To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki DC - Tabliczka znamionowa silnika dc
pajak_111 - Pon 03 Lis, 2014 Temat postu: Tabliczka znamionowa silnika dc Nie jestem pewien czy dobrze interpretuje tabliczkę znamionowa tego silnika więc zapytam Jak podłączę ten silnik do nieograniczonego źródła prądowego o napięciu 39V to silnik będzie kręcił się z prędkością 3000 rpm i pobierał 4,6 A z obciążeniem na wałku 0,6Nm Jeżeli źle kombinuję to może wyjaśnicie mi o co tu chodzi
MARCIN - Pon 03 Lis, 2014
Wg mnie przy napięciu zasilającym równym 39V silnik rozwinie moment 0,6 Nm i prędkość obrotową 3000 obr./min. pobierając przy tym prąd o natężeniu 4,6A. Czyli tak, jak opisałeś .
gienek333 - Pon 03 Lis, 2014
Mniej więcej tak, chociaż "nieograniczone źródło prądowe o napięciu 39V brzmi dziwnie" . Wiele osób z tego forum nie rozumie parametrów silnika. Jeżeli ten silnik zasilisz ze źródła stałoprądowego i obciążysz go momentem np. 0,8Nm to nie ruszy i moc będzie 0, aby to zrobił trzeba zwiększyć prąd (0,13Nm/A). Te parametry to tzw. stałe silnika, zależne od uzwojenia, komutatora, magnesów. Wartości to "zalecane", a rzeczywiste trzeba tak dobrać, aby się nie zjarał. Chwilowo można znacznie zwiększyć prąd i obroty (napięcie).
pajak_111 - Wto 04 Lis, 2014
gienek333 napisał/a: | Mniej więcej tak, chociaż "nieograniczone źródło prądowe o napięciu 39V brzmi dziwnie" . |
Trochę za dużo pifka było wieczorem
gienek333 napisał/a: | Wartości to "zalecane", a rzeczywiste trzeba tak dobrać, aby się nie zjarał. Chwilowo można znacznie zwiększyć prąd i obroty (napięcie). |
No i tu pojawia się kolejne pytanie Na jakie napięcie zrobić pakiet i jakiej mocy dokupić sterownik żeby wykrzesać z tego silnika jak największe osiągi w granicach rozsądku. Jak zrobię pakiet li-jon 12s i kupie taki sterownik http://allegro.pl/sterown...4696040819.html to będzie wystarczająca baza żeby porobić jakieś testy
pajak_111 - Wto 04 Lis, 2014
Kolejny silnik ale tu już niezrozumiały dla mnie opis Prawdopodobnie pochodzi z pojazdu którym można się pozderzać w wesołym miasteczku (autodrom). Słabo widać, ale tam jest napisane 12V 75W 800U/mln. Proszę powiedzcie o co tu chodzi
Anonymous - Wto 04 Lis, 2014
12V 75W 800 obrotów na minutę.
Pewny jesteś tych 75W? Coś dziwnie mało.
pajak_111 - Wto 04 Lis, 2014
Zdjęcie jest słabe, ale to co wybite na silniku czytelne. Też się tak zastanawiałem z tą mocą, bo silnik waży 6kg . No i jeszcze te cztery zaciski z podłączonym przełącznikiem. A wujek google nic nie podpowiada
WojtekErnest - Wto 04 Lis, 2014
Na zdjeciu widac 12V 125W.
Adam Wysokiński - Wto 04 Lis, 2014
To jest chyba znaczek " / "
Wpisałem w googl... i wyskoczyło na rosyjskiej stronie że to silnik 12V 75W. Ciekawa sprawa z tym silnikiem.
gienek333 - Wto 04 Lis, 2014
Może to jest silnik szeregowy i przełącznik służy do zmiany kierunku?
pajak_111 - Śro 05 Lis, 2014
Tak to właśnie wygląda. Do dwóch zacisków silnika podłączone jest zasilanie połączone z przewodami idącymi do przełącznika,od przełącznika idą przewody na dwa kolejne zaciski silnika, po przełączeniu zmiana polaryzacji na tych zaciskach.
Adam Wysokiński napisał/a: | To jest chyba znaczek " / " |
między 12V 75W nie ma żadnego znaku
pajak_111 - Śro 05 Lis, 2014
Na foto widać jak silnik jest podłączony. Podpiąłem go do małego pakietu 3s4p . Wystartował bardzo płynnie (długo narastała prędkość obrotowa około 10sek) nawet nie zaiskrzył przy podłączeniu do pakietu. Po przełączeniu przełącznika nic się nie zmieniło, silnik się cały czas kręcił tak samo. Zmierzyłem prąd pobierany przez silnik to bylo 15A bez obciążenia. To było chyba max możliwości tego pakietu bo po minucie kręcenia był już cieplutki.
Anonymous - Śro 05 Lis, 2014
To sobie teraz policz: 12V x 15A = 180W
I to na luzie. Nadal jesteś pewny, że na tabliczce jest napis 75W?
Poza tym 15A bez obciążenia, to ten silnik się raczej do niczego nie nadaje. Może to jest rozrusznik?
gienek333 - Śro 05 Lis, 2014
Z podłączenia można wywnioskować, że to może być silnik obcowzbudny, ale po przełączeniu powinien zmienić kierunek obrotów. Trzeba sprawdzić przełącznik (odłączyć dwa czarne kable od silnika) i zmierzyć między nimi opór.
pajak_111 - Śro 05 Lis, 2014
Faktycznie zepsuty ten przełącznik.Podłączyłem to bez przełącznika.Wcześniej prędkość narastała długo i była tak na ucho sporo większa niż 800 rpm. Teraz wydaje się wszystko OK. Startuje normalnie, sporo zwolnił, zmienia kierunek obrotów po przełączeniu przewodów i bierze 4 A bez obciążenia
|
|
|