To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Pomocy! Kończą się ząbki w przekładni

hungalabunga - Pon 12 Maj, 2014
Temat postu: Pomocy! Kończą się ząbki w przekładni
Witam Forumowiczów!

Padły kółka przekładni planetarnej w rowerku, który zrobiłem dla mojego Taty. Silnik Bafang 250W.

Czy ktoś z Was ma może spalony silnik takiego typu ale ze zdrową przekładnią? Z chęcią porozmawiam w temacie odkupna. Podejrzewam, że poza sklepami w chinach raczej ciężko obędzie dostać takie części osobno... Jedyne oznaczenie jakie znalazlem to na łozyskach 608ZZ NZJY.

Rower przejechał na tym silniku prawie 5tys km. Przewoltowany 24/36V, prędkość max ok 35km/h (co ciekawe części elektryczne bez zarzutu, tylko tryby nie wytrzymały przeciążeń).


Kiedyś go rozbierałem i wyglądał tak:
link_silnik

W tej chwili wygląda to tak jak poniżej. Zdjęcie mało ostre z komórki ale dobrze widać: na jednym z kołek już praktycznie nie ma 5 ząbków, na drugim dwóch, trzecie tylko patrzeć jak się sypnie.




kondzio927 - Pon 12 Maj, 2014

w Polsce raczej będzie ciężko coś znaleźć ,ale chyba mam 1szt !? (nie wiem czy coś cię to ratuje?)
opcje zagraniczne:
http://www.greenbikekit.c...eplacement.html
http://www.aliexpress.com.../695038825.html

radasss - Pon 12 Maj, 2014

Dałem firmie Oma-Tech z Poznania do wycięcia wodą koło zębate 99 zębów z nierdzewki gr. 5 mm. Razem z innymi małymi elementami kosztowało mnie to 200 PLN. Za te trzy kółka myślę, że powinno dać się nawet poniżej tej kwoty. Podajesz ilość zębów i np. średnicę zewnętrzną oraz moduł (raczej będzie standardowy) a chłopaki już resztę sobie dorysują CAD'em.
buckowina - Wto 13 Maj, 2014

Może Coś takiego by podpasowało?
wit - Wto 13 Maj, 2014

W związku z wprowadzaniem na tym forum cenzury -także CENZURY PRYWATNYCH WIADOMOŚCI i -np usuwania z prywatnych wiadomości wybranych słów jak po ja zdy el ek try czne

zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem autorskim cofam zgodę na publikacje na tym forum wszystkich treści mojego autorstwa -proszę o usuniecie WSZYSTKICH moich wypowiedzi.

tomson - Wto 13 Maj, 2014

Tu masz w niemieckim sklepie

http://www.ebike-solution...ng-250W-Motoren

mają do bafangów kilka wersji z różną ilością zębów

techniawka - Nie 25 Maj, 2014

Tutaj masz w polskim sklepie
http://sklepebike.pl/pl/p/Zestaw-naprawczy-1/138
i większy rozmiar
http://sklepebike.pl/pl/p/Zestaw-naprawczy-2/139

oper11 - Pią 13 Cze, 2014
Temat postu: Wyłamane zęby w przekładni planetarnej
Mam ten sam problem.Wyłamało mi się po kilka zębów ze wszystkich trzech trybów przekładni w silniku Sanyo Dynamotor.Ja zrobiłem na tym silniku 19600 km. Czyli nie potwierdza się opinia lansowana przez sprzedawców rowerów że te silniki są "wieczne" i "bezobsługowe" Na razie dałem te tryby koledze który ma znajomego frezera i ma mi dorobić.Ale czekam już dość długo i nie wiem czy coś z tego będzie.Czy ktoś się nie spotkał z takimi trybami lub całym silnikiem?. Zęby wyłamały się w mniejszych wieńcach.Posmarowane były czarnym smarem grafitowym. Najlepszy materiał na wykonanie takich trybów to poliamid PA-6G.
MixhaL - Sob 14 Cze, 2014

Lyen ma stalowe lub też wzmacniane może od neigo spasujecie http://www.lyen.com/
oper11 - Śro 02 Lip, 2014
Temat postu: Re: Wyłamane zęby w przekładni planetarnej
oper11 napisał/a:
Mam ten sam problem.Wyłamało mi się po kilka zębów ze wszystkich trzech trybów przekładni w silniku Sanyo Dynamotor.Ja zrobiłem na tym silniku 19600 km. Czyli nie potwierdza się opinia lansowana przez sprzedawców rowerów że te silniki są "wieczne" i "bezobsługowe" Na razie dałem te tryby koledze który ma znajomego frezera i ma mi dorobić.Ale czekam już dość długo i nie wiem czy coś z tego będzie.Czy ktoś się nie spotkał z takimi trybami lub całym silnikiem?. Zęby wyłamały się w mniejszych wieńcach.Posmarowane były czarnym smarem grafitowym. Najlepszy materiał na wykonanie takich trybów to poliamid PA-6G.

