To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Hyde Park - System Rower Miejski + Elektryczny Rower Miejski
mmoto - Śro 01 Paź, 2014 Temat postu: System Rower Miejski + Elektryczny Rower Miejski Pracuję nad studium roweru miejskiego i chciałbym żeby w 30% były to rowery elektryczne, gdzie szukać oferentów? Proszę o wszystkie opinie na temat rowerów miejskich.
Anonymous - Śro 01 Paź, 2014
ALeossochozzi?
mmoto - Śro 01 Paź, 2014
Dokładnie czy gdziekolwiek są systemy rowerów elektrycznych, studium wykonalności u nas można zrobić tylko dla rowerów klasycznych za niewielkie pieniądze ok 25- 30 tys. zł. A co z elektrykami?!
No i czy w ogóle rowery miejskie są potrzebne. Czy to tylko wyrzucanie budżetowych pieniędzy.
Anonymous - Śro 01 Paź, 2014
Nie kumam, żaba nie jestem
Chodzi ci o wypożyczalnie rowerów?
AdamM - Śro 01 Paź, 2014
Domyślam się że mmoto chce właśnie pracuje nad jakimś projektem wypożyczalni rowerów miejskich (nie do końca rozumiem znaczenie słowa studium w tym kontekście). Chce żeby część rowerów w tej wypożyczalni stanowiły rowery elektryczne i teraz szuka sposobu na "ocenę i analizę potencjału projektu, która ma wesprzeć proces decyzyjny poprzez obiektywne i racjonalne określenie jego mocnych i słabych stron oraz możliwości i zagrożeń z nim związanych, zasobów, jakie będą niezbędne do realizacji projektu, oraz ocenę szans jego powodzenia"[1]. Czyżby chodziło o jakiś "projekt unijny"?
[1] http://pl.wikipedia.org/w...konalno%C5%9Bci
sietaz - Śro 01 Paź, 2014
No nie wiem, już zwykłe rowery miejskie są konkurecyjne dla komunikacji miejskiej. Elektryki nawet 250 wat mogłoby opustoszyć autobusy i tramwaje. W każdym razie też już nad tym myślałem i na pewno musiałby dawać moc proporcjonalnie do wysiłku rowerzysty czyli bez manetek. No i pytanie jak to ładować - bardziej skomplikowane stacje, koszt obsługi i konserwacji. Pomysł jest idealny na rozkorkowanie miast tylko koszt dość wysoki
WojtekErnest - Śro 01 Paź, 2014
W studium musisz uwzględnić kradzieże calych i części rowerów elektrycznych. Z tego powodu takie projekty upadna zanim powstaną. Wystarczy poczytać o historii kradziezy rowerów miejskich klasycznych w różnych miastach Europy.
tas - Śro 01 Paź, 2014
Widzę po mapce, że macie tam dużo wody
robbo2k - Śro 01 Paź, 2014
WojtekErnest napisał/a: | W studium musisz uwzględnić kradzieże calych i części rowerów elektrycznych. Z tego powodu takie projekty upadna zanim powstaną. Wystarczy poczytać o historii kradziezy rowerów miejskich klasycznych w różnych miastach Europy. |
Ledwie 3% zaginionych rowerów to nie jest jakas masakra
- Teraz brakuje nam około stu rowerów - przyznaje Tomasz Wojtkiewicz. W systemie Veturilo i dwóch kompatybilnych - Bemowo Bike i Konstancińskim Rowerze Miejskim - łącznie powinno być dostępnych ok. 2,7 tys. rowerów.
Cały tekst: http://warszawa.gazeta.pl...l#ixzz3EuxV61z4
mmoto - Czw 02 Paź, 2014
No tak, dokładnie chodziło mi o wywołanie dyskusji nad rowerami miejskimi.
W Szczecinie to wielki sukces, brakuje rowerów na stacjach.
A po co ktoś kradnie rowery miejskie???
"Konstanciński Rower Miejski wystartuje 15 czerwca. Za uruchomienie wypożyczalni oraz ich trzyletnią obsługę samorząd Konstancina-Jeziorny zapłaci 745.712,50 złotych."
5 stacji 55 rowerów
Podobnie jakbym chciał w Policach.
robbo2k - Czw 02 Paź, 2014
Ale Konstacin to warszawskie Veturilo tylko pod innym logo. Druga rzecz jesli idzie o elektryki to ladowanie musi byc automatyczne po zapieciu do stacji inaczej bedzie to bez sensu.
Stacje powinny byc z monitoringiem a ramy rowerow z GPS tak jak maja rzekomo niektore nextbika, zeby wzmocnic bezpieczenstwo.
Ogolnie zeby bylo taniej warto rozwazyc polaczenie ze Szczecinem w jeden system jako jedno konto.
mmoto - Czw 02 Paź, 2014
No tak ładowanie musi być indukcyjne. Ze Szczecinem pewnie warto, jednak rozliczenia z innym powiatem są trudne.
WojtekErnest - Czw 02 Paź, 2014
mmoto napisał/a: |
A po co ktoś kradnie rowery miejskie???
. |
Na części, do przeróbek..
Elektryczne tym bardziej są atrakcyjne. Z tego powodu wycofano je chyba z Londyny czy/i PAryża i na małą skalę uruchomiono skutery elektryczne bo masywniejsze i wbudowane śledzenie GPS.
W Holandii i innych krajach rowery miejskie sa b. ubogie, nie mają nawet przerzutek i nie są atrakcją ... dla złodzieji. Nasze (Veturilo) trzeba przyznac są atrakcyjniejsze...
mmoto - Pią 03 Paź, 2014
Zdaje się że kradzieże to problem operatora roweru miejskiego, w ramach umowy ma on utrzymywać określoną ilość rowerów, chyba się nie mylę?
WojtekErnest - Pią 03 Paź, 2014
Operatorzy z koleji kalkuluja wspolczynnik ryzyka i koszt 1 szt wzrasta. Zreszta sprawy bezpieczenstwa, monitoringu miejskiego moga byc w umowach tez okreslone. Ale dlla rowerow elektrycznych sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana, przeciez oddany wyladowany rower jest niesprawny przez kilka godz i do tego wielokrotnie bardziej narazony na kradzieze.
|
|
|