To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Wybór silnika centralnego Bafang i akumulatora

angawe - Pią 24 Cze, 2016

To prawda life są cięższe, mniejsze napięcie, droższe ale zapomniałeś dodać, że nie kupi się pojedynczego lion o pojemnosci 10ah. Aby taką pojemnośc uzyskać trzeba łaczyc równolegle kilka lionów. Co lepsze? Wystarczy wejść na sklep BTO i sobie policzyć ile wyjdzie 48v 10ah lion a ile life. Jeżeli chodzi o ilośc cykli to nie miałem na mysli chińskiego badziewia.
qaz33 - Sob 25 Cze, 2016

A BTO to niby dobra jakosc? Nie slyszalem o nich zadnych pozytywnych komentarzy na tym forum do ebikow. ktos tu kiedys pisal ze te headwaye w sezon z 10Ah mialy juz tylko 6.5. Mial BMSa dbal itd a akumulatory ladowane pewnie ze 100 razy. Patrzac na ich normalny prad rozladowywania (1C) to dobre moze do duzej latarki. Ale spoko rozumiem, kiedys tez wierzylem w takie rzeczy (2000 cykli). Moze tez musisz wydac kupe kasy aby sie samemu przekonac co jednak jest lepsze ;)
WojtekErnest - Nie 26 Cze, 2016

qaz33 napisał/a:
A BTO to niby dobra jakosc?

Oraz niekoniecznie dobra cena...

qaz33 - Pon 27 Cze, 2016

No wlasnie smieszy mnie to ze tylu ludzi zawsze z gory zaklada ze jak cos jest drogie to zawsze musi byc dobre. Na tej zasadzie to ja moge kupowac najgorsze badziewia i sprzedawac po 10-20 wyzszej cenie w ladnym pudelku zainwestowac w reklame itd. Przeciez wysoka cena o niczym nie swiadczy, albo zaryzykowac kupic i sprawdzic samemu albo szybciej i taniej spytac sie ludzi co juz zrobili to wczesniej.
ixion - Nie 21 Sie, 2016

W jaki sposób sprawdzić czy taki silnik MID bedzie pasował do mojej ramy, za około 3 tyg chce kupić kupić taki silnik ale w opisach tych wlasnie silników jest tylko info że pasują do większości ram a to mi nie wystarcza bo wydam kilka tyś a okaże się że nie bedzie pasował, mój rower jest na ramie kellys swag 30 z 2015roku, konkretnie to interesuje mnie silnik bafang 8fun, bardzo proszę o pomoc
borsuk - Nie 21 Sie, 2016

ixion napisał/a:
W jaki sposób sprawdzić czy taki silnik MID bedzie pasował do mojej ramy, za około 3 tyg chce kupić kupić taki silnik ale w opisach tych wlasnie silników jest tylko info że pasują do większości ram a to mi nie wystarcza bo wydam kilka tyś a okaże się że nie bedzie pasował, mój rower jest na ramie kellys swag 30 z 2015roku, konkretnie to interesuje mnie silnik bafang 8fun, bardzo proszę o pomoc

Szerokość suportu dla Bafanga BBS to 68 mm, a średnica 33,5 mm, co odpowiada najpopularniejszemu standardowi BSA (brytyjskiemu). Stosując dłuższe śruby i dodatkowe podkładki można go zamocować przy szerokości 73 mm.
Twój suport jest chyba szerszy i typowy BBS nie będzie tam pasował.
Podobno są jakieś nowe modele Bafanga, ale nie znam szczegółów.
Tu dokładniejszy opis:
https://www.empoweredcycl...id-drive-motors

ixion - Nie 21 Sie, 2016

Dziękuję za odp, i za link, ciężki temat odnośnie zamontowania silnika bo rama jest z 2015 roku a te silniki dedykowane są do ram do 2012, bez toczenia elementów na tokarce się nie obejdzie a i może poprostu nie da się założyć w tej ramie silnika ani mid ani na tył
XM6 - Śro 28 Gru, 2016

Witam wszystkich.

Mam ogólną wizję elektryfikacji roweru, co do której chciałem się skonsultować z fachowcami. Widzę na Forum bardzo ciekawe eksperymenty i bardzo dojrzałe opisy ciekawych konstrukcji.

Mój docelowy rower to coś w rodzaju niemieckiego Schnell Pedelec, rower kręcący do 45-50 km/h przy pedałowaniu.

