To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Jaki mały silnik bldc który zniesie termicznie 1kw?
gienek333 - Czw 27 Lut, 2014
Chodziło mi o to, że można silnik indukcyjny (trójfazowy) przewinąć na niższe napięcie i tyle, a następnie zasilić go z falownika.
pajak_111 - Czw 20 Mar, 2014
Nigdy nie miałem takiego silnika w rękach ale ma pewnie podobna konstrukcje do mojego rysunku Jeżeli tak to proponuje takie rozwiązanie. Łożyska wymienić na 2RS najlepiej SKF gumowe krycie łożysk jest dość szczelne i nie powinno nic wyciekać no i olej proponuje olej do wspomagania układów kierowniczych i automatycznych skrzyń biegów taki czerwony ma dość dobre parametry,jest dość rzadki i nie powinien stawiać oporów ,jest dobrym nośnikiem ciepła mało się rozszerza i mało zmienia konsystencje czyli nie zgęstnieje bardzo przy -20 ani nie zrobi się z niego woda przy +50 ewentualnie jakiś olej do sprężarek też by się nadał
pajak_111 - Czw 20 Mar, 2014
kurcze nie dodali załącznika http://zapodaj.net/92f824bc127e9.jpg.html
to tu proszę popatrzcie na mój genialny rysunek
tas - Czw 20 Mar, 2014
Problemem nie jest rozszerzalność oleju ale powietrza wewnątrz silnika.
No i zauważ, że wszystkie silniki mają 2RS (a przynajmniej te lepsze), a i tak przeciekają prawie od razu. Na ESie z tym walczą już całe lata i nie widać do tej pory jakiegoś spektakularnego rozwiązania
Poza tym do silnika się leje mało oleju, tak góra na 1/4 czy 1/3 jego wysokości.
I nie wiem, czy lepkość oleju w tak cienkim kanale nie spowoduje wypchania go krótszą drogą, czyli w zakamarkach osi/łożyska/obudowy.
JerzyZ - Czw 20 Mar, 2014
Czy naprawdę spotkaliście się z napełnieniem całej wewnętrznej przestrzeni silnika olejem?
Przecież lepkość oleju jest o tyle większa niż powietrza, że przy obrotach rzędu tysięcy na minutę olej się zagotuje - zamiast chłodzić będzie grzał
Adam Wysokiński - Czw 20 Mar, 2014
A co tam się kręci tysiące? Raczej 300-500
pajak_111 - Czw 20 Mar, 2014
masz racje powietrze się sporo rozszerza i w komorze silnika robi się nadciśnienie które powoduje wypychanie oleju przez łożyska dlatego zaproponowałem tobie rozwiązanie takie jak na rysunku, jak zalejesz komorę silnika na maxa i ja odpowietrzysz że będzie w niej tylko olej to jego rozszerzalność cieplna powinna się kompensować w tej rurce której koniec jest powyżej poziomu oleju a korek rurki jest z odpowietrznikiem więc żadne nadciśnienie we wnętrzu silnika nie powinno powstawać. W sumie to czysta teoria tak jak już wcześniej wspominałem nie miałem nawet takiego silnika w rękach na pewno masz więcej doświadczeń w tym temacie a powiedz mi czy jak sobie kręcisz takim kółkiem ręcznie i nie ma czynnika temperatury i nadciśnienia to też ci ten olej wycieka przez te RS-sy
pajak_111 - Czw 20 Mar, 2014
Adam Wysokiński napisał/a: | A co tam się kręci tysiące? Raczej 300-500 |
własnie a olej odprowadzi ciepło na obudowę i w atmoferę
tas - Czw 20 Mar, 2014
Nie mam zalanego silnika olejem.
Przeczytałem wszystko co się da przeczytać w tym temacie, opinie ludzi, relacje z użytkowania i jeśli takie zalanie ma 80% prawdopodobieństwo fail'a to zrezygnowałem z takiego wydziwiania
|
|
|