To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki DC - Silnik MY1020 obce chłodzenie

gienek333 - Wto 15 Kwi, 2014

Fajne rysuneczki. Zeltom porównaj a i d, a znajdziesz odpowiedź czy prąd w wirniku zmienia kierunek (to odnośnie innego tematu). Co do otworów, to nie zmienią one ani mocy, ani sprawności (teoretycznie), osłabienie strumienia spowoduje zmniejszenie momentu i zwiększenie obrotów. Stosowanie chłodzenia wodą, czy aluminium ma średni sens bo w tym silniku najbardziej grzeje się wirnik i szczotki, dlatego uważam że dobry wiatrak będzie najlepszy.
Anonymous - Wto 15 Kwi, 2014

W stosunku do magnesów kierunku nie zmienia, ale biorąc pod uwagę sam pojedynczy przewód, to prąd płynie raz w jedną, raz w drugą stronę ;)
Adam Wysokiński - Wto 15 Kwi, 2014

Dyskusja jak zwykle ewoluuje gdzieś w bok :wink:
Kolega Mibars napisał o otworach w obudowie żeby powietrze było przetłaczane przez wirnik jak przez wentylator odśrodkowy. Jeśli by zwiększyć przekrój magnetowodu to śmiało można w nim wywiercić otwory bez zmiany parametrów (poza masą). Z resztą te silniki mają nieporównywalnie duży przekrój żelaza w stosunku do możliwości magnesów.
Jak napisał kolega gienek333 należało by dać wiatrak bo chłodzenie obudowy niewiele daje i np. zwiększyć otwory w obudowie.

Mibars - Pon 21 Kwi, 2014

Obudowa jest fragmentem magnetowodu, o tym nie pomyślałem...

Przy czym mam ze dwa silniki DC z PRL-owskich zabawek (kolejka na której nauczyłem się, że odwrócona polaryzacja = odwrócony kierunek jazdy i jakiś taki gąsienicowy transporter) z plastikową obudową bez elementów metalowych miedzy magnesami.

Tak sobie myślę, czy nie przeprowadzić eksperymentu na silniku 250W który mam...

andrzejIskierka - Sob 26 Kwi, 2014

a może założyć radiator na korpus z ułożyskowaniem które jest chyba jedynym miejscem będącym w stanie odebrać temperaturę przez oś z wirnika silnika? a gdyby wydrążyć w osi wirnika otwór bądź zastąpić ją gotową rurką i przetaczając przez nią jakiś płyn chłodniczy bądź olej chłodzący równocześnie wirnik i łożyska silnika i podłączyć wężyki poprzez pompkę obiegową do chłodnicy z wentylatorkiem jak to odbywa się w motocyklach z chłodnicami oleju silnikowego? :razz: widziałem w zakładach remontowych silników elektrycznych "DAMEL" w Dąbrowie Górniczej silniki dużej mocy o gabarytach 120 litrowego bojlera na wodę i większe stosowane w kopalniach i innych dziedzinach przemysłu w kraju i na świecie, gdzie zastosowane były układy chłodzenia cieczą ułożyskowań silnika ze względu właśnie na to, że są to jedyne punkty styku wirnika i jego osi z obudową silnika i mające wpływ na parametry pracy i żywotność.
gienek333 - Nie 27 Kwi, 2014

Można również dołożyć system sprężarkowy (taka lodówka) do tego płynu, oczywiście pompa do płynu, chłodnica itd., ale to tylko rower :wink: .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group