To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Kona - Enduro z napedem elektrycznym

tumich - Śro 19 Mar, 2014

smdrwf12300 napisał/a:
Coś tak widzę że kolega tumich chyba wychodzi poza podane koszty modernizacji bo rowerek na ostatnim zdjeciu to sie tak zaczyna od 4tys Euro.Jak zamonujesz sobie baterie pod ramą to szlag trafi skok przedniego amora ( chyba ze ta Kona smigasz tylko po asfalcie ) nie mówiąc juz ze za ktoryms walnieciem koła i sam akumulator.Moim zdaniem masz 2 opcje :
1. Smart Pie Golden Motor
- zalety : kontroler w silniku , waga ok 4.5kg, niewielkie wymiary, opcja hamowania z regeneracja , moc ciagla do 400W ( jak czytalem w necie to mozna spokojnie przeciążac silnik do ok 700-800 W )
- wady : maly moment , silnik raczej na asfalt i male wzniesienia .
2.Silnik przekładniowy C9 na 24V 350W ( Tas chyba taki silnik testowal wiec mozesz go dopytac o szczególy )
-zalety: mała waga (ok 3kg) , moment już od niewielkich obrotów , niewielkie wymiary wiec może uchodzić za dynamo
- wady : plastikowa przekładnia planetarna , zewnętrzny kontroler.

Baterie ( 5Ah )do rozwiązania pkt1 mozna upachć w sakwie w ramie , bagaznik na sztyce , bidon w ramie ( np. czarna butelka po napoju )... rozwiązan jest sporo .Jak chcesz wozić baterie w plecaku to radze ci przejedz sie rowerem z 1-2 KG cegłą na plecach i kablem na sztywno przymocowanym do ramy i tej cegły .... tak na próbe .... na asfalcie może to i sie sprawda , ale jak w terenie przyjdzie ci zeskoczyc z rowerka to coś napewno wyrwiesz lub zrobisz zwarcie no chyba że masz jakiś pomysł na złacze które przeniesie 20-40A i bezpiecznie rozerwie się przy szarpnięciu. A tak na marginesie to wypada jeszcze wspomniec iż pakiety Li-ion i Li-po które oddaja 25C prądu to potencjalne zapalniki chemiczne ... radzę poglądać filmy z zapłonu takich pakietów i pomyśleć o zabezpieczeniu.Pozostaje ci jeszcze dozbierac kasy i zastanowić sie nad Gruber Assist bo ma same zalety i jedną wadę : CENA.
Pozdrawiam


Prawde mówiąc ostatnio więcej właśnie jeżdzę po ulicy i takich szutrowych terenach. Przekonujesz mnie coraz bardziej do tego bidona na ramie, tylko tam za dużo pojemności aku chyba się nie upchnie. Czy jakas osoba na forum zaimplementowała rozwiązanie ze Smart Pie Golden Motor?

MixhaL - Śro 19 Mar, 2014

Nie straszcie chłopaka nie jest tak źle i drogo ale po kolei.
Pojemniki na baterię są dostępne w polsce np takie:
http://shop.crystalyte-europe.com/home.php?cat=301
Kiedyś w którymś sklepie gdzieś widziałem takie opakowania, trzeba by poszukać i nie trzeba aż 4 tys :wink:
Jeżeli zaś chodzi o baterię w plecaku to to ma swoje zalety i wady.
Wada wiadomo że coś tam na plecach czuć ale tyle lat chodziło się do szkoły i plecaki nikomu nie przeszkadzały a teraz zaczynają przeszkadzać :?: Dziwne :razz:
Gdy się idzie gdzieś w trasę np po górach plecak jest jeszcze bardziej obładowany.
Wszystko kwiestia nastawienia.
Z mojego punktu widzenia to wygląda tak, aku mój ważu 7kg, po szosie nie polecam jazdy z tak usytowanym aku bo zazwyczaj jeździ się relaksacyjnie i czuć ciężar na plecach natomiast gdy wjeżdżam w teren tutaj dopiero zazyna się prawdziwy FUNN :!: Rower robi się zwinny i skrętny reaguje bardzo szybko na każdy bodziec a o aku na plecach się kompletnie zapomina że się cokolwiek wozi, człowiek po prostu nie myśli bo czerpie przyjemność z jazdy.
Jeżeli chodzi o wywrotki absolutnie to najmniejszy problem, mam złącza XT60 i przy jakimkolwiek szarpnięciu kable się rozłączają, nie ma mowy o żadnych speciach zwarciach itp.

