To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Rower poziomy 500 Wat w budowie

tomek701 - Nie 20 Lip, 2014
Temat postu: Rower poziomy 500 Wat w budowie
Witam przedstawiam mój kolejny wynalazek rower poziomy jaki jest każdy wie ale to poziomy elektryczny i jeszcze trzy biegowy. Napęd to tradycyjny silnik magma bez przekładniowy . Na piaście wielobiegowej tylnego koła natomiast zębatka 80z i koła 20" jako że mieszkam w terenie pagórkowatym doszedłem do wniosku że można by ulżyć trochę silnikowi pod górki a i szybciej czasami przydało by się też śmignąć Dumałem długo jak ten problem rozwiązać aż doszedłem będę skromny do genialnego pomysłu zastosowania piasty wielobiegowej konkretnie trzy biegowej tym sposobem rowerek żwawo rusza tak samo żwawy jest pod górki co wcześniej nie było możliwe najgorsze było jak jechało się pod górkę i trzeba było się zatrzymać silnik dawał w sumie rady ale to rozwiązanie jest lepsze. Przejechalem już kilkanaście kilometrów wrażenie znakomite rowerek jest dynamiczny w każdej sytuacji a przede wszystkim pięknie ciągnie przy ruszaniu no i jak wrzuci się trójeczkę to buzia się uśmiecha od razu . Poniżej fotki z budowy





http://www.gg.pl/dysk/qup...0720_194730.jpg




Yin - Pon 21 Lip, 2014

Fajnie wyszedł :) Jaki v-max? Jak założyłeś z tyłu zębatkę 80t - dospawałeś na tą z piasty planetarnej czy zastosowałeś jakiś inny patent?
toft - Pon 21 Lip, 2014

Od dawien dawna myślałem o takim setupie (chech - a o jakim nie myślałem;)). W sensie napęd na przód silnik z tyłu i właśnie zamiast mida sprzęgnięty z jakąś przekładnią. Jak chcemy pojeżdzić ekonomicznie z miejszymi prędkościami (lub górki) to redukcja i silnik ma nominalne obroty. Podziel się wrażeniami z użytkowania. Naprawdę fajna customowo-budżetowa konstrukcja. Tak od strony budowy ramy: nieco chyba przewymiarowałeś podparcie fotela:). Ale jak to zwykle bywa tak było łatwiej zapewne ze względu na wiele spraw. Trza czasem iść na kompromisy.
tomek701 - Wto 22 Lip, 2014

Jeśli chodziło wrażenia to jak najbardziej pozytywne a rower z założenia miał być jak najbardziej dziwny :) Prędkość na pierwszym biegu jest w sumie wystarczająca określam ją na jakieś 20 może 23 Km/h. Prędkość max określam no ponad 40 ale jak zamontuję licznik to zobaczymy.
Ze względu na spore wzniesienia chodziło mi o to żeby silnik pracował w nominalnych obrotach wcześniej ze względu na duże górki musiałem wybierać łagodniejszą trasę a całkiem niedobrze było jak musiałem się zatrzymać i ruszyć pod górkę silnik dawał radę ale nie było to miłe
Wyjściem było by zwiększenie przełożenie poprzez zastosowanie jeszcze mniejszych kół ale nie zawsze są górki czasami po płaskim chce się szybciej śmignąć Więc wydaje mi się że napęd przez piastę wielobiegową to najrozsądniejsze rozwiązanie które pozwala wykorzystać w pełni możliwości silnika.
Teraz rowerek rwie się do przodu aż miło nie ma znaczenia czy to górka czy po płaskim na jedynce idzie jak marzenie
Też długo myślałem nad takim napędem bo tradycyjny bez biegów nie wykorzystuje w pełni możliwości silnika.
Zębatkę napędową myślałem żeby przymocować na śruby do oryginalnej zębatki, ale problem był by z wierceniem, ta oryginalna jest dość twarda więc poszedłem po najmniejszej linii oporu, myślę po co komplikować sobie życie i po prostu ją przyspawałem punktowo aby się nie powyginała. I założyłem razem na piastę obawiałem się że sprężyna zaciskowa która mocuje zębatki będzie za słaba i zębatki będą spadać bo ta 80T trochę waży ale jak na razie nic się nie dzieje a jak by coś to wykombinuje mocniejszy zacisk. Jedynym minusem jak na razie jest głośna praca napędu nie wiem za bardzo co ją powoduje ale wydaje mi się że drewniane siedzenie które nie jest jeszcze niczym obszyte rezonuje i jak otrzyma tapicerkę wszystko ucichnie

Yin - Śro 23 Lip, 2014

Jak wykończysz projekt to koniecznie wrzuć jakieś filmiki z jazdy :) .
tomek701 - Śro 23 Lip, 2014

Jasne teraz trwają jazdy testowe przed malowaniem musi wszytko działać jak należy. Po testach piaskowanie ocynk i malowanie proszkowe.
tomek701 - Wto 05 Sie, 2014

