To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Inne pojazdy, mechanika pojazdów - Jakie opony?

MARCIN - Pią 03 Kwi, 2015

CST Corporal wytrzymuje minimum 10 tys. km na tylnej obręczy przy jeździe po mieście, gdyby kogoś dziwiły przebiegi powyżej 5 tys. km.
Swoją drogą dlaczego nie oczekiwać trwałości opon rowerowych zbliżonej do trwałości opon samochodowych? Przecież niektóre opony rowerowe kosztują tyle, co samochodowe lub nawet są droższe, a obciążenia do wytrzymania mają mniejsze. Ilość surowców do wyprodukowania rowerowej mniejsza, więc proporcjonalnie rzecz ujmując opony rowerowe są droższe od samochodowych.

Anonymous - Pon 06 Kwi, 2015

jak dla listonosza, spoko moze wystarcza i na 10 lat.ja mam jednak wyzsze wymagania co do opon.po pierwsze maja miec porzadna przyczepnosc, a jesli mam jezdzic na rowerze elektrycznym to tym bardziej i przyczepnosc i trakcja i dobra mieszanka.tani chlam zawsze bedzie z supertwardej gumy ktora ma przyczepnosc zblizona do drewna.jesli chodzi o bezpieczne opony to 5tys to juz duzo.nie mowie tu o klasie supertacky ktora wystarcza i na kilka zjazdow lub gora 2tys km po lasach czy asfalcie.opona nie jest tylko do toczenia sie a przekazywania sily hamujacej i tu czym bardziej miekka mieszanka tym lepiej.nie ma opon na 10tys km ktore beda dobre do jazdy z jakimikolwiek wymaganiami.wg mnie bezpieczenstwo jest najwazniejsze, szczegolnie na rowerze elektrycznym ktory i szybciej jedzie i trudniej hamuje.rozumiem ze sa "fachowcy"ktorzy beda jezdzic bez hamowania i opona sie nawet ne zedrze i po 5 latach, ja normalnie uzywam roweru. i jak trzeba zahamowac to nie mysle o zuzywaniu sie opon a o realnym bezpieczenstwie, dlatego kupuje opony o sredniej twardosci i nie jakies tam slicki czy semi ktore przy odrobinie brudu na asfalcie scinaja rower na bok tylko zakladam opony na kazdy teren.jezdzac doslownie wszedzie nie mam cykora czy wyleci mi kot w lesie czy wyjedzie samochod w miescie.komplet opon kosztyje mnie ok 130zl i wystarcza na 1/2-1/3 sezonu ale czuje sie bezpiecznie i nie rzezbie w g.
jezdzilem na dziesiatkach firm,grubosci i typow bieznika.wybieram opony terenowe z gesta i gruba kostka,ktora nie wyje na asfalcie i szybko nie zuzywa sie.
kolego freerider, szukasz gazza odpusc one sa supermiekkie i klocki ci znikna za chwile, jak chcesz podaj adr i info na priv za grosze odsprzedam ci 3,0 duro uzywki ale spoko jeszcze sobie pojezdzisz, mam 24 i 26 cali, 3,0 i 2,6 musze tylko przekopac garaz.
co doslickow jezdzilem na hookwormach i kendach flame, te drugie to totalny shit, byle patyk rozrywa bok opony, hookwormy byly nawet fajnena miasto ale hamowanie slicka w porownaniu do gestych klockow na naszych drogach to ogromna przepasc, dla mnie nie do przyjecia.opony leza w garazu po przejechaniu moee ze 200 km dojazdow do pracy.jak wyjechalo mi cos i opony piszczaly a rower jechal dalej, odpuscilem sobie je.jak ktos jest chetny sprzedam w bdb stanie 2szt 26x2,5

Tomas - Wto 14 Kwi, 2015

Jeśli chodzi o w miarę grubą, terenową oponę która super radzi sobie na asfalcie to wg mnie najlepsza jest Schwalbe Smart Sam 2.25. Ma fajny z wyglądu terenowy bieżnik ale zwróćcie uwagę że w osi opony praktycznie nie ma przerw między gumowymi klockami przez co jest mega cicha i ma małe opory toczenia. Po przesiadce z Nokian NBX 2.35 to tak jak bym sie przesiadł na kolarzówkę :mrgreen: Na nokianie miałem mrówki w rękach od wibracji po 2 km.