No i ciąg dalszy moich kłopotów.Nikt się nie chce podjąć dorobienia trybów bo są zbyt skomplikowane przez to że mają po dwa wieńce.Jedyna firma która chciała to zrobić metodą podzielenia trybu na dwie części i dorabiania każdej osobno zaśpiewała mi 1000zł.Druga opcja była taka że dorobią mniejszy wieniec [ten z wyłamanymi zębami]z duralu i wkleją go w oryginalny większy wieniec który ma zęby nieuszkodzone.I to by było za 500zł.Na razie wybrałem trzecie wyjście.Sklep gdzie kupiłem rower zamówił cały silnik w Sparcie w Holandii.Cena 290 Euro [1218zł]

Anonymous - Śro 02 Lip, 2014

W tej cenie byś kupił cały, sprawny rower ;)
Kurde, po swoich i cudzych przeżyciach ze Spartami, będę szerokim łukiem omijał te rowery.

MARCIN - Śro 02 Lip, 2014
Temat postu: Re: Wyłamane zęby w przekładni planetarnej
oper11 napisał/a:
Sklep gdzie kupiłem rower zamówił cały silnik w Sparcie w Holandii.Cena 290 Euro [1218zł]


Nie lepiej było upolować okazję na allegro? Sprzedałem kiedyś taki silnik w obręczy 28" za nieco ponad 214,50 zł. Sam go kupiłem troszeczkę taniej (zwróciły mi się koszty przesyłki).

oper11 - Nie 06 Lip, 2014
Temat postu: Re: Wyłamane zęby w przekładni planetarnej
MARCIN napisał/a:
oper11 napisał/a:
Sklep gdzie kupiłem rower zamówił cały silnik w Sparcie w Holandii.Cena 290 Euro [1218zł]


Nie lepiej było upolować okazję na allegro? Sprzedałem kiedyś taki silnik w obręczy 28" za nieco ponad 214,50 zł. Sam go kupiłem troszeczkę taniej (zwróciły mi się koszty przesyłki).

W ostatniej chwili nastąpiła zmiana decyzji.Sklep w Krakowie gdzie kupiłem rower okazał się nie rzetelny bo nie powiedzieli mi że u ich głównego dystrybutora który musi zatwierdzić każde zamówienie z Holandii czyli firmy "Stylowe rowery" z Wrocławia jest dostępne całe koło z silnikiem Sanyo za 999zł [z przesyłką 1117zł] Więc podziękowałem za sam silnik w cenie 1218 zł i czekam na kuriera z kołem.A "okazji" z Allegro na pewno nie będę szukał, chyba żeby to był silnik nowy.Bo mogło by się okazać że zęby przekładni posypały by się wkrótce po założeniu silnika do roweru.A nikt w opisie aukcji nie napisze prawdy ile go używał.

oper11 - Nie 06 Lip, 2014

zeeltom napisał/a:
W tej cenie byś kupił cały, sprawny rower ;)
Kurde, po swoich i cudzych przeżyciach ze Spartami, będę szerokim łukiem omijał te rowery.

Zeltom, nic ci nie da że będziesz omijał "Spartę" szerokim łukiem bo przekładnie planetarne są w większości silników rowerowych.Nie ma przekładni w tych silnikach które mają dużą średnicę a są wąskie.To się tyczy tych o większych mocach.Polecam obejrzenie kilku filmików na You Tube z rozebranymi silnikami.Tam widać ich wnętrze.Niestety nie wszystkie silniki są na filmach.Teraz gdybym kupował rower elektryczny to brak przekładni w silniku byłby dla mnie podstawowym priorytetem.A Sparty należy omijać z innego powodu.Otóż z uporem maniaka od kilku lat stosują idotyczny zaplot szprych w kołach.Jest 9 grup po 4 szprychy w każdej grupie a między nimi jest przerwa.Mimo że są trochę grubsze bo mają 2,33 mm to i tak w ciągu 2 lat pękło mi 12 szprych w tylnym kole.I zawsze pękają skrajne z tych "czwórek" I zawsze pękają przy nyplu bo są bardziej wygięte w tym miejscu.Dopiero jak kupiłem nową obręcz z równymi odstępami między szprychami i przeplotłem nowe koło to problem z pękaniem znikł.Na szczęście przednie koło jest mniej obciążone i w nim nie pękają.

toft - Nie 06 Lip, 2014

Tak, z ciekawości... a takie zamienniki tych trybów razem ze sprzęgłem dostępne po 15-20 dolarów na ebay czy chińskich stronach nie podchodzą do tych silników sparty?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group