To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki DC - silnik magma 24v 350w zakończył swój krótki żywot

fazi - Czw 19 Cze, 2014

ja mam aku żelowe MWH 9ah więc szału ni ma i mają już rok. Pewnie 500w by je wydoiła momentalnie.
tomek701 - Czw 19 Cze, 2014

WojtekErnest napisał/a:
Kupujac wieksze silniki trzeba jednak brac pod uwage wydajnosc aku i to nie tyle pojemność ale prąd przy małym spadku napiecia, tak by nie dochodzilo do dobijania aku. W moim 'maluchu' 250 W 36 V, w czasie jazdy do 30 km na godz max moc pobierana siega 630 W przy prądzie ok 17 A.


No tak, ja mam dwa grensavery 20 Ah po mieście można śmiało śmigać a i poza miasto się wybrać, ale nie daleko
U mnie sporo górek jest dlatego też montuje sobie trzybiegową piastę. A i też w planach jakieś litowe aku ale to jeszcze nie teraz.

gienek333 - Czw 19 Cze, 2014

Im silnik większej mocy tym lepszy, Jeżeli obciążenie będzie mniejsze tym mniejszą energię pobierze z aku (silik sam nie pobiera dużej mocy tzw bieg jałowy). Jedyną wadą jest to, że więcej waży.
tomek701 - Czw 19 Cze, 2014

gienek333 napisał/a:
Im silnik większej mocy tym lepszy, Jeżeli obciążenie będzie mniejsze tym mniejszą energię pobierze z aku (silik sam nie pobiera dużej mocy tzw bieg jałowy). Jedyną wadą jest to, że więcej waży.
Zgadza się ale mając silnik większej mocy ciągnie człowieka żeby manetkę bardziej odkręcać :)
WojtekErnest - Pią 20 Cze, 2014

Wlasnie o tym w domysle pisalem, bo przykładowa zamiana w moim przypadku z 250 W na 500 spowodowalaby chwilowe prądy rzędu 25-27A przy większym przyspieszeniu i szybkosci pewnie ok 35 km/h ale bylby to zbyt duży prąd (eksploatacyjnie niszczący) dla mojego zestawu.
Szczygiel - Pią 20 Cze, 2014

Rozwiązałem tę kwestię kupując silnik o dużej mocy (48V/1000W) z programowalnym sterownikiem. Ustawiam progi poboru prądu dla określonego akumulatora (obecnie ciągły pobór na 20A a w piku na 30 A oraz napięcie pakietu i dynamikę przyspieszenia). Jeżdżę w miarę spokojny o kondycję akumulatora (4 Greensevery 20Ah w szeregu). W przypadku wymiany akumulatorów na odpowiednio wydajniejsze i pojemniejsze parametry poustawiam inaczej. Rozwiązanie mam nadzieję przyszłościowe. Inna sprawa, że sterownik (Magic Pie 3) w niekontrolowany sposób wraca do ustawień początkowych i może pobierać prąd do 50A, dla aku to już katastrofa. Jak by ktoś coś więcej wiedział o tej przypadłości, proszę o info.

Post trochę nie na temat bo tu o DC a ja o BLDC, wybaczcie, ale może być zachętą co do decyzji zakupowych dotyczących silników.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group