To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Nowości EV - innowacja w uzwojeniach
tomek701 - Czw 09 Paź, 2014 Temat postu: innowacja w uzwojeniach Czyżby nadzieja na lżejsze i efektywniejsze silniki
silnik z nanorurkami
leoxxx - Sob 11 Paź, 2014 Temat postu: Re: innowacja w uzwojeniach Daleka przyszłość.Te nanorurki to wszędzie chcą być, ale gdzie się pojawią pierwsze na masową skale?
Jaka jest sprawność silników stosowanych pośród użytkowników forum?
MixhaL - Sob 11 Paź, 2014
Ludzkość to odczuje ale zwykły użytkownik raczej nie. Zakładając że będą 2x wydajniejsze od obecnych to da nam jakieś 90% skuteczności zamiast 80% czyli rzeczywiście wychodzi 10% większego zasięgu. Przy powiedzmy obecnym zasięgu roweru 50km da nam dodatkowe 5km.
Ja to tak rozumuję. Co o tym myślicie?
Yin - Sob 11 Paź, 2014
Uzwojenie z nanorurek pewnie będzie też lżejsze od miedzianego - więc na sam rozruch silnika powinno iść mniej energii co przy częstych startach i zatrzymaniach ( jazda miejska) powinno być odczuwalne. Do tego same silniki pewnie będą mniejsze bo samo uzwojenie będzie zajmować mniej miejsca. Dobrze kombinuję?
sietaz - Sob 11 Paź, 2014
Zysk zasięgu z wagi np w moim przypadku byłby mikry. Bo jak duże ma znaczenie zmniejszenie wagi całkowitej z 130kg do 126 kg (zakładając kolosalną redukcję wagi silnika z 6,5 kg do 2,5 kg). Zwiększenie efektywności silników ma dużo wpływ dla konstrukcji o dużej mocy np 4 kw bo znacznie zmniejsza to ilość ciepła idącego w silnik wpływając na jego trwałość i możliwość szaleństwa
Z kolei dla samochódów to już zysk jest znaczący
Podobno kontroler FOC dają sprawność powyżej 90%. Jak by połączyć to z nanorurkami to już silniki elektryczne stały by się poezją
JerzyZ - Sob 11 Paź, 2014
W następnym kroku należy nanorurki wypełnić ciekłym azotem - i mamy nanonadprzewodnictwo
|
|
|