To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - FUJI THRILL 3000W

ap0f1s - Nie 30 Lis, 2014

Teraz mam pytanie konstrukcyjne. Na razie posiadam tylko 2 elementy, ale już myślę jak to wszystko wykonać.
Korzystam z schematu podanego na forum tas'a LINK , mam zamiar założyć termistory jeden na sterowniku drugi w silniku, który podłączam do stacyjki. Z sterownika wychodzą dwa kable stacyjki. Czerwony i różowy, który jest podłączony do plusa. Rozumiem to tak, że czerwony kabel z stacyjki idzie do jeden nóżki termistora w sterowniku później z drugiej idzie np. do termistora w silniku a następnie stacyjka na kluczyk i 2 stacyjka i wraca do różowego, który jest podłączony do plusa sterownika. Być może to oczywiste dla nie których, ale akurat ja nie jestem pewny czy to tak wygląda jak myślę, dlatego pytam na forum.

tas - Nie 30 Lis, 2014

Tak to ma wyglądać :)
Jeśli wszystko jest OK, bezpieczniki termiczne zwierają i na stacyjkę jest podawany sygnał z baterii, wiec sterownik działa. Ale jeśli wyskoczy sytuacja awaryjna, np silnik jest bliski spalenia, to obojętne który bezpiecznik termiczny nam rozewrze obwód to rower sam się wyłączy. Jak się temperatura obniży do bezpiecznego poziomu to się włączy, bo bezpieczniki termiczne na nowo połączą obwód.

Anonymous - Nie 30 Lis, 2014

Łączysz dwa termiki NC szeregowo i wpinasz je w dowolny kabel od stacyjki dwuprzewodowej wcześniej go rozcinając.
ap0f1s - Wto 02 Gru, 2014

Teraz następna seria pytań. Zamówiłem nie spodziewanie akusy lipo Turnigy. Jednak mam zamiar skończyć rower dopiero kolo marca. Jak teraz mam się z tymi bateriami obchodzić gdy nie są one użytkowane. Ładować co jakiś czas i sprawdzać napięcia? W ogóle jak często na nie zaglądać?
gienek333 - Wto 02 Gru, 2014

Do marca to może dojdą :lol: , ale raczej nie trzeba ich ładować.
Mechano - Wto 02 Gru, 2014

Do przechowywania li po trzeba rozładować je na około 70%.
Anonymous - Wto 02 Gru, 2014

Z tego, co czytałem, to akumulatory tego typu, do przechowywania powinny mieć około 60 - 70 procent naładowania. Chyba się nie mylę?
ap0f1s - Wto 02 Gru, 2014

Pewnie jak przyjdą nówki to tyle będą miały.

Rozumiem, że lipo mają spadek napięcia, jeżeli nie są używane. Przykładowo mają 70% i mogą leżeć 2 miesiące. Czy lepiej je podładować albo sprawdzić jakie maja napięcia i dopiero wtedy ładować. Używam roweru cały rok, ale w dużych mrozach np. -10 nie będę używam elektryka szkoda baterii. Dlatego chciałbym wiedzieć na co patrzeć, jeżeli będą akusy zimowały.

maro2383 - Wto 02 Gru, 2014

W stanie do przechowywania powinny chyba przyjść bo na magazynach w HK raczej nikt nie pilnuje poziomu naładowania. Ja swoje przemierzę miernikiem jak dojdą i ew. doładuję jak coś będzie nie tak.
gienek333 napisał/a:
Do marca to może dojdą

Bez przesady przecież idą z NL to może w tydzień dojdzie... Zamawiałem pierwszy raz na HK i są to pierwsze zagraniczne zakupy także nie mam pojęcia na co się nastawić :roll:

ap0f1s - Pią 05 Gru, 2014

Właśnie doszły do mnie akusy. Przesyłka doszła w 4 dni. Na razie zmierzyłem multimetrem całe pakiety i wartości są od 15.55v do 15.60v. Załatwię sobie ładowarkowe Imax b6 i sprawdzę dokładnie. Mam nadzieję, że nie będzie problemu, jeżeli w przyszłości będą chciał je podładować tą ładowarką każdy pakiet z osobna?
sietaz - Pią 05 Gru, 2014