Witam znowu w moim projekcie który znowu się zmienił rowerek zmienił się na MBB a kierownica pod siodłowa została uznana po przejechaniu 100 km za zbyt niebezpieczną jak na rower elektryczny. Zmieniłem ją zatem na szeroką aero teraz rowerek prowadzi się wyśmienicie dodałem też sprężyny pod plecami i pod siedzeniem razem 4 szt mimo napompowanych ponad ful oponkach drgania wcale nie przenoszą się na kierowcę. No chyba że dziura jest naprawdę duża. Poniżej krótki filmik niestety nędznej jakości

poziomka

Yin - Śro 06 Sie, 2014

Bardzo zwrotny, gratulacje :) Zmierzyłeś już v-max licznikiem?
Adam Wysokiński - Śro 06 Sie, 2014

Jest zwrotny, nie to co mój
tomek701 - Śro 06 Sie, 2014

Rowerek rozpędza się po płaskim do 42 km/h ale mógł by więcej można by np pięciobiegową piastę dać jednak jak dla mnie to w zupełności wystarcza. I tu dziwne bo na pierwszym biegu wyciąga 32 km/h ale rwie aż miło pod górkę można drzeć trzydziestką to nie problem czuć jak rowerek ciągnie. Dziś tak się mu przyglądałem i wkurzył mnie ten napęd mięśniowy złapałem za szlifierkę i obciąłem go jest teraz taki jeżdżący fotelik fajnie wygląda. Do tego jeżdżę w okularach z lusterkiem przyglądnąłem się sobie na filmiku wyglądam jak ktoś niepełnosprawny, zresztą jak jeździłem poziomką tak ludzie myśleli i naprawdę trochę tak jest ,więc wpadłem na kolejny genialny pomysł że rowerek musi mieć napęd mięśniowy, nigdzie nie jest napisane że nie może to być napęd ręczny taki planuje zamontować jak w rowerach dla niepełnosprawnych wystarczy tylko suport przyspawać do sztycy kierownicy i to wszystko no i korby trochę przerobić. W każdym razie fotorelacja będzie:)

coś podobnego jak tu fotka

Adam Wysokiński - Pią 08 Sie, 2014

tomek701 napisał/a:
kierownica pod siodłowa została uznana po przejechaniu 100 km za zbyt niebezpieczną jak na rower elektryczny

Mógłbyś naświetlić nieco, bardzo mnie to interesuje.

tomek701 - Sob 09 Sie, 2014

Mialem kiedyś rower z kierownjicą podsiodłową przejechałem na nim kilka tysięcy kilometrów, jednak na tym nie czułem sie pewnie a nawet kilka razy się wywalilem. Nie wiem co moglo byc tego przyczyną może inny kąt widelca w kazdym razie postanowiłem nie ryzykować. Dziwne to bo na różnych cudach już jezdziłem i po przejechaniu kilku kilometrów na już czulem się pewnie tu niestety nie.
tomek701 - Sob 09 Sie, 2014

tomek701 napisał/a:
Rowerek rozpędza się po płaskim do 42 km/h ale mógł by więcej można by np pięciobiegową piastę dać jednak jak dla mnie to w zupełności wystarcza. I tu dziwne bo na pierwszym biegu wyciąga 32 km/h ale rwie aż miło pod górkę można drzeć trzydziestką to nie problem czuć jak rowerek ciągnie. Dziś tak się mu przyglądałem i wkurzył mnie ten napęd mięśniowy złapałem za szlifierkę i obciąłem go jest teraz taki jeżdżący fotelik fajnie wygląda. Do tego jeżdżę w okularach z lusterkiem przyglądnąłem się sobie na filmiku wyglądam jak ktoś niepełnosprawny, zresztą jak jeździłem poziomką tak ludzie myśleli i naprawdę trochę tak jest ,więc wpadłem na kolejny genialny pomysł że rowerek musi mieć napęd mięśniowy, nigdzie nie jest napisane że nie może to być napęd ręczny taki planuje zamontować jak w rowerach dla niepełnosprawnych wystarczy tylko suport przyspawać do sztycy kierownicy i to wszystko no i korby trochę przerobić. W każdym razie fotorelacja będzie:)

coś podobnego jak tu fotka


Sorki pomyłka na pierwszym rozpędza się jedną trzecią mniej oczywiście 22 km/h, na dwójce 10 więcej i trójka dziesięć więcej źle wyregulowałem linkę pierwszy raz miałem do czynienia z piastą biegową :)

toft - Sob 09 Sie, 2014

NO to z tym podsiodłowym to mnie siekłeś. Mam poziomki ale górne sterowanie. A tu podsiodłowy zł. heh. No to checa....
tomek701 - Nie 10 Sie, 2014

toft napisał/a:
NO to z tym podsiodłowym to mnie siekłeś. Mam poziomki ale górne sterowanie. A tu podsiodłowy zł. heh. No to checa....

Nie chce być tu wyrocznią ale jak pisałem powyżej chociaż na poziomce z podsiodłowym przejechałem kilka tysięcy kilometrów bez problemów i np na zjazdach z dużymi prędkościami w tej konstrukcji akurat się to nie sprawdziło. Za to teraz nawet koledzy z pracy co z poziomką do czynienia nie mieli wsiadają i od razu jadą, kilka minut i już pewnie śmigają



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group