To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem poza kołem - Sam revot w cenie roweru ?
Nostusek - Wto 27 Maj, 2014
Mechano napisał/a: | Jaki jest tam typ silnika? | PMSM z enkoderem jeśli to kogoś interesuje. Druga sprawa że tam naprawdę sterowanie jest skomplikowane.
qaz33 - Pon 09 Cze, 2014
Swoją drogą to czemu nie ma jeszcze takich silników w rowerach? W PMSM sprawność sięga do 97% i są znacznie cichsze niż BLDC.. Sterowanie wektorowe zgadza się że jest skomplikowane ale wszystko jest do zrobienia.
Nostusek - Pon 09 Cze, 2014
Czemu nie ma w rowerkach ? Bo cena sterownika wzrośnie x5 albo i więcej...
Co do re-volta - fakt faktem - silniczek był ciuchuteńki a największy hałas generowało przeniesienie napędu. Druga sprawa - KAŻDY silnik re-volta miał mierzoną głośność i każdy mieścił się w granicach normy. Nawet pasy napędowe były specjalnie naciągane by napęd nie hałasował a każdy pasek również sprawdzany pod kątem właściwego napięcia... Możecie mi wierzyć - proces montażu silnika nie był taki prościutki - wymagał wielu precyzyjnych operacji - druga sprawa że KAŻDY jeden napęd sprawdzany był bardzo szczegółowo na stanowisku testowym a po zmontowaniu Re-Volty przelatywały po hamowni spoooro kilometrów by wychwycić ewentualne niedomagania. Coś jak produkcja Audi R8 albo Bugatti Veyrona - manufaktura a nie masówka...
|
|
|