To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Silnik z kątem 60 i 120 stopni - jak rozpoznać?

Dobraku - Sob 29 Mar, 2014

czy kształt przebiegu, czasy narastania opadania itp nie będą jakoś zaburzane przez ten tranzystor - nie próbowałem, nie wiem, ale tak gdybam. Niby częstotliwość prawie żadna. Nie oglądałem tego na oscyloskopie może warto by kiedyś zobaczyć :idea:

Chociaż na wyjściu hallotronu w jego obudowie też elementem wyjściowym jest pewnie tranzystor. Swoją drogą ciekawe czy to zadziała. ( inwerter i przeplatanaka)

Anonymous - Nie 30 Mar, 2014

Zadziałało na tyle, że silnik niby się kręcił, ale strasznie hałasował, czyli mój silnik pasuje kątowo do sterownika, tylko ten model już tak widocznie ma z ruszaniem ;)
tomson - Nie 30 Mar, 2014

Zeeltom a ten silnik co masz to ma 48 żłobków i 16 biegunów.
Niewykluczone ze lepiej by pracował przy zasilaniu przebiegiem sinusoidalnym a nie trapezowym.

Mam Crystalyte 4012 i też za cicho nie chodzi i wyczuwa się drgania przy silnym obciążeniu ale on ma tylko 16 biegunów na wirniku

tomson - Nie 06 Kwi, 2014

Zeeltom a ten silnik co ma odwrócony środkowy hallotron ile ma biegunów na wirniku i ile ma zębów stojana.
Anonymous - Nie 06 Kwi, 2014

Nie wiem, to zdjęcie znalezione w sieci.
wit - Wto 13 Maj, 2014

.
Jacekelb - Pon 16 Mar, 2015
Temat postu: Mam podobny problem kąt 60 czy 120 stopni
Witam kupiłem skuter z silnikiem bldc 48v 1500w ale brak sterownika. Po podłączeniu sterownika zakupionego od firmy MAGMA MODEL 1028. i ma 120 stopni, silnik ma obroty w odwrotna stronę i dość wysokie. A silnik prawdopodobnie jest na 60 stopni proszę o potwierdzenie, i stwierdzenie czy po fotkach ktoś doradzi.
Anonymous - Wto 17 Mar, 2015

Zamień miejscami dwa przewody silnika i dwa hallotronów. Odwrotne obroty, to nie problem kątów ;)
Jacekelb - Wto 17 Mar, 2015

Witam te same kolory czy inne w czujnikach.
Patriko - Wto 17 Mar, 2015

Jacekelb, zobacz tutaj
Jacekelb - Wto 17 Mar, 2015

Witam ponownie poradziłem sobie zamieniając przewody fazowe wszystkie halle bez zmian i jest ok . Ale jak miałem kierunek odwrotny to miałem wyższe obroty ale i chyba większy prąd był pobierany. Zrobiłem testa z jazdy i z VMAX nie jestem zadowolony . I moje pytanie czy jest możliwość zwiększenia prędkości obrotów . Sterownik to uniwersalny nie wiadomo jaki był orginał a ten jak by było koło 26 cali to by śmigał a ten skuter ma z 10-12 cali pisze z pomięci. W sterowniku znalazłem pin 120/60 ale nie ma to wpływu na prace podczas jazdy . Lub jaki sterownik zastosować.
Adam Wysokiński - Wto 17 Mar, 2015

Na obroty silnika a więc i prędkość mają wpływ: uzwojenia stojana, ilość magnesów na wirniku i napięcie zasilające. Zmiana sterownika tu nie pomoże.
Jacekelb - Wto 17 Mar, 2015

A fazy w sterowniku nie sa przełączane z jakąś częstotliwościa i ograniczone jak by zwiekszyć czestotliwość. Na filmiku jest taki sam i z 60 km ma a ja nie wiem czy miałem 40 bo licznik nie działał a nie miałem gps zeby sprawdzić.
https://www.youtube.com/watch?v=hA7kuJkP9oE

Adam Wysokiński - Wto 17 Mar, 2015

Po włączeniu prądu w fazie wirnik obraca się o pewien kąt i czujnik to wykrywa włączając następną. To jest komutacja elektroniczna a nie sterowanie trójfazowe jak w falowniku. Sterownik może ograniczyć częstotlowość ale nie może jej zwiększyć. Częstotliwość generuje sam silnik. Czy ten sterownik ograniczenie ma to nie wiadomo.
Jacekelb - Śro 18 Mar, 2015

Witam mam odpowiedzi Silnik z kątem 60 i 120 stopni - jak rozpoznać?. znalazłem na forum

http://endless-sphere.com...&t=3484&start=0

Tekst przetłumaczony przez google
Oto mały test gadżet można zbudować do testowania czujników Halla. To powinno działać z praktycznie dowolnego silnik bezszczotkowy, który wykorzystuje czujniki Halla. Będzie on powiedzieć, czy wszystkie czujniki działają prawidłowo, a także czy silnik ma 60deg. lub 120deg. Rozstaw hali. Ten łączy się bezpośrednio z silnikiem wysprzęglonym z kontrolerem. Wartości rezystorów nie są krytyczne i prawie wszystkie diody będą działać.
Z dołączony tester, powoli obrócić silnik i powinieneś zobaczyć każdy LED pulsują. Jeśli jakakolwiek dioda LED nie miga, nie ma problemu. Jeśli istnieje kilka miejsc, gdzie wszystkie 3 są oświetlone i kilka miejsc, gdzie wszystkie 3 są wyłączone, Twój silnik ma 60 rozstaw stopni. Jeśli jest więcej niż 2 lub ​​wyłączyć w dowolnym momencie, wówczas silnik ma 120 rozstaw stopni. Teraz kolejnym krokiem jest dowiedzieć się, jak korzystać z testera do wyeliminowania prób i błędów domysły ...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group