To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - Czy można poprawić ruszanie z miejsca skutera?
barteq - Nie 20 Kwi, 2014 Temat postu: Czy można poprawić ruszanie z miejsca skutera? Witam
Od miesiąca przemieszczam się chińskim e-skuterem z silnikiem BLDC w tylnym kole.
Skuter został przewoltowany z 60 do 72V, zostały również dołożone baterie z 20 do 40Ah.
Skuter obecnie waży około 160 kg.
Rusza bardzo ospale, mocno chrobocząc z silnika.
Nie ma mowy aby ruszył pod górę od 0km/h
Sterownik nie posiada żadnych oznaczeń
Co można zrobić aby poprawić jakość ruszania.
V-max 50 km/h w/g GPS, zasięg około 90 km przy pełnej prędkości.
Te parametry są dla mnie OK, ale mogły by ulec poprawie
Film z ruszania wyślę zainteresowanym na e-mail.
Wesołych świąt.
Barteq
Anonymous - Nie 20 Kwi, 2014
Niewiele można zrobić. Jedynie można zwiększyć prąd przy ruszaniu, ale może to uszkodzić silnik. Trzeba by sprawdzić jego pobór przy ruszaniu i zwiększyć z 50% kontrolując temperaturę silnika, albo wymienić silnik na mocniejszy.
Druga możliwość, to odchudzenie skutera ze wszelkich zbędnych elementów
MARCIN - Nie 20 Kwi, 2014
Jeśli silnik posiada czujniki Halla, to mogła wystąpić nieciągłość połączeń i sterownik pracuje w trybie bezczujnikowym - objawem może być to chrobotanie.
MixhaL - Nie 20 Kwi, 2014
Pomierzyć czujniki i zobaczyć czy wszystkie łącz. Jeżeli przy pierwszych kilku kilometrach na godzinę tak rusza a powiedzmy powyżej 10 ma znaczną poprawę w przyspieszeniu mogą to być czujniki.
barteq - Nie 20 Kwi, 2014
Jest dokladnie tak jak piszesz.
Czyli najpierw czujniki trza sprawdzic.
Adam Wysokiński - Nie 20 Kwi, 2014
zeeltom napisał/a: | Druga możliwość, to odchudzenie skutera ze wszelkich zbędnych elementów |
W skuterze jest teraz 12 szt trakcyjnych takich jak Twoje, policz ile to waży.
Widzę barteq, że mi nie wierzysz. Może raczej masz nadzieję, że się mylę
Nadal twierdzę, że to z powodu dużej masy. Silnik ma ciężko jak obroty są praktycznie zerowe.
Anonymous - Pon 21 Kwi, 2014
Ja pisałem o zbędnych elementach. Akumulatory są niezbędne Mój słonecznik też się ledwo zbiera, ale jak się rozpędzi, to już idzie Albo mocniejszy silnik, albo mniejsze koła, albo odchudzanie. I pojazdu i siebie
WojtekErnest - Pon 21 Kwi, 2014
Albo.. li...ion/po ..:-)
Adam Wysokiński - Pon 21 Kwi, 2014
Wcześniej było 5 szt aku więc było 60V. Teraz jest po 2 równolegle i w szeregu 6szt. chodziło o zwiększenie zasięgu i prędkości maksymalnej. Cel został osiągnięty ale kosztem masy i dynamiki. Nie widzę innej możliwości jak zwiększenie mocy (prądu) ale silnik już ma ciężkie życie, a ma przeżyć jazdę w korku i upale w lecie.
barteq - Pon 21 Kwi, 2014
Adam nie ma mowy o wątpliwości w twoją wiedzę i doświadczenie.
Raczej chodzi o poszukanie rozwiązań i inspiracji w pałacu umysłu forumowiczów.
Skuter przerósł moje oczekiwania, jest naprawdę świetny.
Ma natomiast 2 wady jedna to brak możliwości ruszenia pod górę, a druga to długi proces ładowania aku.
Ładowanie rozwiąże lepsza ładowarka i tu trzeba kasy, około 1000pln.
Więc muszę się pogodzić z długim procesem ładowania.
Jeśli chodzi o ruszanie jest szansa na poprawienie tego procesu.
Można by zwiększyć prąd maksymalny o 25 %, a jak to nie pomoże to sprawdzić halotrony.
Albo zainstalować kontroler wyższej klasy, ale wówczas trzeba znowu wydać troszkę kasiory
Anonymous - Pon 21 Kwi, 2014
A zwiększenie prądu przez polutowanie odcinka pomiarowego?
Adam Wysokiński - Pon 21 Kwi, 2014
Cytat: | A zwiększenie prądu przez polutowanie odcinka pomiarowego? |
No tak, pewnie będzie to w ten sposób wykonane. Jak się barteq zdecyduje to grzebnę.
barteq - Wto 22 Kwi, 2014
Adam powiedz tylko kiedy mam się zjawić, ale to na priv.
victor89 - Śro 23 Kwi, 2014
A czy silnik w ogóle posiada czujniki Halla?
Jeśli jest sterowany bezczujnikowo to niewiele da się zrobić bez wymiany sterownika na taki który lepiej radzi sobie z ruszaniem od zerowych prędkości obrotowych
Adam Wysokiński - Śro 23 Kwi, 2014
Silnik jest z hallami. Moc znamionowa 1500W. Niestety masa pojazdu wraz z kierującym to około 250kg. Taki urok aku z ołowiem.
|
|
|