To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Dużej mocy Giant
MARCIN - Czw 29 Maj, 2014
1,5 mm lutować na styk to ciężko. Jednak autor pisał też o wyginaniu, więc może będzie lutował na zakładkę...
JeromeBaldino - Czw 29 Maj, 2014
Raczej planowałem lutować na styk. Tak zlutowałem element który jest widoczny na zdjęciach. Docelowe rozwiązanie będzie tylko 1mm grubsze więc nie spodziewam się większych problemów. Siła z jaką trzyma lut jest dużo większa niż wytrzymałość samego aluminium - po to zrobiłem test aby się o tym przekonać. Szczerze to sam się mocno zdziwiłem.
Rama skrzynki będzie wykonana z jednego ceownika wygiętego w 2 miejscach. Boczne ścianki albo przylutuje albo przynituję i uszczelnie silikonem.
arczi - Czw 29 Maj, 2014
Proponuję popytać okolicznych mechaników lub jeszcze lepiej w auto-klimatyzacji będą wiedzieli gdzie można dobrze i tanio pospawać aluminium. Próbowałem kiedyś lutować . to nie ta jakość.
gulipin - Pią 30 Maj, 2014
A ja mogę polecić lutowanie aluminium, swoja skrzynkę tak polutowałem że zaryzykuję stwierdzenie, że tak dobrze nikt by nie pospawał. Chodzi o to że przy ostrych kątach spawanie nadtopiło by krawędź, a lut został ładnie wciągnięty do środka (jak cyna) i na zewnątrz nic nie widać. Mogę potwierdzić tylko że samo lutowanie jest bardzo mocne, nie da się tego rozerwać. Natomiast sam lut jest trudny w obróbce, jest dużo twardszy niz aluminium. Trzeba mieć mocny palnik żeby dobrze nagrzać elementy.
arczi - Sob 31 Maj, 2014
Mógłbyś podać nazwę tego lutu ? Chciałbym wypróbować ,może ten którego kiedyś używałem by kiepski
JeromeBaldino - Sob 31 Maj, 2014
Lut nazywa się Rolot 604, są to pręciki w otulinie z topnika.
JeromeBaldino - Wto 03 Cze, 2014
Porobiłem trochę prób z lutowaniem aluminium i okazuje się, że nie jest to taka łatwa czynność. Po pierwsze aluminium które stosuje topi się bardzo blisko temperatury topnienia lutu. Na dodatek zwykłą lampą lutowniczą jestem w stanie osiągnąć taką temperaturę tylko na krawędziach - jeżeli chciałbym coś dolutować w środku elementu to musiałbym mieć mocniejszy palnik lub wcześniej rozgrzać element np. w piekarniku. Trzeba uważać, bo rozgrzane aluminium staje się bardzo plastyczne i łatwo je powyginać. Najlepiej więc rozgrzewać je na płaskiej powierzchni np. na cegle.
Sekret dobrego łączenia elementów to dobre rozgrzanie aluminium a aluminium dobrze rozgrzane zaczyna lekko świecić charakterystycznie na pomarańczowo. Najpierw pokrywamy jeden element lutem, potem drugi a dopiero na końcu je łączymy i rozgrzewamy (lutujemy) razem. W ten sposób powstaje spoiwo które jest dużo mocniejsze od samego aluminium.
Poniżej więcej zdjęć z prób.
Eryk1000 - Wto 03 Cze, 2014
O właśnie takim efekcie pisałem wcześniej, dlatego uważam że jak che się połączyć jakieś grubsze elementy z aluminium to najlepiej je pospawać spawarką. Ten lut jest przereklamowany szkoda na to kasy, lepiej iść do spawacza i zamiast płacić za lut to zapłacić za pospawanie.
JeromeBaldino - Sob 07 Cze, 2014
Mam pytanie bo własnie odkryłem, że IMAX B8+ w trybie charge oraz fast charge nie balansuje ogniw. Jedynie opcja ballance robi ładowanie z balansowaniem. Więc odpaliłem ballance i niby wszystkie ogniwa mają po 4,2V ale lipo buzzery wyświetlają od 4,2 do 4,16. Czy taka rozbieżność jest dopuszczalna? Wina ładowarki a może przewodów?
WojtekErnest - Sob 07 Cze, 2014
W trakcie ładowania w trybie balance napięcia na segmentach może być równe ale po odłączeniu juz niekoniecznie gdy ogniwa sie różnią. Ten efekt jest szczegolnie widoczny gdy balansowanie lub końcowa faza ladowania jest dużym prądem, wyższym niż zalecany przez producenta
MixhaL - Nie 08 Cze, 2014
Alarmy mają nie zawsze 100% dokładność, radzę sprawdzić najpierw jak dokładnie wskazują.
WojtekErnest - Nie 08 Cze, 2014
MixhaL napisał/a: | Alarmy mają nie zawsze 100% dokładność, radzę sprawdzić najpierw jak dokładnie wskazują. |
To prawda, balansery w ladowarkach też mogą się różnić. No i "typowe" , tanie woltomierze, mierniki uniwersalne mają tolerancje najczęściej 1% co oznacza że 4,20 V może być 4,16 -4,24 !!
W poprzednim poście zwracam dodatkowo uwagę, że ogniwa mierzone tym samym miernikiem PODCZAS ładowania i po zakończeniu mają inne - mniejsze napięcie szczególnie gdy końcowe ładowanie było wyższym
prądem.
Pykacz - Nie 08 Cze, 2014
Tak to prawda że buzzerki mają sporą rozbieżność jeśli chodzi o wskazywanie napięć . Z moich obserwacji wynika że np te 8s -owe im więcej mają podczepów zajętych z reguły powyżej 4-ech tym bardziej większe głupoty wskazują .
Mechano - Nie 08 Cze, 2014
Macie moze jakies sprawdzone i poprawne alarmy/monitory?
tas - Nie 08 Cze, 2014
Te takie 8s z wyświetlaczem są git. Nie jest to szczyt techniki, ale działają bardzo dobrze i są sprawdzone w wielu konstrukcjach.
|
|
|