To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Pierwsze podłączenie NineContinent RH2806 i sterownika i ups

Szaczek - Wto 24 Cze, 2014
Temat postu: Pierwsze podłączenie NineContinent RH2806 i sterownika i ups
Wiec podłączyłem sterownik i silnik (kable kolorami) i przystąpiłem do samonauki i tutaj dziwne zachowanie słychać pyknięcie w silniku po chwili zaczyna telepać kołem przód, tył, przód, tył (mało koła nie wyrwie) i koniec, brak reakcji na manetkę.
Zauważyłem że jeśli kable fazowe są podłączone kolorami do sterownika to na kole jest wyczuwalny opór (jakby dochodziło do zwarcia) po połączeniu kabli fazowych tak do sterownika że nie wyczuwam oporu na kole proces samonauki przebiega trochę delikatniej, tak jakby ciut więcej kręcił silnik kołem, dalej brak reakcji na manetkę.
Co dalej, bo mam wrażenie że coś jest nie tak.

tas - Wto 24 Cze, 2014

Niedokończony proces samo nauki zazwyczaj spowodowany jest złym podłączeniem przewodów sterownik-silnik.

1. Upewnij się, że wszystkie złączki mają drożność elektryczną
2. Sprawdź, czy nie uszkodziłeś któregoś z halli podczas podłączania (jakieś zwarcie, podłączenie na odwrót, styknięcie się przewodów z fazowymi)
3. Potwierdź prawidłowe podłączenie oraz sprawność manetki

Szaczek - Wto 24 Cze, 2014

Halle sprawdzone wg tego tematu: Link i wygląda że jeden jest uwalony, czyli trzeba rozbierać silnik i go wymienić a co z gwarancją tracę ją?
Jaki zamiennik tego czujnika i gdzie go dostanę poza tymi za 10PLN np. tu ?

Jak sprawdzić sterownik czy jest ok? rozebrać i zajrzeć czy jakoś miernikiem?
Czy normalne jest, że gdy sterownik połączony jest ze silnikiem przewodami fazowymi wg kolorów to jest opór? Czy to nie wskazuje na jego uszkodzenie, sterownika oczywiście.

Ręce mi już opadają, jak nie ładowarka to teraz silnik, ciekawe jak sterownik działa i czy w ogóle działa

tas - Wto 24 Cze, 2014

Jeśli Hall nie daje napięcia - być może uszkodził ci się tylko przewód. Jeśli hall daje napięcia, tylko nieprawidłowe - trzeba wymienić.

Nie jest to trudne, dasz radę.

Użyj podlinkowanego halla lub dowolnego innego sprawdzonego - cyfrowe 0-1, nie analogowe jak do manetek.

Sterownik wydaje się działać prawidłowo - tzn takiego zachowania można się spodziewać po nie działaniu 1 halla.

Szaczek - Wto 24 Cze, 2014

Hall nie daje napięcia.
Na alledrogo jakie np. albo na tme czujniki będą dobre?

Anonymous - Wto 24 Cze, 2014

Muszą być halle przełączające, a nie analogowe pracujące przy napięciu 5V. Gdzieś na forum już były podawane typy takowych, poszukaj w moich tematach.
Szaczek - Wto 24 Cze, 2014

Czyli np. takiego typu będą ok: TLE4935L ? albo zakres np. 3-30 V, lub który z tej listy: tme.eu
Anonymous - Wto 24 Cze, 2014

Może być ten TLE. Ja takie zakładałem i działały prawidłowo.
Tylko zwróć uwagę, jak jest zamocowany stary hallotron, bo kierunek montażu jest ważny. Cięciami do wnęki, albo na zewnątrz.

Szaczek - Śro 25 Cze, 2014

Dziękuję za info.

tas napisał/a:
Sterownik wydaje się działać prawidłowo - tzn takiego zachowania można się spodziewać po nie działaniu 1 halla.


Czy normalnym jest to, że między sterownikiem a kablami fazowymi ze sterownika mam ok. 44V, a między kablami fazowymi ok. 0,4V ?

tas - Śro 25 Cze, 2014

Nie może być napięcia miedzy obudową, a przewodami.
Jeśli masz na obudowie jakiś potencjał to koniecznie to sprawdź bo to niebezpieczne.

Szaczek - Śro 25 Cze, 2014

No i ch.............................. bombki strzelił , sterownik uwalony.



Szaczek - Czw 03 Lip, 2014

Mam pytanie odnośnie wymiany czujników halla.

1. czy one są wklejane do silnika i na co, czy aby je unieruchomić w miejscu by się nie wysunęły wystarczy kropelka "kropelki",
2. w silniku RH2806 (10x6) widzę że wszystkie trzy czujniki są wsadzone tak samo, czy się mylę,
3. czy wymieniać wszystkie trzy czujniki czy tylko ten wadliwy,
4. czym zastąpić ten czarny "glut kleju" który trzyma nóżki czujników razem aby nie odeszły od uzwojenia, czy można użyć silikonu sanitarnego, może kleju na gorąco a może poxipolu lub coś podobnego, chodzi mi oto aby potem to wszystko nie spłynęło,
5. czy w rozkręconym silniku jest możliwość sprawdzenia czujnika halla?

Wszelkie dobre rady mile widziane.

Anonymous - Czw 03 Lip, 2014

1. ja używałem poxipolu.
2. ...
3. wystarczy wadliwy
4. poxipol
5. tak, podając napięcie 5V i mierząc napięcie wyjścia w stosunku do plusa zbliżając kawałek magnesu do halla.

Szaczek - Czw 03 Lip, 2014

zeeltom, dziękuję, wymienione i po sprawdzeniu halli pokazuje że są sprawne, czekam na sterownik od kolegi Tasa to zrobię drugie podejście do uruchomienia całości.

Mam jeszcze pytanie czy jak sprawdzam przewody fazowe w silniku omomierzem to pokazuje 0, tak ma być?

Nostusek - Czw 03 Lip, 2014

Szaczek napisał/a:
Mam jeszcze pytanie czy jak sprawdzam przewody fazowe w silniku omomierzem to pokazuje 0, tak ma być?


Będzie blisko 0 ohm ale nie do końca. Sprawdzałeś czy przypadkiem przewodów nie przeciąłeś w miejscu gdzie schodzą w ośce ? Czasami tam można skaleczyć przewody i zrobić zwarcie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group