To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - New Technology Reanimated Quality Vehicle - NTRQV

mmoto - Nie 13 Lip, 2014

Produkcja 1 szt/dzień - plany robią wrażenie.
Natomiast sama oszczędność kosztów dojazdu nie przekona ludzi - kupcami będą Velo maniacy.
Nikt z moich znajomych nie dojeżdżał by do pracy velomobilem, nawet kilkaset zł oszczędności miesięcznie nie przekona ludzi do velo.
I w ogóle nie chodzi tu o zniechęcanie bo tania produkcja w jakimś stopniu sprzeda się np. w Holandii.

gienek333 - Nie 13 Lip, 2014

Zeeltom, ja buduję samochód elektryczny od 25 lat i jestem w stanie zmieścić się w 10 000 pln, ale nie wliczam w to kosztów piwa spożytego w trakcie rozmyślań :grin: .
mmoto - Nie 13 Lip, 2014

W sumie założenia do analizy ekonomicznej dobre - piwo i tak byś spożył. Tak więc nie ma sensu tego rachować.
NTRQV - Nie 17 Sie, 2014

WojtekErnest napisał/a:
sietaz napisał/a:
....Jeżeli będzie możliwość jazdy próbnej to mogę pojechać i na koniec Polski :P . Druga rzecz, że zobrazowałoby to osiągi i zużycie prądu przez kogoś kto jeździ dużo i ma sporą parę w nogach. ?.

Myślę że "oczywista-oczywistosc " to że aktywiści z forum będą betatesterami bo nasza pozytywna rekomendacja więcej moze znaczyć niz reklama w TV :-)


"Oczywista-oczywistość" to będą oceny osób, które pojeździły vehikułem kilka godzin lub kilka dni i napisały swoją opinię co jest dobre, a co złe i dlaczego. Opinie forumowiczów, którzy często nawet nie przeczytali do końca opisu - ew. przeczytali ale nie zrozumieli intencji pomysłodawcy - mają mocno ograniczoną wiarygodność, bo to tak jak by widz opisywał jak smakował obiad, oglądając jedzących w telewizji.

Obecnie kończymy frezować segmenty modelu karoserii

[img][/img]

sietaz - Nie 17 Sie, 2014

No no ładnie się zapowiada. A już myślałem, że budowa tego pojazdu to czcze gadanie (bez obrazy) bo jest naforum parę wpisów osób, które mówiły, że coś takiego skonstrują,a skończyło się na gadaniu
Anonymous - Nie 17 Sie, 2014

sietaz napisał/a:
Co do poruszania się ścieżkami to mam wątpliwości. Nie jest to co prawda wózek.rowerowy bo trzyma wymiar do 90 cm, ale pojazdy elektryczne z rejestracją nie mogą się już poruszać się ścieżkami (o ile się nie mylę. Zupełnie inna kwestia, że jazda ścieżką 45 km/h jest bardzo niebezpieczna i całkowicie bez sensu.

Pojazd inny, niż rower nie może poruszać się po ścieżce rowerowej. Omawiany pojazd ze względu na podawane parametry rowerem nie jest i nie może poruszać się po ścieżkach rowerowych. Chyba, że pozostanie tylko silnik 250W i odcięcie wspomagania przy 25 km/h.

tomek701 - Nie 17 Sie, 2014

zeeltom napisał/a:
sietaz napisał/a:
Co do poruszania się ścieżkami to mam wątpliwości. Nie jest to co prawda wózek.rowerowy bo trzyma wymiar do 90 cm, ale pojazdy elektryczne z rejestracją nie mogą się już poruszać się ścieżkami (o ile się nie mylę. Zupełnie inna kwestia, że jazda ścieżką 45 km/h jest bardzo niebezpieczna i całkowicie bez sensu.

Pojazd inny, niż rower nie może poruszać się po ścieżce rowerowej. Omawiany pojazd ze względu na podawane parametry rowerem nie jest i nie może poruszać się po ścieżkach rowerowych. Chyba, że pozostanie tylko silnik 250W i odcięcie wspomagania przy 25 km/h.


Zeltom twój wózkiem rowerowym też nie jest :) a mój rowerem :) a swoja drogą jak bym chciał swój zarejestrować to dużo komplikacji jest i czy się da w ogóle ?

sietaz - Nie 17 Sie, 2014

Ogólnie ciężko te przepisy dobrze ułożyć bo miałem przyjemność jeździć poziomką, która spokojnie można było jechać ponad 40 km/h i to jest zgodne z prawem A już rower elektryczny jadący 30 km/h jest niezgodny z prawem.
Apropo rejestracji - Tas pisał, że obdzwonił różne miejsca i zarejestrowanie pojazdu jest prawie nie możliwe bo wymaga jakichś tam testów wytrzymałościowych itd itp.
Niestety z przepisów wynika, że 90% posiadaczy e-bikeów z tego forum łamie regularnie prawo, ale nikt nie został jeszcze za to ukarany. Ba, nawet nikt nie został na tym złapany, a nawet jeżeli by został to wymigać się od kary jest łatwo no chyba, że kogoś by śledziła policja z videorejestratorem jak leci 70 km/h. Kiedyś zaczną nas ganiać i to jest pewne bo rzesza e-bikerów rośnie, a statystyka robi swoje

NTRQV - Nie 17 Sie, 2014

sietaz napisał/a:
No no ładnie się zapowiada. A już myślałem, że budowa tego pojazdu to czcze gadanie (bez obrazy) bo jest na forum parę wpisów osób, które mówiły, że coś takiego skonstruują, a skończyło się na gadaniu


Wyjątek potwierdza regułę.
[img][/img]

WojtekErnest - Nie 17 Sie, 2014

NTRQV napisał/a:
..
"Oczywista-oczywistość" to będą oceny osób, które pojeździły vehikułem kilka godzin lub kilka dni i napisały swoją opinię co jest dobre, a co złe i dlaczego. Opinie forumowiczów, którzy często nawet nie przeczytali do końca opisu - ew. przeczytali ale nie zrozumieli intencji pomysłodawcy -......

