To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Rower ze wspomaganiem ~500W - pomoc z doborem elementów
SST-90 - Nie 06 Kwi, 2014
Faktycznie temat wątku uległ zmianie, dlatego dziękuje za przeniesienie na odpowiedni dział:)
Ostatecznie zamówiłem :
Zestaw 36V 250W
2 Pakiety Turnigy 3s 5Ah
1 Pakiet Turnigy 4s 5Ah
Torbę SPORT ARSENAL 504
Mam nadzieje, że uda mi się upchnąć do niej lipole i sterownik
Dopiero po 28.04 będę mógł się zabrać za montaż i wtedy dam znać jak wrażenia z jazdy pierwszym e-bike
Dziękuje wszystkim za sugestie i porady
SST-90 - Sob 03 Maj, 2014
Już na początku napotkałem problemy
Nie wiedziałem , że są 2 różne typy przełożeń (kaseta i wolnobieg) . U mnie w kole jest/była kaseta, natomiast koło z silnikiem które zakupiłem wygląda jakby były przystosowane do wolnobiegu. Wnioskuje, że muszę dokupić wolnobieg na 8 rzędów . Jaki wybrać aby współpracował z zakupionym silnikiem oraz systemem zmiany przełożeń który jest org zainstalowany w rowerze?
tas - Sob 03 Maj, 2014
Po nakręceniu wolno biegu (firmy Sunrace) nic więcej nie trzeba wymieniać - rower po regulacji będzie prawidłowo zmieniał przerzutki.
SST-90 - Sob 03 Maj, 2014
np. taki: http://allegro.pl/wolnobi...4200988502.html
?
Czy jeszcze będę coś potrzebował ?
Kaemus - Czw 29 Maj, 2014
zeeltom napisał/a: | Kontroler powinien być zmieniony, chyba, że rozładowanie będzie kontrolowane w inny sposób. Nacięcie odcięcia w kontrolerze 24V, to 21V, przy 3 akumulatorach wyjdzie to po 7V na akumulator, co je na pewno uszkodzi. Piszę tu o żelach. |
Podepnę się pod temat z pytaniem pobocznym.
Nie mogę się doszukać informacji w jaki sposób realizowana jest kontrola
napięcia w sterownikach typu 24-72V. Skąd sterownik wie z jakim zestawem
baterii pracuje i kiedy odciąć napięcie?
Pozdrawiam,
KM.
SST-90 - Sob 14 Cze, 2014
Witam ponownie
Kilka tyg temu skończyłem montaż i chciałbym podzielić się wrażeniami z użytkowania pierwszego e-bike:)
Rower miał służyć tylko na dojazdy do pracy, ale praktycznie codziennie gdzieś sobie jeżdżę:) na średnim wspomaganiu, prądu starcza na 20km. Pod duże, strome górki przydałoby się trochę więcej mocy dlatego zastanawiam się nad zakupem sterownika 500W i jeszcze kilku pakietów lipo:)
Rower zyskał troche na wadze . Teraz ma ok 19kg
Zdjęcia
Od kilku dni silnik wydaje dziwny dźwięk, którego nie było wcześniej. Tylko jak pracuje w dużym obciążeniem, kiedy sterownik podaje duży prąd słychać takie metaliczne brzęczenie (nie wiem jak to opisać ) Ktoś wie co to może być ?
Jak wygląda obsługa codzienna takiego silnika , coś trzeba smarować, sprawdzać, przeglądać ?
Do ładowania pakietów używam dwóch ładowarek Imax B6, na forum wyczytałem, że lepiej ładować pakiety do 4.1V zamiast 4.2V. Czy da się jakoś ustawić w imax'ach B6 końcowe napięcie ładowania ??
radwan - Śro 18 Cze, 2014
SST-90 napisał/a: | Witam ponownie
Do ładowania pakietów używam dwóch ładowarek Imax B6, na forum wyczytałem, że lepiej ładować pakiety do 4.1V zamiast 4.2V. Czy da się jakoś ustawić w imax'ach B6 końcowe napięcie ładowania ?? |
Ja ustawiam ładowanie LiIo zamiast Lipo.
Ładowarka ładuje wtedy do 4,1V . Ładowaka inna ale myślę ,że masz podobną opcję.
Nostusek - Śro 18 Cze, 2014
W Imaxie w menu możesz ustawić napięcie znamionowe pakietu na 3,7 bądź 3,6V - powinno to skutkować ładowaniem o 0,1V niżej dla niższego napięcia..
WojtekErnest - Śro 18 Cze, 2014
I w przypadku rozladowania np. pomiaru pojemnosci zamiast 3V bedzie prawdopodobnie 2,7 lub 2.5 V
SST-90 - Śro 18 Cze, 2014
Dziękuje za informacje, wiecie może jak to ustawić ?
|
|
|