To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki DC - Silnik MY1020 obce chłodzenie

matii000 - Wto 25 Lut, 2014
Temat postu: Silnik MY1020 obce chłodzenie
Witam! Mam pytanie w jaki sposób dajemy wentylator do chłodzenia silnika, na wysysanie powietrza, czy na wdmuchiwanie. Wydaje mi się że na wysysanie, ale chcę się upewnić.
gienek333 - Wto 25 Lut, 2014

Najczęściej daje się wysysanie, ale można też pchać powietrze, dobrze jest dać choćby prosty filtr włókninowy.
matii000 - Wto 25 Lut, 2014

Tak więc dam na wysysanie. wydaje mi się że będzie skuteczniejsze od dmuchania.
Anonymous - Wto 25 Lut, 2014

Ale czy przyjemniejsze? ;)
Adam Wysokiński - Wto 25 Lut, 2014

Najpierw dmuchanie a potem wysysanie :wink:
A na poważnie to wysysający jest cichszy Ale tutaj to nie ma znaczenia. Ja bym dał dmuchający.

nanab - Śro 26 Lut, 2014

Wentylator najlepiej zamontować zgodnie z zaplanowanym kierunkiem przepływu powietrza.
matii000 - Śro 26 Lut, 2014

Cytat:
Wentylator najlepiej zamontować zgodnie z zaplanowanym kierunkiem przepływu powietrza.


W tym silniku raczej nie ma czegoś takiego.

Powiększyłem otwory wentylacyjne z tyłu i z przodu. Wentylator ustawiłem na wysysanie, silnik bardziej będzie się grzał z tyłu tam gdzie szczotki i komutator, więc lepiej to gorące powietrze od razu wyciągnąć niż przedmuchiwać przez cały silnik. A z drugiej strony sobie zassie świeże powietrze, taką mam nadzieje.

matii000 - Czw 27 Lut, 2014

Tak więc jestem po jazdach próbnych. Temperatura otoczenia 10 stopni. Bardzo delikatne ruszanie i jazda z prędkością ok 30km\h bez gwałtownych przyśpieszeń, dzisiaj jazda pod wiatr dystans może 6km. Wentylator pracuje od samego początku ze stałą prędkością obrotową. Temperatura korpusu około 50 stopni Celsjusza.




Czy przepływ powietrza, nie powoduje tego że podczas jazdy, powietrze opływające pojazd skutecznie wpada do wentylatora utrudniając mu wysysanie powietrza z silnika? Przypominam wentylator jest ustawiony na wysysanie powietrza z silnika, może obrócić go na dmuchanie?

Anonymous - Czw 27 Lut, 2014

To jest wiatraczek na osi silnika, czy obcy?
matii000 - Czw 27 Lut, 2014

Obcy, nie widzisz botoksu :smile:
gienek333 - Czw 27 Lut, 2014

Co to za wiatraczek? Dobry by był turbinowy z wylotem do tyłu, ale ważne jest jaką ma moc (są takie co mają 120mA przy 12V i takie co mają 300mA przy 48V, a to spora różnica).
matii000 - Czw 27 Lut, 2014

Jest to wiatrak z zasilacza atx 12v 0.23A więc nie taki słaby a taki turbinowy gdzie znajdę, nie żrący zbyt wiele prądu?
gienek333 - Czw 27 Lut, 2014

Fajne wiatraczki można spotkać np w starych xero. Na jakie masz napięcie silnik i z czego zasilasz wiatrak?
matii000 - Czw 27 Lut, 2014

Napięcie silnika 48v z żeli 4x12. Zasilanie wiatraka Li-ion 3s 3.2Ah, podłączyłem 4s na próbę i wentylator pracuje poprawnie tak więc dołożę tak bym miał 4s.
matii000 - Czw 27 Lut, 2014

Tak więc postanowiłem jeszcze raz rozebrać silnik i uwydatnić chłodzenie. Zwiększyłem ilość otworów w tylnym korpusie, ale bez przesady





Następnie zmniejszyłem wielkość podstawy szczotko-trzymaczy, które skutecznie blokują przepływ powietrza na zewnątrz silnika

Przed:



Po:



Przed:



Po:




Dodatkowo zamontowałem czujnik temperatury w tym miejscu:





Tak więc została jeszcze kwestia tego wentylatora, średnica tego co teraz jest to około 10cm.
Jutro testy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group