To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory żelowe i pochodne i ich ładowanie - Na jakim napięciu najdłużej trzymają greensavery ?

bartek24m - Śro 26 Lut, 2014
Temat postu: Na jakim napięciu najdłużej trzymają greensavery ?
testuje nowe 3 x 20 ah greensaver w silniku 200W który ciągnie około 10-12 A
Po przejechaniu - 10 km napięcie spada do 35V pod obciążeniem (sprawdzane multimetrem na zaciskach) boje się je dalej rozładowywać. żeby sprawdzić max zasięg
myślałem że najdłużej będzie trzymało na 36-37V a w moim przypadku bardzo szybko z 39V spada na 35V

Na jakim napięciu wam najdłużej trzyma i
do jakich wartości wy je rozładowujecie bo słyszałem od sprzedawcy że najlepiej do 11,5 na sztuke czyli wychodziło by właśnie do 34,5

kabel 2,20 mam podciągnięty do pikacza na kierownicy a z kierownicy do silnika idzie kolejny łacznie 4,40 m kabla 2,5mm2 czy może przez to szybciej się rozładowuje aku ?

matii000 - Śro 26 Lut, 2014

Cytat:
słyszałem od sprzedawcy że najlepiej do 11,5 na sztuke czyli wychodziło by właśnie do 34,5


11.5v tyczy się napięcia, ale nie pod obciążeniem, pod obciążeniem napięcie może przysiąść nawet do 9.5v, taki urok żeli


Cytat:
kabel 2,20 mam podciągnięty do pikacza na kierownicy a z kierownicy do silnika idzie kolejny łacznie 4,40 m kabla 2,5mm2 czy może przez to szybciej się rozładowuje aku ?


Przy tych prądach nie.

Anonymous - Śro 26 Lut, 2014

W moich tylko ze dwa razy napięcie spadło do odcięcia. Zazwyczaj nie jeżdżę na aż tak dalekie trasy. Pilnuj, by nie spadło poniżej 10.5V przy obciążeniu w czasie jazdy, to nic złego się nie stanie. Chwilowe spadki napięcia przy większym poborze prądu, to normalka.
mmoto - Czw 27 Lut, 2014

Zdaje się, że sterowniki odcinaja poniżej 10V na aku, przynajmniej ja taki mam.
Może chodzi o te chwilowe spadki.

badziwil1 - Czw 27 Lut, 2014

Katalogowo jak wszystkie żele ,nie powinno rozładowywać sie ich poniżej 10,5V na sztuke oczywiscie mierzac pod obciązeniem a nie luzem
Jest to napiecie krytyczne i nie słuzy to akumulatorom
Od napiecia 11,5V do 10,5V naprawde nie zostaje w nich juz aż tak duzo energi i nie ma sensu je doić do konca

Polecam odciać przy np 11,5V -- 11,25V a odpłacą sie one zdecydowanie wieksza ilościa cykli i przedłuzy to ich czas eksploatacji
Patrzac na charakterystyki LIFE TIME rozladowywane do 10,5V zrobia ok 350 cykli,a rozładowywujac je do 80% wartosc to wzrasta juz do 450 i tak dalej ,przy rozładowaniu do 50% mamy juz 800cykli

A co do pomiarów napiecia na akumulatorach prosze je mierzyc bezposrednio na nich a nie na koncu przewodu zasilajacego ,bo w zaleznosci od przekroju przewodu mierzymy również spadki napiecia na przewodach co daje zakłamany odczyt

gienek333 - Czw 27 Lut, 2014

Końcowe napięcie zależy od prądu jakim rozładowujemy, bo aku rozładowany do 11V prądem 0.1C przy 2C będzie miał 10V, albo mniej.
badziwil1 - Czw 27 Lut, 2014

W 100% jest to prawda co pisze Gienek333
Podajac te napiecia załozylem ze beda rozładowywane pradami wystepujacymi przy silniku jak w temacie

Anonymous - Czw 03 Lip, 2014

http://allegro.pl/akumula...4327947014.html

Jak ktoś ma miejsce, to chyba warto kupić. Cena atrakcyjna.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group