To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem w kole - elektryk wersja 2

krystian91 - Pią 04 Kwi, 2014
Temat postu: elektryk wersja 2
Witam, nadszedł czas na zbudowanie kolejnego roweru czyli silnik wbudowany w piaste tylnego koła, 500w, 48v. Bateria 15ah. Na początek może ktoś się spodziewa jak mocno grzeje się taki sterownik? Nie wiem czy mogę pozwolic sobie na zabudowabie go w obudowie? Kolejna kwestia jak podłączyć stacyjke, czy kupić przekaźnik i do tego stacyjka czy podłączyć stacyjke do przewodów od wyłącznika przy hamulcach?
Anonymous - Pią 04 Kwi, 2014

Kontrolery zazwyczaj mają wyprowadzenie do stacyjki i działają przez zwarcie przewodów. Na kabelku od hamulca masz odwrotne działanie. Po zwarciu nie pojedziesz. Jeśli nie ma takiego wyprowadzenia, to albo stacyjka o dużym prądzie (rzadko produkowana), albo przekaźnik samochodowy 30-40A.
Kontroler będzie ciepły przy normalnej pracy. Nie wymaga jakiegoś specjalnego chłodzenia, ale po prostu przejdź się ostro parę kilometrów i sprawdź organoleptycznie czy nie jest gorący i wtedy spokojnie go zabudujesz.

krystian91 - Pią 04 Kwi, 2014

Witam, kolejne pytanie o podłączanie akumulatora, aby wyeliminować przeskok iskry podczas podłączania akumulatora. Gdzie mogę coś takiego dostać? Podrawiam
Szymek - Pią 04 Kwi, 2014

Użyj soft startu, rezystora włączonego równolegle z włącznikiem głównym.
krystian91 - Czw 10 Kwi, 2014

Czytałem o tym rezystorze, czy wystarczy go wpiąć pod plus akumulatora? Czy przed podłączeniem do ładowarki musze go wypiąć?
Szymek - Czw 10 Kwi, 2014

Chodzi Tobie o podłączenie aku do czego? Sterownika, czy ładowarki?
krystian91 - Pią 11 Kwi, 2014

Szymek napisał/a:
Chodzi Tobie o podłączenie aku do czego? Sterownika, czy ładowarki?
napisałem ze do ładowarki.
Szymek - Pią 11 Kwi, 2014

Idea soft startu http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2073
krystian91 - Śro 16 Kwi, 2014

Witam, zakupiłem rezystor 2W bo większego nie mieli, mam do tego przekaźnik 40A samochodowy. (Mam również stacyjkę by odłączać zasilanie przy baterii) Czy on sam by nie wystarczył? Wydaje mi się że istota działania jest taka sama by "wygasić" iskrę ale czy w tym wypadku również należy spowolnić predkość ładowania kondensatorów w sterowniku?
tas - Śro 16 Kwi, 2014

Ten rezystor może być podłączony na 2 sposoby:
- Poprzez dodatkowy włącznik, czyli najpierw włączasz rezystor, czekasz 3sek, włączasz główny włącznik/stycznik
- Rezystor jest podłączony na stałe, wtedy nie trzeba go wyłączać bo chwila między podłączeniem odłączonych wcześniej akumulatorów i włączeniem głównego przełącznika/stycznika wystarcza do naładowania kondensatorów. Jednak ten drugi sposób jest trudniejszy, bo wymaga takiego dobrania rezystora, aby ograniczał prąd nie za dużo (czas ładowania kondensatorów, grzanie się rezystora od prądu pobieranego przez instalację) ale i nie za mało (sterownik się nie wyłączy od spadku napięcia)

krystian91 - Nie 20 Kwi, 2014

Witam, już niedługo części do mnie dojdą czyli silnik z osprzętem i skrzynką na akumulatory i obudowa na sterownik.

Tak więc zakupiłem zestaw z max ev. 48 V 500W Bestmotor.
Muszę powiedzieć że obsługa sklepu miła i polecam jednak z silnikiem miałem problem.
Otóż na początku wszystko wydawało się ok, do czasu gdy nie zawiozłem silnika do centrowania i wtedy w naturalnym swietle zauważyłem rdzę na korpusie silnika.
Rdza była niemal wszędzie, przykryta farbą. Wystarczyło dotknąć zobaczyć rdze. Wróciłem do domu i sprawdziłem resztę, sterownik miał obluzowane przewodu + -.
Zareklamowałem, przełożyli silnik do starej obręczy, naciagli szprychy i wymienili sterownik, pokrywając koszty przesyłki, jednak nowy silnik ma taka samą wadę jak wczesniej lecz nie w tak znacznym stopniu.
Niestety silnika czy działa w Polsce juz nie zdążyłem sprawdzić.

http://pokazywarka.pl/kkeunz/ tak wyglądało pierwsze koło.

Bateria złożona również w pakiecik 48V 15Ah, ładowarka - zakupiłem iMaxa b8.

Obudowa do akusów wykonana z plexi 5mm, elementy powicinane szlifierką poskręcane w środku wiązarami i wypełnione klejem na gorąco. Zamykane 2 zamkami na kluczyk.
Sterownik częściowo odkryty tak by był osłonięty od wody ale mial chłodzenie.

Wszystko pokażę potem jak dojdzie do mnie paczka czyli weekend.

Wszystko na tą chwile wyniosło ok. 2000 ZŁ. nie wliczając Kryptonite LS 4.

MixhaL - Nie 20 Kwi, 2014

Widać silnik tani, crystalyte np ma obudowy z aluminium czyli odporne na rdzę i lepiej oddają ciepło no ale też kosztują więcej wiec nie wymagaj za wiele.
krystian91 - Nie 20 Kwi, 2014

Obudowa boczna jest aluminiowa, ale z tym 'nie wymagaj' to dowaliles mówiąc konkretnie. Wiec uważasz ze jeśli slilnik nie jest crystalyte to może on być zardzewialy? Bez przesady to jest nowy produkt. To tak jakbyś kupił nowe Audi zardzewiale i mówił ze to nie mercedes to tak ma być.
MixhaL - Pon 21 Kwi, 2014

Uważam że tyle ile płacisz tyle dostajesz, nie ma czym się bulwersować. Nawet crystalyte które są kilka razy droższe mają czasami problemy z jakością a Ty wymagasz niewiadomo czego od tamtego silnika składanego pewnie w stodole.
Nie zapominaj ze to jest made in china.

krystian91 - Pon 21 Kwi, 2014

Nie bulwersuje tylko niespotykane jest twoje podejscie, ale... czy można spodziewać się tego samego w srodku silnika?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group