To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Turnigy 5000mAh 4S1P 14.8 vs. Aku LiFePO4 48V, 12Ah

andy - Nie 06 Kwi, 2014
Temat postu: Turnigy 5000mAh 4S1P 14.8 vs. Aku LiFePO4 48V, 12Ah
Hej.

Jestem tu nowy... zabieram się za skałdanie pierwszego chyba w kraju full'a na kołach 29" tzw twentyniner z napędem elektrycznym.

Mam już wybrany silnik będzie to Nine Continent o najwyższym monencie obrotowym - czekam tylko na dostawę.

Dostałem info, że mam zaopatrzeć się w akumulatory no isię zaczęło...

Szukałem tych całych Tournigy i jakoś kiepsko z dostępnością u nas w kraju ogólnie echo w stanach to samo - nie wiadomo kiedy będzie dostawa. Dostałem więc info od znajomego, iż mogę zakupić jeden porządny aku i miał by to być wspomnieny LiFePo4 48V, 12Ah.

Tournigów chciałem montować 9 sztuk, miało to iść w pary na 3 pakiety na 48V. Sęk w tym, że ja jestem z zupełnie innej branży i nie bladego pojęcia o tych aku...

Czy czekać na te całe Tournigy ? czy brać ten jeden wielki aku z Czech... wychodzi on niecałe 1500 zł po rabacie. Znając życie oba rozwiązania niosą ze sobą pewne plusy i minusy - zależności.. ALE JAKIE ?

Był by tu ktoś chętny mi to wytłumaczyć ?

Budowane enduro z moją wagą będzie miało ok 140 kg wagi.

pozdro.

toft - Nie 06 Kwi, 2014

To raczej nie jest pierwszy taki full;).
Co do reszty wystarczy poczytać parę postów w dziale o litowcach. Są tam wszelakie informacje.
Krótko - jeśli ma być plug&play i nie za duża moc czyli tak do 1kw to lifepo4 większe i cięższe wystarczy. Jeśłi większa moc przy małym pakiecie to lipo mimo że nie jest bezobsługowe.

tas - Nie 06 Kwi, 2014

W sumie te Aku LiFe są dobre, ale zazwyczaj występują z elektroniką nadzorującą... i tu się zaczynają schody. Po pierwsze ciężko taki pakiet rozbudować o dodatkową pojemność, co jest niewątpliwą zaletą Turnigy. Dodatkowo trzeba by wybrać taki BMS (elektronika nadzorująca LiFe) aby sprostał zadaniu zasilania silnika. Czyli jeśli celujemy w moce powiedzmy ~3kw to zarówno akumulatory jak i BMS musi mieć możliwość pracy z prądem 50A ciągłym i odpowiednio większym chwilowym. Turnigy czują się przy takich mocach jak ryby w wodzie, a LiFe, no cóż, trzeba by poszukać jakichś odpowiednich.
Oczywiście mając skromniejsze wymagania - wystarczy BMS i baterie z mniejszymi prądami, np 40A czy coś, a wtedy łatwość obsługi przemawia na korzyść LiFe

andy - Nie 06 Kwi, 2014

tas napisał/a:
W sumie te Aku LiFe są dobre, ale zazwyczaj występują z elektroniką nadzorującą... i tu się zaczynają schody. Po pierwsze ciężko taki pakiet rozbudować o dodatkową pojemność, co jest niewątpliwą zaletą Turnigy. Dodatkowo trzeba by wybrać taki BMS (elektronika nadzorująca LiFe) aby sprostał zadaniu zasilania silnika. Czyli jeśli celujemy w moce powiedzmy ~3kw to zarówno akumulatory jak i BMS musi mieć możliwość pracy z prądem 50A ciągłym i odpowiednio większym chwilowym. Turnigy czują się przy takich mocach jak ryby w wodzie, a LiFe, no cóż, trzeba by poszukać jakichś odpowiednich.
Oczywiście mając skromniejsze wymagania - wystarczy BMS i baterie z mniejszymi prądami, np 40A czy coś, a wtedy łatwość obsługi przemawia na korzyść LiFe



A co powiecie o tych pakietach ? Coś chyba mówiłeś tas żeby nie brać tych niebieskich - to o te z linka chodziło ?

http://hobbyking.com/hobb...warehouse_.html

Są droższe od "czarnych" o 10$ na sztuce ale akurat można je zamawiać - są na miejscu.

honda104 - Nie 06 Kwi, 2014

To właściwie to samo, trochę większy prąd rozładowania i miękkie opakowanie. Widziałem na stronie, że pakiety 20C są już w trakcie dostawy do EU, więc lepiej poczekać i zakupić standard 20C. Li-fe są lepsze bardziej żywotne i droższe, ale w praktyce na to samo wychodzi, kwestia raczej osobistego widzi"misie" :)
tas - Nie 06 Kwi, 2014

No tak jak przedmówca powiedział. 10$ różnicy, a przy np 12szt masz już niezłą kwotę w kieszeni do przeznaczenia na coś innego. Bo i brak plastikowej obudowy - łatwo przetrzeć/przedziurawić tą powłokę. Tylu już się sytuacji naoglądałem, jakie przytrafiały się w bajkach, że moim zdaniem w grę mogą wchodzić wyłącznie akusy w twardej obudowie.
Kiedyś miałem drobny luz w akusach nie zauważony, obudowy aku tarły o wystającą śrubkę wewnątrz skrzynki na większych dziurach. Gdyby tam nie było naprawdę solidnego plastiku - dawno by było rozszczelnienie i w najlepszym wypadku kłopot. Wiec to jest niezaprzeczalna zaleta taka obudowa.

Szymek - Nie 06 Kwi, 2014

Skoro lecą do Europy, to sobie pilnujcie i powiadamiajcie się o przybyciu, bo mogą się rozejść w mgnieniu oka, a zapotrzebowanie jest teraz ogromne.
gienek333 - Nie 06 Kwi, 2014

Sądzę, że raczej płyną :smile:
MixhaL - Nie 06 Kwi, 2014

tas napisał/a:
Po pierwsze ciężko taki pakiet rozbudować o dodatkową pojemność,

Nieprawda. jeżeli ktoś kupuje tanie lifepo4 to tak ale jeżeli ktoś zakupi od pinga nie ma najmniejszego problemu dołączyć dodatkowe pakiety i utworzyć z nich jedną dużą baterię.

tas - Nie 06 Kwi, 2014

Ups, oczywiście masz rację :)
Raczej miałem na myśli, że ciężej jest to zrobić, niż bateria zbudowana z pakietów luzem.

sid662 - Wto 08 Kwi, 2014

Dziś pojawiła się nowa dostawa na HobbyKing akumlatorów 4s1p 5000mAH jakby ktoś potrzebował.
:mrgreen:
Powodzenia w zakupach. Link : https://www.hobbyking.com...idProduct=36032
Zamawianie działa - właśnie 8 brakujących mi sztuk do mnie leci.

Szymek - Wto 08 Kwi, 2014

Na tą chwilę są tylko 422 sztuki, więc rozejdą się moment!
Edit. 20:43 zostało 293 sztuki

toft - Śro 09 Kwi, 2014

I co rozeszły sięjuż?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group