To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Silnik bezszczotkowy w kole od magmy

wrobel - Śro 16 Kwi, 2014
Temat postu: Silnik bezszczotkowy w kole od magmy
Witam.

Mam pytanie, czy ktoś już testował silnik w tylnim kole od magmy?
http://magma.sklep.pl/pro...e-48V-500W.html

48V 500W. Cena 650 zł razem ze sterownikiem.
Trzeba dokupić manetkę i akumulatory.

Akumulatory planuję pakietować Li-Ion PANASONIC CGR18650CG 2250mAh:
http://www.bto.pl/pdf/03726/ACA4000CE234.pdf
Mam na razie testowo kupione 36 szt. i będę je powoli zaczynał sprawdzać.
Jak będą ok - dokupię 100 szt. i będę celował w pakiet 12s8p (43,2V 16,8Ah).

Czy jest w tej cenie coś jeszcze ciekawego nad czym można się zastanowić?
Chcę się zmieścić z przeróbką roweru bez akumulatorów w przedziale 700-800 zł.


Pozdrawiam.

johnny - Śro 16 Kwi, 2014

No pewnie że jest :mrgreen:

Nine Continent RH2806 (10x6) na nexun.pl albo allegro.

WojtekErnest - Śro 16 Kwi, 2014

Akumulatory o tym symbolu mają wg jednych materiałów 3, 6 V a innych 3, 7 V.
A ceny nowych sa od 2, 7 - 8 $ za szt.
Twoje jakie mają napięcie nominalne ?

wrobel - Czw 17 Kwi, 2014

Z silnikiem RH2806 (10x6) nie zmieszczę się w założonej kwocie cenowej.
Zasięg potrzebuję min. 30km, dlatego silnik wystarczający dla mnie będzie mieć 500W.
Jeżdżę teraz na przeróbce roweru 24V 350W i w zasadzie wiem, że to by mi wystarczyło, lecz fajnie jest mieć zapas mocy pod górkę której teraz aktualnie nie mam :sad:

No chyba, że będę polować na używkę, ale tych NineContinent to na allegro używek nie widziałem ;P


Co do napięcia to dobre pytanie ;)
Mam ładowarkę Alpha Redox V2 i ładowałem je programem do Li-Ion, czyli 4.1V max i weszło w 5 łączonych równolegle (taki dostałem pakiet po zakupie) i weszło 10700 mAh, czyli 2140mAh na jedno ogniwo. Rozładowywałem dla bezpieczeństwa programem do Li-Po (3V odcięcie), bo Li-Io miało 2,5V co wydawało mi się za mało.

Od dziś będę je sprawdzał pojedynczo, aby móc wybrać najlepsze.
Muszę też sprawdzić czy ogniwa oddadzą mi tyle prądu, ile potrzebuje.

johnny - Czw 17 Kwi, 2014

Silnik pewnie na allegro za 620zł można by kupić sterownik 180zł z ebay szprychy, obręcz i zaplatanie 100zł razem mamy 900zł. Wolałbym dopłacić te 250zł ale skoro 500W Ci wystarczy to ok.
wrobel - Czw 17 Kwi, 2014

A jakim pakietem polecacie zasilać ten silnik? Prędkość max. 30-35km/h, więcej absolutnie nie potrzebuję i nie chce. Lepiej by była moc pod jakieś górki.
Przy 36V i 800W będzie to ponad 22A, przy 48V moc będzie już ok. 1kW przy tych prądach.

Zastanawiam się nad 10s5p czyli ok. 36V i 10Ah.

wrobel - Sob 19 Kwi, 2014

Dowiedziałem się, że moje ogniwa są o napięciu nominalnym 3.6V i 4.2V max., rozładowanie do 3.0V max.

Na razie sprawdziłem połowę testowych, ładnie równo oddają prąd, jak na razie tylko 2 ogniwa wyraźnie odstają od reszty i je sobie gdzieś do jakiejś latarki włożę :D

Wszystkie oddają po rozładowaniu prądem 1A (0.5C) ok. 614mAh w 36 min. 50 sek.
Odchyłki max. o pół minuty i 10mAh.
Jedno z ogniw, które tak samo oddaje prąd sprawdziłem, ładując do 4.2V 1A, i rozładowywałem do 3.0V 1A, wyszło równe 120min. i oddane 2007 mAh. Wg. skali w nocie katalogowej mają one ok.250 cykli za sobą.

Myślę, że dokupię jeszcze 40szt. tych ogniw i stworzę baterie 12S5P 43.2V 10Ah (432Wh).
Przy 800W będzie to wyglądać tak - 23A/5 ogniw = 4.6A na ogniwo, to jest prąd lekko ponad 2C. Zasięg powinien oscylować w granicach 30km. Co prawda myślę o zasięgu 35km, ale przecież nie będę ciągle jeździł na max. i pobierał 800W.

Teraz mam rower 350W 24V i naprawdę mi to wystarcza, akumulatory 12V 7Ah LMRA 2 sztuki i mam zasięg do pracy i z powrotem 10 km. A za akumulatory nowe zapłaciłem 70 zł :mrgreen: A jedynie dlaczego go zmieniam, to to, że jednak chciałbym rower zakamuflowany zbudować, w którym nie widać, że jest on elektryczny. Czyli silnik w kole, akumulatory i sterownik w trójkąt.

Pozdrawiam wszystkich i życzę Wam smacznego jajka :wink:


Edit:
Znalazłem jeszcze na tym forum link do strony maxev.pl, gdzie mają gotowe zestawy do konwersji. Np. ten zestaw: http://maxev.pl/p176,zest...-bestmotor.html
36V 500W, lub są też inne, np. 48V 500W lub 48V 800W.

Dużo odbiegają one jakością wykonania od tych NineContinent?
Potrzebuję osiągać w rowerze max. 35km/h, ale żebym mógł pod jakieś górki wyjeżdzać ;)
Tutaj za cenę ok. 900 zł jest oprócz silnika i sterownika panel, manetka, dźwignie hamulców oraz zaplecione koło.

Co wg. Was będzie najlepszym wyborem?

mmoto - Śro 23 Kwi, 2014

I to HUB i tamto, cena dobra. W Maxev będziesz miał komplet, pasujące wszystkie złączki.
wrobel - Śro 23 Kwi, 2014

Dziękuję za info.
Temat wyczerpany.

Następny temat zacznę jak skończę składać pakiet :mrgreen:
Jako, że trochę dłubię w elektronice, to postanowiłem, że BMS też stworzę samemu, tak dla treningu ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group