To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Zmiana sterownika ,silnik nie pracuje

MARCIN - Pią 21 Lis, 2014

Bo pewnie pobór prądu był duży ze względu na niewłaściwe podłączenie faz i sterownik mógł się zabezpieczyć. No ale nawet nie wiemy, co to za sterownik.

Jeśli stwierdziłeś ciągłość uzwojeń silnika i masz sprawne czujniki Hall, to notuj sprawdzone już układy połączeń i próbuj do skutku. W końcu musisz trafić.
Jeśli czujniki są niesprawne, to rozbiórka silnika. Mamy nadzieję, że powoli obracałeś kołem podczas pomiaru :wink: .

zenek - Sob 22 Lis, 2014

Wstawiłem na chwile stary sterownik,silnik startuje jak kiedyś,tzn nie mozna spokojnie ruszyć.Po prostu pali gume.Nowy sterownik to model S06S.Ten nowy sterownik wyświetla błąd nr3 czujnika halla.
zenek - Sob 22 Lis, 2014

Czy jest to możliwe aby przy uszkodzonych czujnikach halla stary sterownik wprawiał w ten sposób koło w ruch?
MARCIN - Sob 22 Lis, 2014

W TEN sposób, czyli w jaki?
Jest możliwe uruchomienie silnika bez czujników, jeśli sterownik obsługuje taką funkcję.

zenek - Sob 22 Lis, 2014

w taki szalony start
zenek - Sob 22 Lis, 2014

startuje wten sposób,że mieli dosłownie kołem
MARCIN - Sob 22 Lis, 2014

Sprawdź manetkę, szczególnie jej podłączenie. Jak jeden z przewodów straci kontakt (często we wtyczce), to sterownik podaje pełną moc - jak przy odkręconej maksymalnie manetce.
zenek - Sob 22 Lis, 2014

ten stary sterownik pracuje tylko z pasem,nie ma tam manetki
MARCIN - Sob 22 Lis, 2014

No to może sprawdź PAS. Jeśli twierdzisz, że masz uszkodzone hallotrony, to i tak pasuje rozebrać silnik. No ale żeby jednocześnie zostały uszkodzone wszystkie? Dziwne. Można od razu sprawdzić wartość napięcia zasilającego te czujniki.
zenek - Sob 22 Lis, 2014

pas sprawdzałem,działa
Anonymous - Sob 22 Lis, 2014

Na cienkich, kolorowych przewodach od silnika, czyli od hallotronów, musisz mieć napięcia - na czarnym (czyli masa - zero napięcia), na czerwonym +5V, a na niebieskim, żółtym i zielonym będzie pojawiało się coś w okolicy zera i będzie skakało do prawie 5V przy wolnym kręceniu kołem. Jeśli tego nie ma, a napięcie +5V jest, musisz rozebrać silnik i sprawdzić połączenia do hallotronów, a jeśli są dobre, to wymienić hallotrony.
zenek - Sob 22 Lis, 2014

Dokonałem jeszcze jednego pomiaru halotronów.Odłączyłem trzy przewody fazowe z silnika,wykorzystałem napięcie 5 V ze złącza do czujnika hall ,trzy kolorowe przewody do halla rozciołem i zmierzyłem napięcie od strony silnika na tych przewodach.Kręcąc kolem z różnymi prędkościami nie ma żadnej reakcji napięcia.Natomiast sprawdzając opór pomiędzy minusem złącza halla o postrzególnymi kabelkami hala jest opór 287 ohm na zakresie 2000.
Według mnie jest usterka pochodząca od czujników halla.

zenek - Sob 22 Lis, 2014

Słyszałem też ,że może to być problem katów fazowych.
Anonymous - Sob 22 Lis, 2014

No to wynika z tego, że walnięte są halle. Powinny być zmiany napięcia.
zenek - Sob 22 Lis, 2014

w takim razie dlaczego stary sterownik startuje silnikiem?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group