Interesuje mnie rower do użytku na drogach, jako środek transportu. Prędkości powyżej 25km/h są do uzyskania tylko na drogach (nie na ścieżkach rowerowych), wtedy nawet lepiej bo pojazd jest mniejszym zawalidrogą. Uważam że prędkości powyżej 45km/h są zaś na drogach niebezpieczne dla pojazdu o konstrukcji roweru. Poza tym to kłuje w oczy. Stąd S-pedelec. Docelowo pojazd powinien być w miarę uniwersalny, możliwie lekki i możliwy do użytkowania również jako zwykły rower.

Surowcem będzie najprawdopodobniej taki rower:



Sztywna rama, koła 28 cali, balonowe opony (przyczepność + amortyzacja), możliwość zamontowania błotników (uniwersalność). Widzę bardzo porządnie wyglądający system Bafang SS02 i myślę o takim silniku zamontowanym do supportu.

Na dobrym, choć niedoskonałym asfalcie, jadę takim rowerem 25km/h. Chodziłoby mi o uzyskanie w takich warunkach prędkości rzędu 45km/h. Będę przyzwoicie pedałował ale silnik powinien dać te dodatkowe 20km/h.

I teraz pierwsze pytanie: o silniku jakiej mocy powinienem myśleć? 250W, 350W czy może 500W? Wolałbym oczywiście mniejszy bo to wiąże się z mniejszym, lżejszym akumulatorem.

Proszę o uwagi, jeśli popełniam jakiś błąd w rozumowaniu.

Eryk1000 - Śro 28 Gru, 2016

Żeby około 50km/h lecieć to minimum 500W, teraz jest fajna cena z linku który wrzucił kolega borsuk http://forum.arbiter.pl/v...t=4755&start=60 na zestaw 750W 48V, znajomy to wsadza w swój rower, bardzo szybko dotarła paczka z zestawem pod choinkę :D No zobaczymy co z tego wyjdzie, całość z baterią to maks 9kg do rowerka, tak że niewiele. Co do mocy zawsze możesz skręcić silnik z 25A na 18A nie ma z tym problemu kabelek do programowania opisany na forum. Poruszanie się z prędkością 50km/h będzie dosyć prądożerne tak że aku warto zrobić pojemny w Wh.
XM6 - Śro 28 Gru, 2016

Dzięki za uwagę.

Eryk1000 - powiedz proszę czy błędem jest sztywny widelec? Mam wątpliwości w tym zakresie bo generalnie wszyscy stosują amortyzatory. Nie wiem czy użyć tej ramy czy jednak sprawić sobie prawdziwego górala. Waham się bo ta rama jest strasznie lekka, jest cienka a to przecież aluminium.

750W to wydaje się być strasznie dużo. 3X limit z Kodeksu drogowego!

Borsuk zamieścił bardzo ciekawe opisy, pisał o swoim Bafangu SSB02 o mocy 350W. Nie pamiętam czy wspominał o prędkości z pedałowaniem, ale chyba tak, była mowa chyba o 40km/h.

Wolałbym zejść z prędkości maksymalnej. Psychicznie nie jestem przygotowany na 750W.

Eryk1000 - Śro 28 Gru, 2016

Jak będziesz jeździć tylko po gładkim asfalcie to jakoś specjalnie ta amortyzacja tam nie zapracuje, można jeździć na sztywniaku :P jeżeli już planujesz raz za czas w jakiś teren uderzyć to wybór ramy jest oczywisty. Co do mocy to nigdy za wiele :twisted: te 750W to zawsze możesz skręcić tak żeby było mniej(do legalu drogowego :D ), przeprogramujesz sterownik na mniejszy prąd maks, zresztą tam masz różne poziomy wspomagania. Bafang to nie jest bosch ale za to części dostępniejsze i z ewentualnym serwisowaniem też łatwej.
XM6 - Czw 29 Gru, 2016

Dzięki. To co piszesz ma głęboki sens. Jeszcze nie wiem czy teraz to będę robił ale najprawdopodobniej w tym kierunku pójdę. Jeszcze raz dziękuję za radę.
sentinel - Pon 02 Sty, 2017

A orientuje się ktoś może, jak bbshd pasuje do kony stinky?
XM6 - Pią 06 Sty, 2017

Najlepiej jak sam się zoriętujesz. Ja bym szedł w kierunku napędu Bafanga. Obejrzyj sobie flimik instruktażowy na YT i sprawdź konstrukcję supportu. Zdaje się że szerokość ma być 68-72mm, wtedy pasuje. To nie jest zbyt wygórowany warunek, pewnie będzie pasować. Rower jest rower. Nawet ta kuna.
tomekc - Pon 18 Wrz, 2017

Hejka,
Tez kombinuje nad bafangiem 750w albo 1000w. Jedno pytanko o klamki hamulcow, do tej pory widzez e sa tylko sensory pod linki........co z heblami hydrauliczmi?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group