obudowę. Tylko, że to jest skomplikowana procedura i ludkowie na forum walczyli z tym efektem rozprężania się powietrza wewnątrz silnika i wypychania przez łożysko oleju. Trzeba by zamontować sprytny wentyl na obudowie co rozwiązywało ten jedyny problem.
Jakby to się udało to byłby COŚ :)

kondzio927 - Nie 16 Lut, 2014

...ja użytkuje takiego "brzdąca" :
http://members.chello.pl/b.czyz/rower/9c350r.html

zasilany 16s lipo 60v sterownik 20amper
100ml oleju przekładniowego i jeszcze jakoś żyje

toft - Nie 16 Lut, 2014

kilowat dwieście? No ale pisze na nim 350w. Jest on jakoś większy od typowych 250w?

No a inaczej. OprOcz chubOw nie ma jakiegos silnika normalnego który można by zaadaptowac ale no wlasnie aby mial tak do 300rpm?

MixhaL - Nie 16 Lut, 2014

Poszukaj silników MAC i BMC. Obie firmy produkują identyczne ale jedna ma trochę lepszej jakośći. Silniki są planetarne i ludzie piszą że do 1.5kW nie ma najmniejszych problemów.
Ktoś na forum taki ma.

gienek333 - Nie 16 Lut, 2014

Myślę że olej mógłby być silikonowy (dobrze odbiera ciepło, izoluje i jest odporny na temperaturę), nie trzeba zalewać całego silnika, moim zdaniem wystarczy tyle, aby przykryć uzwojenia na samym dole. Powietrze powinno wychodzić przez ośkę obok przewodów zasilających.
toft - Nie 16 Lut, 2014

MAKi są jednak już większe no i nie ukrywajmy jednak stosunkowo droższe.
Adam Wysokiński - Nie 16 Lut, 2014

Silnik MAK ma kolega barteq. 350W a sterownik pcha 1000, przekładnowy. W chiński dc 350W u mnie sterownik daje 1200W ale to za dużo, silnik parzy jak jest temp powietrza 10stopni.
tomson - Wto 18 Lut, 2014

Przy 300 obr i małym gabarycie i mocy 1KW to tylko układy silników z przekładnią.
bo silniki DD przy tej mocy są większe i cięższe niestety fizyki nie da się oszukać tylko silnik o wyższych obrotach z przekładnią i dobrymi magnesami na wyższą temperaturę.
Mam silnik zrobiony na stojanie od pompy danfosa dekle i wirnik robiony od podstaw.
Ośka ma 15mm a dlugość pakietu stojana 80mm średnica wirnika 46mm.
Na obciążeniu ma ok 1100W przy zasilaniu z 41V silnik ma 1240obr

gienek333 - Wto 18 Lut, 2014

Nie lepiej było zostawić klatkę i wykręcić go na 3000 rpm?
tomson - Wto 18 Lut, 2014

Wirnik był robiony od nowa pod magnesy segmentowe.
Materiał magnesów N30EH do 200*C.
Na biegu jałowym pobiera 1.28A połączony w gwiazdę.

gienek333 - Wto 18 Lut, 2014

Moje pytanie po co wirnik do bldc, moim zdaniem indukcyjny przy zmiennym obciążeniu ma lepsze parametry, to że bldc ma lepszą sprawność (przy prędkości nominalnej) nie świadczy o całym zakresie.
tomson - Czw 27 Lut, 2014

oryginalny wirnik się nie nadawał bo po pierwsze miał ośkę przystosowaną do pompy a po drugie staczanie klatki i naklejanie magnesów to średnio dobre rozwiązanie.
Dekle były tez od nowa robione także cały wirnik tez musiał być nowy.W stosunku do indukcyjnego moc wyszła lekko dwa razy większa.A zdecydowałem się na ten stojan bo był spakietowany z cienkich blach i miałem do niego akurat magnesy segmentowe



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group