Anegdota: Ostatnio widziałem fotkę jak kolarz z oponką grubości papierosa na zamkniętej drodze z sześcioma pasami wjechał w pinezkę :lol: To się nazywa mieć fart.

.

Anonymous - Wto 14 Kwi, 2015

Powinien w LOTTO grać :D
Tomas - Wto 19 Maj, 2015

A mam pytanko o te opony CST C-1388 (2.35). Jak one się sprawują na asfalcie ? bo w teorii bieżnik ma kostki dosyć rzadko rozrzucone co powodować może duże opory toczenia i niezły hałas oraz wibracje na rączkach kierownicy a jak to jest w praktyce :???:
tas - Wto 19 Maj, 2015

Z powodzeniem używam ich do jazdy szosowej - mają małe opory (po napompowaniu z asfaltem stykają się tylko środkowe kostki). Jak na kapeć 2.35 spokojnie uzyskiwałem 10Wh/km, nie buczą tylko szumią.

Mają tak naprawdę jedną wadę (jak każde mocniejsze w teren) - mają kostki po krawędzi opony i podczas mocnego przechyłu na zakręcie kiedy wpadnie się na pomysł dania pełnego gazu na silniku 2000W+ to potrafi się dryftować na mokrym rondzie czy mokrym zakręcie o 90st. Ja już miałem raz takiego ślizga (nieszkodliwego) po asfalcie z tego powodu. No ale na głupotę nie ma rady i żadna opona nie pomoże :D

Tomas - Wto 19 Maj, 2015

Dzięki.
Odnośnie bocznych uślizgów to fakt zdecydowana większość opon "do górali" tak ma niestety na asfalcie. CST i Shwalbe Smart Sam nie jest tu wyjątkiem.
Wypatrzyłem jeszcze takie modele które mogły by się nadać do w miarę szosowego Ebika:
Vredestein Black Panther 2.35
Maxxis HOLY ROLLER 2.4
Continental X-King 2.4

tas - Wto 19 Maj, 2015

Każda opona jest dobra do ebajka. Ale przy systematycznym użytkowaniu (poza szosą) wymiana opon (tych rowerowych z miniaturowymi kosteczkami) co miesiąc nie każdemu pasuje.
A jak szukasz tylko na szosę to kup całkiem gładkie, starczy na bardzo długo. Kompromisy są kiepskie.

Tomas - Wto 19 Maj, 2015

tas napisał/a:

A jak szukasz tylko na szosę to kup całkiem gładkie, starczy na bardzo długo. Kompromisy są kiepskie.


Tylko na szose nie szukam. Szukam w miarę uniwersalnych i mocnych ale tak jak mówisz kompromisy są kiepskie :smile:

Tomas - Wto 19 Maj, 2015

Jaką szerokość ma balon (bez kostek) oponki CST ?
tas - Wto 19 Maj, 2015

Mnie wyszło 52mm bez kostki
Tomas - Wto 19 Maj, 2015

Dzięki.
Widać każdy producent stosuje swoje wymiarowania bo szerokość balona bez kostki Smart Sam 2.25 to 57mm.

niedziel - Pon 27 Lip, 2015

Nikt nie pisze o maxxisach, a ja właśnie na takich śmigam. Muszę powiedzieć, że aktualnie mam model IKON 2,20 ze wzmocniona wkładką i poza ceną to jestem bardzo zadowolony. Występują też w wersji 2.35 ale takie już by chyba mi nie weszły bo koło nie siedzi symetrycznie w ramie. Opór zawsze jest większy niż na slicach ale kostka centralna jest kierunkowo wyprofilowana i na asfalcie bardzo przyjemnie się jeździ. Na dzień dzisiejszy przejeździłem na nich dopiero 500 km ale dotąd bezproblemowo. Wcześniej miałem Maxxis Ignition te to dopiero wyły na asfalcie ale szybko się zjechały i były podatne na przebicia bo nie miały wzmocnionej podeszwy.
tas - Nie 16 Sie, 2015

Ludkowie ludkowie dajcie mi jakiś link, gdzie mogę kupić w kraju nową oponę terenową 24x3.0", znaleźć nic nie mogę :oops:
Adam Wysokiński - Nie 16 Sie, 2015

http://m.centrumrowerowe....nda,145417.html


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group