To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem w kole - Jakiej mocy silnik ?

qaz33 - Śro 03 Wrz, 2014

Ostatnio zrobiłem taki myk że przewierciłem dziure w klamce hamulca hydraulicznego i umieściłem tam ten kontrakton:
http://www.tme.eu/pl/details/kms-25/kontaktrony/#
(trzeba tu uważać by nie naruszyć zbiorniczka z olejem) wraz z małym magnesem tak że całości wogóle nie widać. Wszystko działa bardzo dobrze.

ataman - Śro 03 Wrz, 2014

zeeltom napisał/a:
Zawsze możesz przykleić do dźwigni kawałek magnesu i kontaktron, albo hallotron.


Znalazłem na aliexpress takie czujniki : http://www.aliexpress.com...1872462748.html

Czy może ktoś znalazł cos podobnego na jakiejś polskiej stronie ?

tas - Śro 03 Wrz, 2014

To jest zwyczajny kawałek plastiku z włącznikiem chwilowym. wymiary nie pasują do klamkomanetek Shimano LX, ani XT. Więcej nie sprawdzałem bo podczas przeróbki mi cały popękał. Ogólnie lipa jak za 40zł
ataman - Śro 03 Wrz, 2014

Nie rozumiem trochę, a co tu do czego ma pasować ?

a co powiecie o tyym ? : http://www.aliexpress.com...1117551236.html

Kombinuje trochę, bo wiem że są takie na linkę ale one sa na kable 3-żyłowe: 2 x zasilanie + sygnał (a kontrolery mają wyjścia na hamulce 2-żyłowe) i wymagaja podłączenia do zasilania najlepiej z manetki, a więc trzeba ciąć izolacje kabla manetki a tego chciałbym uniknąć.

tas - Śro 03 Wrz, 2014

Klamkomanetka (wymienione modele) się łamie góra/dół do zmiany biegów i nie zamocujesz tego czujnika. Dla mnie to akurat ważne, bo takie miałem :)
ataman - Nie 07 Wrz, 2014

ataman napisał/a:
Nie rozumiem trochę, a co tu do czego ma pasować ?


a co powiecie o tyym ? : http://www.aliexpress.com...1117551236.html

Może mi ktoś odpowie ?

corniak - Pon 21 Wrz, 2015
Temat postu: Re: Jakiej mocy silnik ?
Mocy nigdy za wiele - bierz najmocniejszy na jaki Cię stać:)
glebor - Nie 15 Lis, 2015

Co do klamek hamulcowych to w słabym rowerze z czujnikiem nie warto inwestować. Ja mam continenta na tyle sterownik 45A. Nalatałem około 4 tys km i kabel się obijał o ostrą szpile przegwintowaną. Stacyjka z tyłu w skrzynce z przodu v-brake akurat miałem wyregulować klocki i przekręciłem śrubę więc miałem pojechać na uczelnie i potem wejść do sklepu kupić nowe klocki. No ... jadę sobie tak po osiedlowej drodze piaszczystej dziury jak piorun tak koło 20 i tu nagle rower mi wyrywa do przodu. Ja mówię co jest, macham manetką nerwowo i nic stacyjka z tyłu hamulca z przodu nie ma a do tego dziury a prędkość rośnie. Hamulce z tyłu za słaby aby zatrzymać rower. wyjechałem na asfalt i przy 55km/h wyłączyłem stacyjkę. Od tego czasu zrobiłem 2 rzeczy - zainstalowałem klamki z czujnikiem, nigdy nie wsiadam na rower, który ma tylko jeden hamulec sprawny.
WojtekErnest - Nie 15 Lis, 2015

Z tego powodu winien być również dostępny wyłącznik główny, odcinajacy fizycznie plus zasilania a nie tylko blokady niskoprądowe.I to umieszczony tak aby w czasie jazdy dało się wylaczyc 1 ręką.
Anonymous - Nie 15 Lis, 2015

To są takie, że trzeba dwoma rekami? :D
A może coś na zasadzie zrywki, jak stosuje się w łódkach?
Przyda się, gdy rower wysadzi cię z siodła ;)

tas - Nie 15 Lis, 2015

glebor napisał/a:
nagle rower mi wyrywa do przodu.

Spotkałem się z doniesieniami o takim zachowaniu niezależnie od elementów w rowerze i się okazuje, że przyczyną była awaria przewodu sterownik-manetka.
Jeśli wtyczka podczas pracy wypnie się lub poluzuje (lub przewód się przetrze/uszkodzi) - to sterownik da pełen gaz.
Dlatego tak ważne jest aby lutować wszystkie przewody i absolutnie nie stosować żadnych złączek na żadnym przewodzie w rowerze (szczególnie w tych mocniejszych konstrukcjach) :)

Anonymous - Nie 15 Lis, 2015

Jeśli wtyczka się wypnie, to odetnie też sygnałowy, to jakim cudem sterownik da pełny gaz?
Manetka nie daje pełnego napięcia 5V, bo większość kontrolerów traktuje to jako uszkodzenie i nie uruchamia silnika. Jedynie urwanie rączki z magnesami powoduje, że na sterownik idzie połowa napięcia z hallotronu.
Miałem taki przypadek pełnego gazu, ale to było w silniku DC, gdy w kontrolerze spalił się tranzystor wykonawczy.

WojtekErnest - Nie 15 Lis, 2015

zeeltom napisał/a:
To są takie, że trzeba dwoma rekami? :D

W domyśle łatwo, jadąc na rozpędzonym rowerze. A nie wyłącznik umieszczony tak że nie da się siegnąc, jest pod jakąś osłoną, z tyłu itp.

tas - Nie 15 Lis, 2015

Ktoś tam prowadził dochodzenie i wyszło, że w specyficznych warunkach odłączenie GND od pracującego halla powoduje pojawienie się napięcia na jego wyjściu. Mnie się tak nie stało, ale w miejscowości obok bajkerowi się tak stało, uratowały go krzaki przy drodze. Kontrola ujawniła luzy na złączce manetki.
maniekrox - Nie 15 Lis, 2015

hmm, jakby bajk 12kW stwierdzil, że chce sobie pojechać pełną mocą to faktycznie trzeba zamontować jakiś wyłącznik awaryjny


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group