To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Wybór silnika centralnego Bafang i akumulatora

Yin - Czw 04 Gru, 2014

tas napisał/a:
Swoją drogą, zastanawiałem się jakie przeciążenia musi znosić napęd rowerowy (korba, łańcuch, przerzutki, kaseta itd) skoro moc potrafi iść 10x większa niż z nóg. Podejrzewam, że elementy zużywają się co najmniej ze 3x szybciej niż w napędzie hub.
Np kiedyś w terenie normalnie łańcuch mi się naciągał po 2-3k km i był do wymiany, teraz na hubie po 7k km jest jak nowy. A na MIDzie?


Mam mida 350w - łańcuch hg 41 na takiej samej kasecie zaczął przeskakiwać po 1700km. Normalnie starcza na 2-3k km.

beazee napisał/a:
Bo w przypadku Bafang BBS - możesz mieć z tyłu 7 czy 8, z których ten słabiutki motorek będzie chętnie korzystał. I gdy osiągnął już moc szczytową na danym biegu - z radością wrzucę mu wyższy, niech troszkę mocniej popracuje.


Nawet więcej - u siebie mam z tyłu piastę dual drive - 3 biegi wewnętrzne planetarne i kaseta 7 rzędowa. Bardzo fajne rozwiązanie, sprawdza się szczególnie kiedy nie zdążymy zredukować przełożenia przed zatrzymaniem się na światłach.

beazee - Czw 04 Gru, 2014

qaz33 napisał/a:
Czekaj czekaj to middrive ma wbudowaną skrzynie biegów?

Mój tak jakby ma. Wbudowaną tam gdzie ty masz silnik. Nie ma sie co brudzić, łańcuch nie spada. Nic się nie urwie przy wywrotce. Ale cyrki z serwisem gdyby był potrzebny.


Yin napisał/a:

Bardzo fajne rozwiązanie, sprawdza się szczególnie kiedy nie zdążymy zredukować przełożenia przed zatrzymaniem się na światłach.

Dokładnie to! Nie mam najmniejszego problemu z redukcją gdy już stanąłem na światłach.

Dodatkowa zaleta - płynna zmiana w całym zakresie pracy przekładni, zakres równoważny standardowemu rozwiązaniu z przerzutkami, 24-27 biegów.

borsuk - Czw 04 Gru, 2014

beazee napisał/a:
...
Dokładnie to! Nie mam najmniejszego problemu z redukcją gdy już stanąłem na światłach.

Dodatkowa zaleta - płynna zmiana w całym zakresie pracy przekładni, zakres równoważny standardowemu rozwiązaniu z przerzutkami, 24-27 biegów.

Nuvinci ma same zalety i tylko jedną wadę: waga 2,45 kg.
No jeszcze do ceny można mieć zastrzeżenia :)

beazee - Czw 04 Gru, 2014

borsuk napisał/a:
Nuvinci ma same zalety i tylko jedną wadę: waga 2,45 kg.
No jeszcze do ceny można mieć zastrzeżenia :)

Znalazłbym jeszcze kilka wad :)
Ale, mimo przejść, kółko nadal się kręci - więc zaskoczony jestem jej trwałością :)
Choć lekko ze mną nie ma.

beazee - Pon 12 Sty, 2015

tas napisał/a:
Podejrzewam, że elementy zużywają się co najmniej ze 3x szybciej niż w napędzie hub.
Np kiedyś w terenie normalnie łańcuch mi się naciągał po 2-3k km i był do wymiany, teraz na hubie po 7k km jest jak nowy. A na MIDzie?


Tak jak obiecywałem - przyszedł czas na serwis mechaniczny po 3,000 km.

laminat - Pon 17 Sie, 2015

Czy te zdjęcia zębatki łańcucha po czyszczeniu ? Jak dla mnie gdyby był odpowiedni smar i jego odpowiednia ilość (nie WD40) to takie ubytki materiału nie miały by miejsca.
beazee - Pon 17 Sie, 2015

laminat napisał/a:
gdyby był odpowiedni smar i jego odpowiednia ilość (nie WD40)

Dziękuję za fachową poradę

gizmo69 - Sob 11 Cze, 2016

Witam
Ostatnie plany z tematu nie wypaliły - finanse.
Teraz myślę że uda mi się zakupić napęd elektryczny do roweru.
Przez ten czas pojawił się nowy silnik Bafanga BBS HD 1000W 30A.
Na razie chwalony jest za sprawność,bez awaryjność,możliwość podłączenia urządzenia wyłączającego napięcie podczas zmiany biegu w rowerze, przez co mniej się zużywa łańcuch i kaseta.
Taka moc nie jest mi potrzebna,ale kusi lepsze wykonanie od BBS 02.
Jest możliwość zakupu tego silnika z ustawieniem 25A i mocą 750W.
I tu mam pytanie do kolegów:
Czy silnik z ustawieniem 25A 750W pobiera mniej prądu do pracy od 30A 1000W ?

maniekrox - Sob 11 Cze, 2016

To zależy od sterownika ile puści prądu, sillnik przyjmie ile mu się da, nawet 100A.
Jak jest napisane ile ma A i W to taka informacja jaką mocą można go obciążać dłuższy czas.

gizmo69 - Nie 19 Cze, 2016

Silnik Bafanga BBS HD 1000W 30A już zamówiony z Niemiec.
Przyślą na początku lipca.
Teraz mam dylemat który akumulator wybrać ,czym się kierować ?

48V 12Ah na ogniwach Samsung INR18650 30Q - opisany że ciągłe rozładowanie prądu 25-30 A (418 Euro) z W.Brytanii

48V 11.6Ah na ogniwach Samsung INR18650 29E - opisany że ciągłe rozładowanie prądu 25-30 A (361 Euro) z W.Brytanii

48V 14Ah na ogniwach LG INR18650-MJ1 - rozładowanie brak danych (629 Euro) z Niemiec

Wszystkie produkcji Chińskiej i montowane w miejsce bidonu .

gizmo69 - Wto 21 Cze, 2016

Brak podpowiedzi więc wybrałem 48V 12Ah na ogniwach Samsung INR18650 30Q - opisany że ciągłe rozładowanie prądu 25-30 A (418 Euro) z W.Brytanii.
Poczytałem na forum że ogniwa Samsung INR18650 30Q są dobre.

tas - Wto 21 Cze, 2016

dobry wybór :)
angawe - Czw 23 Cze, 2016

Można dyskutować czy dobry wybów. W tej cenie masz 48v 10ah life które mają 3x więcej cykli ładowania
atomek1000 - Czw 23 Cze, 2016

angawe napisał/a:
W tej cenie masz 48v 10ah life które mają 3x więcej cykli ładowania

W tej cenie masz chińskie life które często nie dożywają do cykli li-ion.

qaz33 - Pią 24 Cze, 2016

angawe widac ze poczatkujacy jestes. Te 2000+ cykli dla life to tylko na papierze. Czesto juzpo 300 wysiadaja. Jedyne w miare dobre co testowalem to w takich metalowych obudowach ale one sa 2-3x drozsze od lipo. Do tego sa ciezsze, maja nizsze napiecie i zajmuja wiecej miejsca, naprawde nie ma sie co w to pchac


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group