Anonymous - Śro 19 Mar, 2014

Masz racje wszystko kwestia nastawienia np: w watku "Full Suspension EV Bike" pojawił się pomysł przewozenia baterii na tzw "pas szahida" :) ... co kto lubi. Tu jest opis dla Smart Pie :
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=4631.0

tumich - Czw 20 Mar, 2014

MixhaL napisał/a:
Nie straszcie chłopaka nie jest tak źle i drogo ale po kolei.
Pojemniki na baterię są dostępne w polsce np takie:
http://shop.crystalyte-europe.com/home.php?cat=301
Kiedyś w którymś sklepie gdzieś widziałem takie opakowania, trzeba by poszukać i nie trzeba aż 4 tys :wink:
Jeżeli zaś chodzi o baterię w plecaku to to ma swoje zalety i wady.
Wada wiadomo że coś tam na plecach czuć ale tyle lat chodziło się do szkoły i plecaki nikomu nie przeszkadzały a teraz zaczynają przeszkadzać :?: Dziwne :razz:
Gdy się idzie gdzieś w trasę np po górach plecak jest jeszcze bardziej obładowany.
Wszystko kwiestia nastawienia.
Z mojego punktu widzenia to wygląda tak, aku mój ważu 7kg, po szosie nie polecam jazdy z tak usytowanym aku bo zazwyczaj jeździ się relaksacyjnie i czuć ciężar na plecach natomiast gdy wjeżdżam w teren tutaj dopiero zazyna się prawdziwy FUNN :!: Rower robi się zwinny i skrętny reaguje bardzo szybko na każdy bodziec a o aku na plecach się kompletnie zapomina że się cokolwiek wozi, człowiek po prostu nie myśli bo czerpie przyjemność z jazdy.
Jeżeli chodzi o wywrotki absolutnie to najmniejszy problem, mam złącza XT60 i przy jakimkolwiek szarpnięciu kable się rozłączają, nie ma mowy o żadnych speciach zwarciach itp.


To jaką miałeś pojemność aku, ze aż 7kg :D ?

MixhaL - Czw 20 Mar, 2014

0.768kW
tumich - Czw 20 Mar, 2014

Turnigy czy jakies inne ?
tas - Czw 20 Mar, 2014

Turnigy w 7kg mieści ponad 1kwh
tumich - Czw 20 Mar, 2014

no wlasnie, ale ja osobiscie bym sie nie odważył wozić w backpacku 7kg :/
tumich - Czw 20 Mar, 2014

smdrwf12300 napisał/a:
Coś tak widzę że kolega tumich chyba wychodzi poza podane koszty modernizacji bo rowerek na ostatnim zdjeciu to sie tak zaczyna od 4tys Euro.Jak zamonujesz sobie baterie pod ramą to szlag trafi skok przedniego amora ( chyba ze ta Kona smigasz tylko po asfalcie ) nie mówiąc juz ze za ktoryms walnieciem koła i sam akumulator.Moim zdaniem masz 2 opcje :
1. Smart Pie Golden Motor
- zalety : kontroler w silniku , waga ok 4.5kg, niewielkie wymiary, opcja hamowania z regeneracja , moc ciagla do 400W ( jak czytalem w necie to mozna spokojnie przeciążac silnik do ok 700-800 W )
- wady : maly moment , silnik raczej na asfalt i male wzniesienia .
2.Silnik przekładniowy C9 na 24V 350W ( Tas chyba taki silnik testowal wiec mozesz go dopytac o szczególy )
-zalety: mała waga (ok 3kg) , moment już od niewielkich obrotów , niewielkie wymiary wiec może uchodzić za dynamo
- wady : plastikowa przekładnia planetarna , zewnętrzny kontroler.

