To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - E-Giant Terrago Nine Continent RH205C(8x8)

Eryk1000 - Wto 04 Mar, 2014
Temat postu: E-Giant Terrago Nine Continent RH205C(8x8)
Witam

Chciałbym pokazać swój rowerek którego złożenie zajęło mi kilkadziesiąt zimowych wieczorów :D W każdym razie było warto. Sercem napędowym rowerka jest silnik Nine Continent RH205C (8x8) oraz pakiet akumulatorów złożony z 160 sztuk ogniw LI-ion CGR18650CG. Napięcie całości to 60V i 20Ah. Ogniwa są połączone w 16 pakietów po 10 sztuk, w sumie akumulator ma dostępne jakieś 1,2kWh mocy :) Całość sterowana jest z sterownika chińskiej myśli technologicznej po małym tuningu, czyli wymianie tranzystorów mocy na mocniejsze oraz pogrubieniu ścieżek i wymiania przewodów na 4mm2. Dzięki tym zabiegom kontroler w ogóle się nie nagrzewa a silnik dostaje potężnego kopa. Dodam że silnik ma pogrubione przewody zgodnie z opisem na forum. Nad całością czuwa BMS chińskiej myśli technologicznej o mocy 60A. Wszystko zostało upakowane w skrzyneczkę wykonaną żywicą epoksydową, jest mocna i można powiedzieć że na milimetry zmieściła całość zasilania i sterowania. Nie będę tu pisał ile rower ma WAT, nie robiłem pomiarów, domyślam się że dużo :) W każdym razie mocy nie brakuje, jeszcze nie było górki pod którą ten rower nie wjechał. Dziękuje forum i kilku osobą z forum za cenne rady, dzięki temu rower ma taki a nie inny wygląd. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, w przyszłości dołożony zostanie komputerek monitorujący parametry jazdy i baterii, na chwilę obecną się składa w kupę i pisze się sofcik.



Tak się prezentuje rower, wolnobieg 9rzędowy Sunrace, plus łańcuch Sunrace








Trzeba było dorobić dystans tarczy hamulcowej.





Skrzyneczka z ogniwami sterownikiem i BMS-em






Sterownik po i przed tuningiem widać jak marne były oryginalne przewody. Wszystkie przewody zasilające i do silnika wymienione na 4mm2. Tranzystory wymienione z HY1808 RDSon 8mΩ na IRFB3077 RDSon 3,2mΩ.










A tu sam BMS 60A, nie ma radiatora ale o dziwo w ogóle się nie nagrzewa, zapewne zasługa tranzystorów o bardzo niskim RDSon FDP032N08 MOSFET 75V, 235A, 3.2mΩ



mmoto - Wto 04 Mar, 2014

Gratuluję,
od 2008 roku (od kiedy sie interesuję) konstrukcje garażowe przeszły totalną ewolucję.
No i fajna chata w górach.

Bysiu22 - Wto 04 Mar, 2014

Widzę że mój wzór obudowy ze sterownikiem na zewnątrz jest godnie naśladowany:) Gratuluję udanej i fajnej maszynki, pomaluj sobie sprayem na czarny mat ten sterownik-będzie się fajnie komponował w całość.
tas - Wto 04 Mar, 2014

...i obejmy na czarno dla końcowego efektu :)
A tak ogólnie, to z daleka wygląda jak normalny rower. Mnie się podobają takie konstrukcje.
Jak przedmówcy zauważyli - jakość konwersji (tej i wielu nowych) nie odbiega od tych spotykanych na ESie. Skrzyneczki w trójkącie to jak widać nieuchronna przyszłość ebajków :)

Eryk1000 - Wto 04 Mar, 2014

To co Panowie z Żywca może jakiś mały zlot ? Ja do Was nie mam tak daleko można by się dogadać gdzieś w połowie drogi :) Np. w Porąbce.
Co do roweru to faktycznie nie rzuca się w oczy a śmiga aż miło :) Choć przydało by się jeszcze kila centymetrów w tej skrzyneczce żeby coś jeszcze do niej wsadzić :D Jeszcze do zrobienia kilka zabiegów kosmetycznych ale to już drobnostki.

tas - Wto 04 Mar, 2014

No to może jak będzie ciepło to na Żarze? :)
Ostatnio tam pojechałem na bajku 19 stycznia i był zlot rowerzystów... w styczniu... tego się nie widuje każdego roku :D

Eryk1000 - Wto 04 Mar, 2014

Może być i Żar :) Czapka na głowę, rękawiczki, wiatrówka i można się brać. Nie ma śniegu to się dobrze jeździ, aura jest wyjątkowo łaskawa. Chętnie bym się spotkał.
tas - Wto 04 Mar, 2014

Poczekamy na Bysia, niech skończy składać swojego rumaka i się ugadamy na mini zlota
Anonymous - Śro 05 Mar, 2014

Eryk1000 napisał/a:
... Choć przydało by się jeszcze kila centymetrów w tej skrzyneczce żeby coś jeszcze do niej wsadzić :D ...

