To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Zmiana sterownika ,silnik nie pracuje
zenek - Pią 21 Lis, 2014 Temat postu: Zmiana sterownika ,silnik nie pracuje Witam.
Jestę tu nowy i mam mały problem.Rower na starym sterowniku strasznie ostro ruszał-buksowanie koła. Zmieniłem sterownik na inny i silnik BLDC nie pracuje.Wyskakuje komunikat :
błąd czujnika halla.Czy może ktoś coś podpowiedzieć w tej kwesti?
Anonymous - Pią 21 Lis, 2014
Prawdopodobnie zmieniłeś kolejność podłączenia hallotronów w silniku. Musisz pokombinować z kolejnością przewodów silnika i hallotronów, bo kolory przewodów w każdym sterowniku mogą być inne. Nie jest to straszna robota, tylko trochę czasu zajmuje
Może być też inny kąt położenia. Najczęściej jest to 60 stopni, lub 120. Jeśli kontroler ma inne kąty niż silnik, to może być problem.
zenek - Pią 21 Lis, 2014
Kombinowałem już z kolorami na chybił-trafił.Jest jakas logika w zmianie kolorów?
Anonymous - Pią 21 Lis, 2014
Musisz sprawdzić każdą kombinację. Masz 16 kombinacji
ABC - abc
ABC - bac
ABC - acb
ABC - cba
BAC - abc ... itd
zenek - Pią 21 Lis, 2014
Kupiłem i założyłem już dwa różne sterowniki(koszt 1100zł).
Na obu jest to samo.
zenek - Pią 21 Lis, 2014
Hm...Zaczynam przekładać kabelki.
Anonymous - Pią 21 Lis, 2014
Musisz sprawdzić, czy na hallotronach (na każdym) przy kręceniu kołem zmienia się stan z niskiego na wysoki i odwrotnie. Może się coś oderwało, albo padł któryś hall.
I czy dochodzi do nich napięcie 5V.
zenek - Pią 21 Lis, 2014
Odezwe się za 1-2 godzin
zenek - Pią 21 Lis, 2014
Na haluu jest 5V.
Pomiedzy +5V a którym kolwiek kabelkiez z halla napiecie skacz2,5 do 5V
zenek - Pią 21 Lis, 2014
Zapomniałem dodać,że na jednym z kupionych sterowników silnik kręci ,ale w drugą stroneCzyli tyka sobie wolnobieg w silniku.
zenek - Pią 21 Lis, 2014
zmiana kolorów x 16 nic nie dała
Anonymous - Pią 21 Lis, 2014
Napięcie powinieneś mierzyć w stosunku do masy (-). Na przewodach od hallotronów powinno skakać napięcie od niecałego zera, do prawie 5V. Jeśli na jednym z ustawień silnik kręci do tyłu, to trzeba zamienić miejscami dwa przewody w hallach i dwa przewody w cewkach silnika.
qaz33 - Pią 21 Lis, 2014
Wszystkich mozliwosci jest bodajze 36 a nie 16. 3! * 3!
zenek - Pią 21 Lis, 2014
Napięcie na hallach skacze.Mierzyłem do masy,tzn do minusa.
Po iluś próbach z kabelkami jeden ze sterowników zaskoczył w trybie spacerowym.Po pracy około 1 min juz sterownik nie działał i musiałem czekać dobrą chwile az sie ponownie odezwie.
zenek - Pią 21 Lis, 2014
Chyba pomiar halla był nie fachowy.Pomierzyłem jeszcze raz wykorzystująć napięcie ze sterownika +5V.
Pomiędzy minusem a kolejnymi kabelkami z czujnika halla napięcie waha się w granicach 2,3-2,6 V przy kręceniu kołem.Według mnie czujniki nie pracują.
|
|
|