Ja tylko sugerowałeme że JEŚLI BETATESTERAMI będą forumowicze, którzy na codzień, często od kilku lat jeżdżą rowerami elektrycznymi, to ich opinia (zakladam pozytywna), więcej znaczy niż rowerzysty 'z lapanki' ktory będzie testował Wasz pojazd nie mając wcześniej doświadczenia i porównania z pojazdami elektrycznymi.

Anonymous - Pon 18 Sie, 2014

tomek701 napisał/a:

Zeltom twój wózkiem rowerowym też nie jest :) a mój rowerem :)

Co innego pojedyncza sztuka, a co innego produkcja seryjna. Producent musi się kurczowo trzymać przepisów, bo inaczej nie dostanie wymaganych papierów.
Zgadzam się z WojtekiemErnestem, że tester powinien mieć doświadczenie i wtedy będzie mógł coś konkretnego powiedzieć o testowanym pojeździe.

MARCIN - Pią 03 Paź, 2014

Mnie nie za bardzo podoba się stylistyka tego pojazdu. Poza tym już dawno stwierdziłem, że potrzebuję velomobil. Takim pojazdem raczej jeździłbym po mieście i nie mam zamiaru go rejestrować - bo po co mam stać w korkach? Wolę pojechać drogą dla rowerów. A silnik i tak włożę większy od 250W. Zresztą taki niski pojazd zdecydowanie łatwiej będzie rozpędzić niż klasyczny rower i mówię tu o prędkościach 40 km/h i pewnie więcej. Nie szedłbym w możliwość rejestracji tego pojazdu.
Ktoś podnosił problem opłacalności zakupu - w tym pojeździe nie będzie miało co się zepsuć, nie trzeba go tankować, a jak się pomyśli, to można ładować za darmo. Nie ma lepszego jednoosobowego środka transportu.
Na swój rower ze sztywną ramą już teraz wpakowałem dobre kilka tys. zł, a to nie koniec. W dodatku nie za bardzo lubię nim jeździć w deszczu czy też zimą, więc gdyby Wasz pojazd był 2-3 razy droższy, czyli kosztował 10-15 tys. zł, nawet z włókien szklanych, to myślę, że byłaby to dobra oferta. Tylko ile będzie kosztował?
Moje marzenie to Pterovelo: https://www.google.pl/sea...iw=1280&bih=599

NTRQV - Pon 06 Paź, 2014

Wydaje mi się, że to jest właściwe podejście do sprawy poprzez sprzedawców RE-VOLT-a :
"W Europie Zachodniej pojazd sprzedawany jest jako SAM. "
http://moto.wp.pl/kat,236...l?ticaid=1138d7
P.S. Dla moderatora - to nie żadna reklama ani kryptoreklama tylko uzasadnienie mojego zdania

maran_hand - Nie 08 Lut, 2015

Niesmialo zapytam: i co dalej z projektem ? Prosze o jakies aktualne info. Na Facebooku tez temat umarl, wiec podejrzewam ze jednak sie nie udalo. :cry:
P.S. nie mam doswiadczenia z rowerami poziomymi dlatego zapytam jak powyzszy wechikul mial pokonywac wzniesienia typu krawezniki ?

NTRQV - Sob 21 Mar, 2015

maran_hand napisał/a:
Niesmialo zapytam: i co dalej z projektem ? Prosze o jakies aktualne info. Na Facebooku tez temat umarl, wiec podejrzewam ze jednak sie nie udalo. :cry:
P.S. nie mam doswiadczenia z rowerami poziomymi dlatego zapytam jak powyzszy wechikul mial pokonywac wzniesienia typu krawezniki ?


Temat umarł na Facebooku i na forach, bo są ważniejsze rzeczy niż chwalenie się postępami prac.
Zapewniam, że pracujemy sukcesywnie dalej i obecnie są laminowane formy negatywowe karoserii.
Kopyto kabinki jest już jak lustro i jest robiona forma do tłoczenia kabin.
Fotel jest w fazie prototypu i będzie niedługo u tapicera, bo samochodowe fotele okazały się zdecydowanie za ciężkie.
Ponadto pracujemy nad prototypem koła, które będzie miało oponę bez powietrza, a felga specjalne szprychy z włókien aramid - carbon.
Układ elektroniczny jednoczesnego sterowania trzema silnikami w kołach jest dopracowywany i optymalizowany.
Fotki będą wstawione dopiero jak zrobimy pierwsze egzemplarze, bo jak pokazała praktyka z przeszłości, szukanie wsparcia na forach jest bardzo czasochłonne ale bezowocne, a szkoda ...

Odnośnie pytania "jazdy po krawężnikach" to prześwit wynosi 15 cm i najazd na krawężniki będzie możliwy przy V max = 5 km/h tak jak prawie każdym prywatnym autem.

Jak twierdzi wujek google: "Jaki samochód pokona dwudziestocentymetrowy krawężnik na pełnym gazie? Służbowy. Takie zagadki bawią pracowników, którzy udowadniają, że nawet firmowe tico może być jak rasowa terenówka."



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group