To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - naprawa sterownika 84v 1500watt
Rafał - Sob 23 Sie, 2014 Temat postu: naprawa sterownika 84v 1500watt witam,
Mam problem ze sterownikiem. Po przejechaniu mniej więcej 500 km silnik zaczął mocno szarpać. Dojechałem rowerem było wszystko ok a na drugi dzien takie rzeczy. Sprawdziłem wszystkie kable, wszystkie połączenia, manetkę, silnik, no i na sterowniku wyszło że na jednej fazie opór do minusa (jak dobrze pamiętam) jest mniejszy a do plusa jest brak połączenia, gdy pozostałe dwie fazy wskazują opór.
Wymieniłem 5 tranzustorow tej fazy i to samo. Wylutowałem jeden tranzystor drugiej fazy i co mnie zaskoczyło opornośc na tej fazie dalej była w normie i sie nawet nie zmieniła.
Co może być przyczyną tego stanu rzeczy? Czy możliwe ze przez noc na postoju cos się stało?
Sterownik w srodku nie wykazuje najmniejszych sladów spalenia czy jakiegokolwiek uszkodzenia.
gienek333 - Sob 23 Sie, 2014
Mam wrażenie że pisząc "halle" masz na myśli tranzystory fet. Co na tym jest napisane?
Rafał - Nie 24 Sie, 2014
gienek333 napisał/a: | Mam wrażenie że pisząc "halle" masz na myśli tranzystory fet. Co na tym jest napisane? |
Masz racje chodzilo mi o tranzystory. Juz poprawilem post.
Jedyne co przychodzi mi do glowy to to za albo spalilem pin przy lutowaniu tranzystorow, ktorys z kabli przy parkowaniu bike za sterownika sie wyrwal, albo cos zle sprawdzilem.
Adam Wysokiński - Nie 24 Sie, 2014
A może to nie jest problem ze sterownikiem. Podpinałeś drugi silnik/sterownik? Powinno być wszystko tak samo na 3 fazach, napięcia, rezystancje. Może to halle w silniku lub faza nie styka.
tas - Nie 24 Sie, 2014
Przeprowadź diagnozę silnika wedle poradnika zamiast zgadywać
Rafał - Nie 24 Sie, 2014
Koledzy pzreprowadzilem juz test silnika. Pisalem juz o tym w pierwszym poscie. Nawet na self study silnik tylko dygnie w kilka razy i kolo stoi, nie chce sie krecic. Jest jeszcze opcja ze hall wypadl ze swojego miejsca.
tas - Nie 24 Sie, 2014
1. Wymień wszystkie tranzystory konkretnej uszkodzonej fazy jeszcze raz
2. Zmierz, czy wszystkie fazy mają porównywalny opór do plusa i minusa, napisz jaki wyszedł i między czym, a czym.
3. Przy każdej z 3 grup tranzystorów masz po 2 małe tranzystorki na PCB - w obudowie sot-23 blisko głównych tranzystorów, je też przemierz (szczególnie w uszkodzonej fazie i porównaj ze sprawną), bo one włączają fety.
|
|
|