To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Jestem Nowy Zainspirowany Konstrukcją Tas-a

Maronski - Sob 24 Maj, 2014

do 60km/h to nawet się nie przymierzam, mam żonę i dziecko w drodze;D chce żyć ;P

zależy mi aby miał po prostu zapas mocy, myślę że mój max to 40-45km/h+/-

więcej na rowerze nie potrzeba,

zapas mocy chce mieć na teren i tyle;) wiadomo lepiej zrobić mocniejszą maszynę jak już robić niż zaraz zmieniać bo zrobiło się za słabą ;P

MARCIN - Nie 25 Maj, 2014

tas napisał/a:
Moc to moment obrotowy


Proponuję nie tworzyć nowych teorii, bo nowemu "składaczowi" pomieszasz w głowie.
Moc to moc, a moment to moment.

tas - Nie 25 Maj, 2014

Proponuję nie wycinać zdań z kontekstu, wtedy łatwiej jest zrozumieć o co chodzi, czego się tyczy wypowiedź i czego jest sprostowaniem ;)
MARCIN - Nie 25 Maj, 2014

Doskonale wiem, że amatorzy mylą moc z momentem, tak samo zresztą mylą napięcie z natężeniem prądu, no ale trzymajmy się prawidłowych terminów. Jeśli mówiąc moc masz na myśli moment, to OK, Ty możesz tak sobie rozumować, ale skąd my wszyscy mamy wiedzieć, że chodziło Tobie o moment, skoro napisałeś o mocy?
Trochę dokładności w wyrażaniu się nie zaszkodzi :wink: .

tas - Nie 25 Maj, 2014

Doprecyzowałem o jakiej "mocy" mowa 2 posty dalej :P
Mibars - Nie 25 Maj, 2014

MARCIN, z oryginalnej wypowiedzi TASa wynika o co chodzi, stąd "moc", a nie moc. Chodziło o przedstawienie tego w sposób bardziej zrozumiały, dużo ludzi nie ma pojęcia co to jest moment obrotowy.

Generalnie chodzi o to, że rower z silnikiem pracującym na większy prąd dzięki większemu momentowi obrotowemu ma więcej mocy przy małych prędkościach, ale moment (i za tym idąca moc) spada dość znacznie przy wyższych prędkościach. Silnik na wyższe napięcie będzie mieć mniejszy moment, ale utrzyma go dłużej, tym samym pełną moc rozwinie przy wyższych prędkościach kosztem przyspieszenia. Coś jak jazda na dużej, bądź małej przerzutce: Na małej możemy się szybko rozpędzić, ale szybko nie pojedziemy, na dużej gorzej przyspieszamy, ale pojedziemy szybciej... O ile nie jest pod górkę :)

sietaz - Nie 25 Maj, 2014

Pytanie czy kolega jeździł na jakimkolwiek e-bike'u czy może motocyklem czy mocniejszymi skuterami. Jeżeli nie to zasilanie 48v czyli 1000-1300 wat uzna już za jazdę przyjemną (około 50 km/h na maxa), a przy 60v czyli konstrukcji tas'a będzie w szoku jak naciśnie do końca. Większość moich znajomych jest już zachwycona przy zasilaniu 48v
Maronski - Nie 25 Maj, 2014

Jezdzilem na full crosie jako motocyklu, na skuterze chwilke, na crosie zdecydowanie dluzej,

Kavasaki kx 125cc. (45km)

Ale zdecydowanie za mocny:p

Maronski - Wto 27 Maj, 2014

ok;] akumulatorki od Kondzia już doszły, wszystko ok;)

12szt, więc na dniach będę zaczynał składać, jeszcze tylko zamowić, silnik, manetke, kontroler napiecia:P

sietaz - Śro 28 Maj, 2014

A ładowarka?

Czyli widzę, że będzie, już niedługo będzie można rzec nieśmiertelny klasyk 16s3p

Maronski - Śro 28 Maj, 2014

wlasnie jaką ładowarke polecacie do tego pakietu? 16s3p??
Patriko - Śro 28 Maj, 2014

Maronski, Klik tam masz wszystko napisane.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group