To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - pierwszy elektryk - zakup

micopl - Pią 04 Kwi, 2014
Temat postu: pierwszy elektryk - zakup
Witam wszystkich
Nie mam wiedzy o rowerach elektrycznych poza tym co poczytałem na forach internetowych, nie bardzo mam czas żeby samemu sobie taki rower złożyć. Chciałbym używać elektryka zastępczo dla samochodu, czasem dojechać do pracy (10km w jedną stronę), czasem załatwić coś w mieście lub pojeździć rekreacyjnie. Nie zależy mi na dużej prędkości (25km/h wystarczy).
Czy obecnie rower elektryczny można już traktować jako dość niezawodne narzędzie jak np. skuter spalinowy/ zwykły rower czy to jeszcze faza dojrzewania tej koncepcji?
Mam budżet ok 3500pln i chciałbym kupić jakiegoś niedużego składaka na którym pojeżdżę parę lat. Trochę się obawiam że bateria szybko padnie jak np. schowam rower na zimę i zapomnę o doładowywaniu, więc nie wiem czy ma to sens.
W tej kwocie widzę np. takie dwa wynalazki:
ECO BIKE MODEL ECOTRUMP
http://allegro.pl/rower-e...4123469298.html
Rower elektryczny składany Apache Energy
http://allegro.pl/skladan...4089585853.html
Nie znalazłem nigdzie opinii o tych rowerach więc może ktoś mógłby coś doradzić?

Anonymous - Pią 04 Kwi, 2014

O akumulatorach nie można zapominać (jakie by nie były, czy żelowe, czy litowe), chyba, że będziesz je co rok wymieniał ;)
Oba rowerki fajne, ale mnie osobiście odstrasza cena i szprychowe koła.
Jeśli to ma służyć tylko na dojazdy w granicach 10 - 20 km, to praktycznie każdy rower elektryczny temu sprosta. Nawet te najtańsze po 1500 zł i mniej.
Ogólnie rowery elektryczne są niezawodne, jedynie fabryczne zaplatanie szprych wymaga zazwyczaj dociągnięcia każdego koła. Wolę koła odlewane w całości z aluminium.

gienek333 - Sob 05 Kwi, 2014

Moje doświadczenia wykazują że aku litowe mogą leżakować kilka lat, inne które mogą wg mnie długo leżakować i rozładować się do zera to Ni-Mh i Ni-Cd, ale Pb po naładowaniu i przechowywaniu w temp. powyżej zera powinny też rok wytrzymać.
Anonymous - Sob 05 Kwi, 2014

Wytrzymać wytrzymają, ale co się stanie z pojemnością? Ni-Cd są ponoć odporne na takie przechowywanie, bo czytam, że jakieś starocie ruszają bez problemu, ale teraz ciężko takie kupić.
LiFePo4 i inne litowe trzeba przechowywać w stanie częściowego rozładowania. Każdy rodzaj ma jakieś plusy i minusy, ale według mnie powinno się sprawdzać ich stan, przynajmniej raz na dwa miechy. Od przybytku głowa nie boli.

WojtekErnest - Sob 05 Kwi, 2014

Każde urządzenie z akumulatorem winno być sprawdzane , ew. doladowywane co 2-3 mies. A im aku większej mocy i droższy to tym bardziej warto to zaplanowac.
Zwykly rower można "rzucic w kąt" i na kilka lat ale taki z akumulatorem warto czasem popieścić :-)
A w praktyce litowe po ostatniej jesiennej jeździe czyli częściowo rozładowania, sprawdzamy napięcia na celach i w zasadzie nic nie robimy.

Adam Wysokiński - Sob 05 Kwi, 2014

Rowery elektryczne są dość niezawodne. Zdarzają się oczywiście usterki ale nie można powiedzieć żeby jakieś konkretne się sypały a inne nie. Możesz kupić troszkę bardziej firmowego np. interbike. Taki składak używa kolega z postu powyżej. Na pewno lepszy jakościowo będzie np. dahon ale cena od razu x2. Zaletą takiego pojazdu jest wyciągana bateria. Jak pójdzie w kąt albo do piwnicy to trzeba baterię mieć gdzieś przy biureczku i wtedy się będzie pamiętać o podładowaniu.
gienek333 - Sob 05 Kwi, 2014

Jeszcze co do aku to polecam przechowywać odpięte, bo elektronika zawsze może ulec uszkodzeniu (zawilgoceniu) i zniszczy go. Odnośnie trwałości mam aku zasadowe Centry z 1976r., ale już nie maja pełnej pojemności :sad:
WojtekErnest - Sob 05 Kwi, 2014

Jestem użytkownikiem również roweru firmowego Bora Interbike. To solidny, ale dosc ciezki rower.
Obecna oferta promocyjna jak widze < 3k. http://www.interbike.com.pl/Oferta.html
Z założenia nas z żoną interesowaly tylko skladaki z uwagi na możliwość przewożenia ich w samochodzie.
Male kola 20'' i ciężar ogranicza predkosc max i przyspieszenie ale i tak predkosc ok 25 km przy wspomaganiu sprawia ze używamy je często i chętnie.
Mój skonwertowany składak oparty o stary 'klasyczny' składak jest lżejszy szybszy, z większym przyspieszeniem, znacznie tanszy i znacznie bardziej .... brzydszy i nie rzucający sie w oczy :-)
I tak ma być...
Oczywiście te osiagi z powodu kół 24 cale i aku > 13 Ah.

micopl - Sob 05 Kwi, 2014

Dzięki za odpowiedzi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group