To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Turnigy 130A Watt Meter and Power Analyzer

legend - Czw 13 Mar, 2014
Temat postu: Turnigy 130A Watt Meter and Power Analyzer
Szukałem jakiś opinii na forum ale bezskutecznie?
Czy nadaje się to na rower? Czy jakieś przeróbki (najważniejsza to "bocznik MOD") są możliwe?
Widziałem, że użytkownik borsuk posiada takie urządzenie.
Ma to jakieś zalety względem HK-010/pikacza?

Szukam jakiegoś "komputerka pokładowego" do montażu na kierownicę - min. pomiar prądu/napięcia plus pomiar zużycia prądu plus ewentualne "bajery".
Kamil

JerzyZ - Czw 13 Mar, 2014

Co do przeróbek - dodam swoje pytanie:
Czy możliwe byłoby zatrzymanie wartości, wyświetlanej po lewej stronie na dole, na liczbie Wh?

Dobraku - Czw 13 Mar, 2014

Modyfikacja może być kłopotliwa chociażby dlatego że nie wiadomo jaki procesor tam siedzi. Jest no niejako nalany na płytę. Samo urządzenie jest spoko. Powinno sie spełnić jako analizator energi.
borsuk - Czw 13 Mar, 2014
Temat postu: Re: Turnigy 130A Watt Meter and Power Analyzer
legend napisał/a:
Szukałem jakiś opinii na forum ale bezskutecznie?
Czy nadaje się to na rower? Czy jakieś przeróbki (najważniejsza to "bocznik MOD") są możliwe?
Widziałem, że użytkownik borsuk posiada takie urządzenie.

Zainwestowałem w ten watomierz tylko dla sprawdzenia wyników pomiarów zmodyfikowanego HK-010. Program pisałem od zera, a nie jestem specjalistą od miernictwa.
Co do modyfikacji zgadzam się z Dobraku.
legend napisał/a:

Ma to jakieś zalety względem HK-010/pikacza?

W stosunku do HK mod lub pikacza ma ograniczone możliwości i utrudniony odczyt.
Jedyna zaleta to większy prąd maksymalny (130A vs 100A)

JeromeBaldino - Pią 11 Kwi, 2014

Ja go mam i generalnie jako tania alternatywa żeby "coś" zobaczyć jest ok ale ma sporo wad:
1. na ekranie głównym są 4 pola : A, WATT, VDC oraz pole rotacyjne. W polu rotacyjnym wyświetlane są różne wartości takie jak max-A, max-V, max-W, skonsumowane Ah etc. Wartości te wyświetlają się chyba na 1-2 sekundy i zmiana. Mi zależało na Ah więc odczyt jest utrudniony.
2. Konieczność podłączenia szeregowo między baterie a kontroler - jezeli masz kontroler z tyłu to jest trochę na około.
3. Nie jest wodoodporne - na kierownicę w deszcz się nie nadaje.
4. Tracisz napięcie - tracisz zapisane wartości. Można podpiąć drugą baterię jako zewnętrzne źródło zasilania ale jak ją odepniesz to tracisz wartości. U mnie w trakcie jazdy parę razy się zresetowało na wybojach mimo podłączonej zewn. baterii.
5. Urządzenie nie mierzy siebie samego, w danych nie ma żadnych informacji na temat pobieranego prądu ani mocy. Nie wiem więc czy bezpiecznie jest zostawiać je włączone i podłączone pod lipo bez nadzoru.

6. !!! NAPIĘCIE do 60V, u mnie po mniej niż tygodniu pracy na 66V padło.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group