Jakbyś dobrze pokombinował z laminatem, to masz jeszcze miejsce nad ramą i pod nią. Jakieś długie prostokątne pudełka i miejsce by było, a wyglądu by chyba nie zepsuło ;) Parę dodatkowych akumulatorów byś pewnie zmieścił ;)

lkuc18 - Śro 05 Mar, 2014

Sprawdzałeś zasięg?
WojtekErnest - Czw 06 Mar, 2014

Starannie upakowane ogniwa, chyba dodatkowo łączone silikonem. Czy jesteś pewien tych rowneglych pakietow po 10szt bo w razie usterki będzie trudna wymiana.
Gdzie Ci się udało nabyć 160 zakladam równych i niedrogich ogniw 18650 ?

Eryk1000 - Czw 06 Mar, 2014

Zasięg to prawie 100km spokojnej jazdy, bez rajdowania. Co do ogniw to w pierwszej kolejności były złożone w formie ściśnięte na kwadrat 2x5 sztuk. Potem zalane miejsca zestyków klejem cyjano-akrylowym, dodatkowo dołożyłem silikon neutralny na zewnątrz choć niepotrzebnie bo klej tak mocno trzyma że nie ma szans tego rozerwać. Następnie to lutowałem do blaszek po zgrzewach, wszystko połączone blaszką miedzianą grubości 0,3mm i szerokości 5mm. Zgrzewy musiały zostać bo były tak dobrze zgrzane że nie było szans ich oderwać, jak się oderwał to z dziurami i ogniwo do wyrzucenia. W sumie lepiej że te zgrzewy zostały bo ogniwa się nie nagrzewały podczas lutowania do wystających blaszek. Każde ogniwo było selekcjonowane, mierzone ładowarką modelarską Turnigy Accucel-6, każda sekcja trzyma jak należy. Ogniwa testowałem też na pobieranie większego prądu, zestaw rezystorów i chwilowy pobór 5s z prądem 8A ogniwo, spokojnie trzymało 3,4V . Producent przewiduje prąd 2C, jednak te ogniwa znoszą dużo więcej. Bardzo często stosowane są w wkrętarkach i innych narzędziach gdzie prądy chwilowe są sporo większe. U siebie nie przewiduje ich zbytnio katować, do dyspozycji mam prąd ciągły bezpieczny 40A, a chwilowy nawet 80A, choć silnik nie pobiera więcej jak 60A. Ogniwa kupione okazyjnie z baterii z rowerów elektrycznych. Dużo czasu zeszło z rozbieraniem ich. Wiem że to nie jest bezpieczne, ale takie elektroniczne przygody nie są mi obce a cena w sumie za 250sztuk ogniw to 400zł :) Do zabezpieczania oklejania i izolacji polecam taśmy kaptonowe, trochę są droższe niż zwykłe ale za to znoszą dużo więcej, ciężko je przetrzeć, rozerwać i stopić. Za taśmę kaptonowa 10mm 30m, trzy rolki dałem 45zł. Jeszcze zostało mi sporo ogniw, co do awarii nie przewiduje :) , to są porządne ogniwa. Zresztą za tą cenę warto było zaryzykować a mam taki fajny akumulator :)

Część rozebranych baterii, ogniwa czekają do pomiarów i selekcji





Pojedynczy pakiet w trakcie składania.




Przymiarki pakietów, jak to tu wszystko ładnie upchnąć :D , w wersji finalnej każda sekcja jest odizolowana od siebie. Wykorzystałem do izolacji grubą folie do laminowania z sklejoną kartką z grubej tektury, wszystko osadzone na silikonie neutralnym.




lkuc18 - Czw 06 Mar, 2014

100km to pięknie, ja będę miał tę samą pojemność i moje główne założenie to przejechać 95 km na jednym ładowaniu. Mam jeszcze kilka pytań. Czy te 100km przejeżdżasz jadąc z pedałowaniem czy bez?, w jakiej pozycji? i z jaką prędkością?
Eryk1000 - Czw 06 Mar, 2014

Część tej trasy pedałuje, co to za frajda z e-rowera gdyby się tylko jechało na samym napędzie :lol: , ile dokładnie to nie wiem, średnia to około 20km/h. Pozycja normalna siedząca. Nie mam aż tak dokładnych pomiarów bo rowerek skończyłem niedawno. Jak pojeżdżę trochę więcej to Ci dokładniej powiem.
lkuc18 - Czw 06 Mar, 2014

20km/h... czyli 5 godzin jazdy, trochę ciężko ;p


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group