Baterie ( 5Ah )do rozwiązania pkt1 mozna upachć w sakwie w ramie , bagaznik na sztyce , bidon w ramie ( np. czarna butelka po napoju )... rozwiązan jest sporo .Jak chcesz wozić baterie w plecaku to radze ci przejedz sie rowerem z 1-2 KG cegłą na plecach i kablem na sztywno przymocowanym do ramy i tej cegły .... tak na próbe .... na asfalcie może to i sie sprawda , ale jak w terenie przyjdzie ci zeskoczyc z rowerka to coś napewno wyrwiesz lub zrobisz zwarcie no chyba że masz jakiś pomysł na złacze które przeniesie 20-40A i bezpiecznie rozerwie się przy szarpnięciu. A tak na marginesie to wypada jeszcze wspomniec iż pakiety Li-ion i Li-po które oddaja 25C prądu to potencjalne zapalniki chemiczne ... radzę poglądać filmy z zapłonu takich pakietów i pomyśleć o zabezpieczeniu.Pozostaje ci jeszcze dozbierac kasy i zastanowić sie nad Gruber Assist bo ma same zalety i jedną wadę : CENA.
Pozdrawiam


A rozwiązanie jak Ego kits jest znane w środowisku forumowiczów? Pomijając cenę oferują fajny plecak z akumulatorem. Z trwałością chyba też nie powinno być problemów i z Kona współpracują.

MixhaL - Pią 21 Mar, 2014

Miałem wcześnie pierwowzór czyli cyklona. Super sprzęt w góry, huby nawet się nie umywają. wadą jest głośna praca ale moment obrotowy jest taki ze szybciej kolo pod stromą górę stacji przyczepność niż zabraknie momentu. W góry to tylko middrive.
tumich - Pią 21 Mar, 2014

Na aż takim momencie mi nie zależy. Kultura pracy tez jest bardzo ważna. Głównie po drogach jeżdżę asfaltowych. A silnik przekładniowy c9 jest bezszczotkowy? Jak z jego trwałoscia?
MixhaL - Sob 22 Mar, 2014

Jak po drogach to zdecydowanie huba bierz. Midy są bardziej do zabawy, dają więcej fanu tym którzy potrafią dobrze panować nad rowerem.
tumich - Sob 22 Mar, 2014

Hub czyli przekładniowy c9?
Anonymous - Sob 22 Mar, 2014

A to ciekawa opinia że "midy" są do zabawy :) . Tumich widzę że ci się trochę mieszają tematy.Silniki DC dzielimy ( tak w uproszczeniu ) na szczotkowe (zasilanie dostarczane jest przez "szczotki" przeważnie sa 2 kable ) i bezszczotkowe ( mogą być z hallami i bez i mają 3 przewody ).W zależności gdzie są zamontowane można je podzielić ( umownie) na MID i HUB .Tu masz link do MID Drive Kits : http://www.electricbike.com/mid-drive-kits/
Hub-y zaś mogą być przekładniowe ( czyli w środku jest silnik + przekładnia planetarna wykonana najczęsciej z plastikopodobnych zębatek ) lub Direct Drive ( wiekszość silników Golden Motor , lub te które nie mają przekładni i w zależności od liczby magnesów i średnicy mają inny moment ). Firma Nine Continental produkuje silniki DD i Przekładniowe i wszystkie mają 3 kable ( czyli są bezszczotkowe ).O zaletach silnika bezszczotkowego możęsz poczytać na forum.Sam musisz zdecydować co ci najbardziej odpowiada bo przykładów podaliśmy ci chyba wystarczająco :) .

tumich - Sob 22 Mar, 2014

Dzięki chłopaki, stawiam na hub-a. Tak się tylko zastanawiam jeszcze gdybym wziął ten silnik co Tas czyli od Nine Continental przekłaniowy, tylko ten pikacz trąci myszką trochę :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group