To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Ogniwa 20 Ah EiG Li-poly

Nostusek - Pią 23 Maj, 2014

Oj napewno duuuużo więcej niż jesteś sobie w stanie wyobrazić. Akurat drgrin wie co mówi w tym temacie bo znam człowieka od lat a w dziedzinie baterii akumulatorów i systemów zasilania i branży EV jest jednym z najlepszych ekspertów w kraju.
Co do cen - pakiet naprawdę jest tani - 4000 zł za 3,5 kWh to niemal jak za darmo jest... Przetestowane było na 100% na profesjonalnym sprzęcie - wiem co mają za sprzęt do testów i możecie mi wierzyć - sprzęt w formacie MEGA profesjonalnym...

rarek - Czw 12 Cze, 2014

do auta trochę mało 20Ah, na rower może ;)
WojtekErnest - Pią 13 Cze, 2014

Raczej do motorowki...
Nostusek - Pią 13 Cze, 2014

Nie samą pojemnością żyje człowiek - napięcia też są ważne. W EV istnieje prosta reguła - im wyższe napięcia tym mniejsze prądy są potrzebne do uzyskania określonej mocy. Wtedy obciążenie ogniwa nie jest duże i może ono oddać w pełni swoją energię...
Proste porównania:
bateria 10V i pojemności 100Ah oraz bateria 100V i 10Ah -
Obydwie obciążone mocą 1 kW.
W obydwu tyle samo energii - 1 kWh
W pierwszym wypadku popłynie 100A a w drugim 10A -

Załóżmy że obie baterie mają wydajność prądową taką samą czyli składają się z ogniwek 10Ah i mogą oddać bez trudu te 100A.
Gdzie będą mniejsze straty i gdzie wyciągniemy całą energię z akumulatora ?
Proste - tam gdzie popłyną mniejsze prądy. Im mocniej obciążamy prądowo akumulator - tym niższe ma on napięcie, im niższe ma napięcie - tym mniej energii z niego wypompujemy.

Druga sprawa - tak mówicie że 20Ah to mało jak na samochód - a złóżcie takich batterypack-ów kilka szeregowo i kilka równolegle - i co ? Mamy i napięcie i pojemnoość ?

WojtekErnest - Pią 13 Cze, 2014

Nostusek napisał/a:
..
Proste porównania:
?

Tp wszystko wiemy ale chodzi o to aby koszt akumulatora i kilkuletniego serwisu nie przekroczył wartośći roweru/samochodu...

rarek - Pią 13 Cze, 2014

Nostusek napisał/a:
Druga sprawa - tak mówicie że 20Ah to mało jak na samochód - a złóżcie takich batterypack-ów kilka szeregowo i kilka równolegle - i co ? Mamy i napięcie i pojemnoość ?


i cena 4000 x s x p -> pamiętaj

Nostusek - Pią 13 Cze, 2014

To ja się właśnie zacząłem gubić... A nie można zrobić pakietu raz a dobrze ? Sory - osobiście mogę dowieść - widziałem kiedyś Re-Volta który miał nakręcone kilkadziesiąt tysięcy km na jednym pakiecie i nic się nie działo. Zresztą z tego co ja pamiętam to Re-Volt jaki służył (lub służy - nie jestem na bieżąco) jako auto do wypadów na miasto by coś załatwić który ma (miał) Impact ma od nowości cały czas ten sam pakiet który pracuje tyle lat bez dotykania i nie zauważa w nim nikt dużego obniżenia pojemności ani wydajności prądowej - a do dzisiejszego dnia ma nakręcone napewno już kilkaset tysięcy km. Wszystko na jednym pakiecie, jednej elektronice... Ja jeśli miałbym wmontować litówki do swojego roweru to na 100% wsadziłbym tam BMS-a z balacerem zamiast alarmów (ew. wyprowadził sobie gniazdka do alarmów by móc zerknąć co tam się dzieje czasem) i tylko ładował i jeździł... Co więcej serwisować ? Chyba spalony bezpiecznik jedynie ale to też można tak zrobić by się nie psuło dobierając go tak by pracował tuż ponad granicą max użytecznego ciągłego pradu. Przyznam szczerze - ja do swojego rowerka jak wsadziłem żelki - tak o nich zapomniałem - jedyną rzeczą jaka mnie dotyczyła to przepięcie do ładowania w równolegle a do rozładowywania w szereg ich co załatwiałem jedną wtyczką...
gienek333 - Sob 14 Cze, 2014

Akumulatory Tesli, Leafa i innych samochodów są złożone z ogniw 18650 i dają radę. "Dajcie mi punkt podparcia, a podniosę ziemię". Pakiet ma pojemność, na której uzyskujemy określony zasięg i mnożymy przez ilość cykli np. Li-po 40 kWh zasięg (w samochodzie ok 1000kg) 300-400km, 800cykli daje średnio 280 000 km (7×równik).
Szymek - Sob 14 Cze, 2014

Nostusek napisał/a:

bateria 10V i pojemności 100Ah oraz bateria 100V i 10Ah -
Obydwie obciążone mocą 1 kW.
W obydwu tyle samo energii - 1 kWh
W pierwszym wypadku popłynie 100A a w drugim 10A -

Załóżmy że obie baterie mają wydajność prądową taką samą czyli składają się z ogniwek 10Ah i mogą oddać bez trudu te 100A.
Gdzie będą mniejsze straty i gdzie wyciągniemy całą energię z akumulatora ?
Proste - tam gdzie popłyną mniejsze prądy. Im mocniej obciążamy prądowo akumulator - tym niższe ma on napięcie, im niższe ma napięcie - tym mniej energii z niego wypompujemy.

Błąd w rozumowaniu.
Z każdego ogniwa popłynie ten sam prąd przecież, więc dla pakietu nie ważne jaka będzie konfiguracja. Co innego straty na przewodach, połączeniach elektrycznych.
Tas napisał/a:


Przypominam, że to jest dział BAZAR i tematy inne niż handlowe się tu nie porusza.
proponuję założyć odpowiedni temat w odpowiednim dziale i tam snuć swoje rozważania, a to miejsce pozostawić celowi w jakim powstało.

Dalsze offtopy będą koszowane.

A ja proponuję wydzielić tą konwersację w odpowiednim miejcu, a nie straszyć, jakby to były głupie wywody adabcebo.

Tas - bardzo dobry pomysł! :)

qaz33 - Sob 14 Cze, 2014

Cytat:
Akumulatory Tesli, Leafa i innych samochodów są złożone z ogniw 18650 i dają radę

W tesli zgoda ale Leaf ma właśnie ogniwa pryzmatyczne wbudowane w podłoge. Mało tego u tesli było już kilka pożarów a leaf szczyci sie jak narazie tym że jest bezawaryjny..



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group