To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Przeróbki, naprawy - Przeróbka ładowarki żelowej na inny typ.
Anonymous - Śro 22 Paź, 2014 Temat postu: Przeróbka ładowarki żelowej na inny typ. Widzę, że ładowarki do żeli są tanie, a do innych akumulatorów po kilkaset złotych. Czy zmiana napięcia takiej ładowarki, to aż taki koszt końcowy? Nie wystarczy zmiana kilku elementów za parę złotych i przerobienia napięć do wymaganych poziomów?
Dobraku - Śro 22 Paź, 2014
Wystarczy. Ja robiłem to z ładowarkami od żeli wielokrotnie. Bez problemu zmienisz wszystkie parametry.
To są standardowe aplikacje.:)
Anonymous - Śro 22 Paź, 2014
Dziwię się w takim razie, czemu do żeli kosztuje 70 zł, a do innych 250?
Mechano - Śro 22 Paź, 2014
Dobraku,
Możesz opisać przykładową przeróbkę?
Dobraku - Śro 22 Paź, 2014
Każda ładowarka jest inna tzn inne opisy na pcb... nie podam Ci gotowego przepisu. Chyba że masz coś z ładowarek co sam przerabiałem (raczej popularne na naszym rynku).
Może inaczej co masz a co chcesz osiągnąć? Wrzuć link do fotki ładowarki którą masz to coś pokombinujemy. Generalnie we wszystkich chodzi o to samo ... wymieniasz dzielniki rezystancyjne sterujące wzmacniaczami operacyjnymi ładowarki. Warto też zredukować sprzężenia zwrotne tak by ładowarka mimo zasygnalizowania naładowania (zielony led) dalej podawała prąd podtrzymujący co znowu umożliwia zewnętrzne balansowalnie cel
Co do różnic w cenie ...
1) trochę bardziej zaawansowane przetwornice.
2) Li-ion jest generalnie droższą technologią, więc ładowarki też "powinny" być odpowiednio droższe.
Pamiętajmy że ładowarki do żeli są naprawde proste, jednak uważam, że odpowiednio przerobione pod mądrze dobrane parametry są bezpieczne.
Największą wadą są kiepskie wzm. operacyjne które lekko pływają jak wszystko sie nagrzeje.
Parametry jakie ja zmieniałem:
- napięcie końcowe ładowania
- histereza przełączania ładowanie/naładowany (dla żeli jest duża dla li-ion powina być minimalna)
- prąd ładowania
- regulacja sygnalizacji na ledach.
Aha .. ważna sprawa nie sugerujcie się napięciem stanu jałowego .... bez akumulatora to jest kiepski wyznacznik dopóki nie zmniejszy się histerezy.
Przykład .
Ładowarka ma w spoczynku 41,5V a naładuje aku do 43.5V.
Adam Wysokiński - Śro 22 Paź, 2014
zeeltom napisał/a: | Dziwię się w takim razie, czemu do żeli kosztuje 70 zł, a do innych 250? |
Tu ceny się nie różnią. Chyba, że chodzi o bardziej wyszukane
http://magma.sklep.pl/pol...OWARKI-353.html
Mechano - Śro 22 Paź, 2014
Nie mam żadnej ładowarki. Pytam się na przyszłość do projektu ebajka. Załóżmy, że mam pakiet 12s li-ion o napięciu 50.4V i ładowarkę do żeli 48V 3A.
WojtekErnest - Śro 22 Paź, 2014
Ladowarki z Magmy do li-ionow są po normalnych cenach, wiec nie warto przerabiac z Pb.
Mechano - Śro 22 Paź, 2014
Ładowarka 48V do li ion ma napięcie końcowe 54.6V więc trochę za dużo.
Anonymous - Śro 22 Paź, 2014
Zobacz ceny na allegro.
Adam Wysokiński - Śro 22 Paź, 2014
Mechano napisał/a: | Ładowarka 48V do li ion ma napięcie końcowe 54.6V więc trochę za dużo. |
Za dużo? 13cel po 4,2 to właśnie 54,6. Czemu tak uważasz?
WojtekErnest - Śro 22 Paź, 2014
W rzeczywistosci takie ladowarki mają jeszcze ciut wiecej niz 4,2 V x n, bo w czasie ladowania, w koncowej fazie, niskim prądzie powinno być wiecej aby płynął prąd. A po ustaniu ladowania, probkowaniu wl/wyl napięcie na ogniwach jest nizsze niz w czasie ladowania.
Mechano - Śro 22 Paź, 2014
Napisalem ze przewiduje pakiet 12s a nie 13s.
Adam Wysokiński - Śro 22 Paź, 2014
Mechano napisał/a: | Napisalem ze przewiduje pakiet 12s a nie 13s. |
W zasadzie napisałeś, że to tylko założenie
Mechano - Czw 23 Paź, 2014
Przewiduje konkretne zalozenie i do tego dobieram odpowiednie komponenty.
|
|
|