Oczywiście, że nie będzie problemu tylko składasz pakiet z bmsem to musiałbyś potem to rozbebeszać. Taka mała rada, która może wiać groźbą. Jeżeli masz możliwość to postaraj się złożyć wszystko i pojeździć bo gwarancja na akusy to 30 dni. Z turnigy dzieję się coś złego naprawdę bardzo bardzo rzadko, ale jeżeli jakaś cela w pakiecie nie halo to można zareklamować to zdalnie (nic nie musisz im odsyłać) i przesyłają nowy pakiet A ten co ma uszkodzoną cele zostaję w ręku i jeszcze można na tym zarobić :P . Ja miałem tak z ładowarką turnigy. Dwóch pakietów nie udało mi się zareklamować bo zacząłem jeździć po upływie 30 dni, no ale mam teraz parę zapasowych cel tak czy siak
ap0f1s - Pią 05 Gru, 2014

Sam już nie wiem czy zabierać się za budowę teraz, czy poczekam z 2 miesiące i dopiero zacznę. Chodzi mi tutaj o ten okres 2 miesięcy, czy będą sobie mogły leżeć. Czy nie będzie trzeba je doładować w czasie leżakowania. Jak już złoże to myślę, że BMS będzie działał cały czas i pilnował akusów.
fineasz - Pią 05 Gru, 2014

Dzisiaj mierzylem kilka ogniw li-ion 18650 Panasonica, które mam nieużywane od czerwca i jak bylo 3,6V tak dalej jest to samo. Wynika z tego, że li-po gorzej trzymają napięcie?
sietaz - Pią 05 Gru, 2014

Przy bmsie też trzeba to aku też trochę doładować, to nie Stachurski - nie weźmie energii z kosmosu. Mój jeden pakiecik z martwą celą leży z 3 miesiące i z tego co pamiętam to napięcie to samo. Kondzio miał aku leżakujace dłużej i napięcie też był ok. Myślę, że to doładowanie do poziomu storage i sprawdzanie co jakiś czas to bardziej dla spokoju, że zrobiło się wszystko co trzeba aby aku trzymał jak dłużej. No na pewno nie można naładować do 4.2 i tego zostawić na 4 miesiące bo wpływ na ilość cykli będzie , ale jaki to nie wyczytałem nigdzie
ap0f1s - Sob 06 Gru, 2014

Dobra. Teraz jeszcze raz to samo, odnośnie instalacji na lini stacyjka sterownika plus akusów. Tutaj schemat link
Zaczynamy od stacyjki sterownika. Kabel czerwony i różowy. Idziemy kablem czerwonym podłączamy do termistora na sterowniku 80st do jednej nóżki, wychodzimy z drugiej wędrując do termistora na silniku 150st. Idąc dalej, lutujemy przewód stacyjki z plusem pikacza i idziemy dalej do stacyjki na kluczyk i do tego momentu wszystko w miarę ok. Dalej już takie jasne nie jest.

Mając taka stacyjkę link Wpinamy się do pola pomarańczowego czerwonym przewodem z stacyjki sterownika. Dalej co? Wpinamy drugi przewód w to samo miejsce i idziemy do przycisku na kierownicy mam taki LINK gdzie znajduję przewód szary i biały odpowiadający za przycisk on-of. I znowu tutaj nie wiem czy wystarczy, że wpinamy się do byle jakiego przewodu np. szarego i wychodzimy białym, który idzie dalej do różowego połączonego z plusem.

A jak wygląda sprawa z zwieraniem przewodów fazowych. W stacyjce są 2 zielone pole, które idą do 3 faz. Jak to ma wyglądać rozumiem, że trzeba wlutować się w 3 przewody fazowe



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group