To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - FUJI THRILL 3000W

ap0f1s - Nie 03 Maj, 2015

Posiadam bms hcx-131 dokładnie taki : http://nexun.pl/sklep/lad...ion-80a20a.html Na stronie producenta piszę, że odcina cele gdy któraś z celi spadnie poniżej 3v. Jednak jak i woltomierz i ev computer pokazują napięcie przy odcieciu 53-54v czyli koło 3,3v, nawet miałem wpięte alarmy lipo 8s 2 sztuki na złącze balansera i żaden nic nie pokazał(niby pokazują poniżej 3,3v). Już 2 razy bms mi odciął zasilanie przy napięciu 53v. Dla mnie to lepiej jak odcina przy takim napięciu. Chciałem sprawdzić ile mogę przejechać i przy okazji ustawiłem ev computer tak, że pokazuję co do kilometra ile mogę przejechać. Chyba, że BMS tak szybko reaguję, że alarm nie zdąży zareagować i po prostu po pewnym czasie cele same wracają do wartości 3,3v. Cele na multimetrze trzymają nawet przy rozładowanym akusie równiutko. Także rozjazd nie wchodzi w grę. Nie widzę tutaj problemu, jednak myślałem, że odcięcie będzie koło 50v.
tas - Nie 03 Maj, 2015

Sterownik odcina przy 52V, nie BMS :P
ap0f1s - Czw 07 Maj, 2015

Wartość odcięcia na sterowniku jest do ustawienia w czasie programowania? Akurat teraz mam w polu low voltage; 18v gdyż akurat tego parametru nie ustawiałem, a tak było ustawione w pliku co mam od ciebie. Także, dlatego jestem zaskoczony, że odcina przy 52v. A na stacyjkę nie reaguję, nawet ev computer się wyłącza także myślałem, że to BMS odciął.

Zdjęcie mojego rumaka jeszcze nie skończony. Wkurzają mnie zapięcia kandahar, gdyż skrzynka jest krzywa i jeden zaczep cały czas odskakuję, muszę coś wymyślić , żeby cały czas się trzymał.



P.S
Po tygodniu czasu zrobiłem ponad 200km, wiec jak na akusa 10ah i bez łańcucha dużo. Muszę teraz przez weekend założyć wszystko bo bez pedałowania dziwnie się jedzie.
Na jednym ładowaniu na silniku przejechałem 47km co dla mnie jest już dużo. Jazda była oszczędna. Fotki:



Teraz małe pytanie co do akumulatora i ładowarki. Napięcie na akumulatorach maksymalne to 66,9 a powinno być 67,2. Myślałem, że są jakieś rozjazdy na celach na początku, ale nic takiego nie ma. Po naładowaniu wszystkie cele równe. Więc nie wiem czy to normalne, że ev computer i multimter pokazują max takie napięcie. Tak mam od samego początku, gdy złożyłem pakiet, 66,9 i ładowarka się wyłącza, a każda cele ma 4,18-4,19. Różnice między celami max 0,01, a tyle to wynosi błąd pomiaru na mierniku.

tas - Czw 07 Maj, 2015

Jakby było 3V to byś się mógł martwić. Ale 0,3V to jest nic :)
ap0f1s - Czw 07 Maj, 2015

Jeżeli to nie robi różnicy to nie ma problemu, tylko myślałem dlaczego ląduje do max 4,18-4,19 na cele, które są równe.
tas - Czw 07 Maj, 2015

Nie masz pełnego napięcia bo masz prawdopodobnie ładowarkę, która wyłącza się nie po osiągnięciu 67.2V tylko przy spadku prądu poniżej 150mA. Jest to lepsza ładowarka, bo w końcowej fazie prąd ładowania nie walczy z prądem balansowania i BMS ma znacznie lepsze warunki pracy i konserwacji. Skutkuje to jednak minimalnie mniejszymi (które są bez znaczenia) napięciami.
ap0f1s - Wto 12 Maj, 2015

Zachciało się jeździć po wertepach do pracy trochę szybciej niż normalnie z ładowarką w torbię. Chcąc ładować rower w pracy podłączam i lipa. Trochę się wytrzepała pod drodze. Widać, że napięcie z akusów idzie na ładowarkę gdyż święci się czerwona dioda jak podłącze do zasilanie to niestety czerwona dioda już nie świeci(Pewnie nie dochodzi napięcia w ogóle z sieci). A miernika nie ma w pracy, gdyż poszedł na gwarancję. Teraz wycieczka 7km, akurat dzisiaj miałem go zawieść do serwisu, żeby założyć nowe przerzutki i łańcuch.
pi@ - Wto 12 Maj, 2015

Raz miałem podobną przygodę, od drgań pękła nóżka od dużej, toroidalnej cewki. Przylutowanie i wzmocnienie wrażliwych na wibracje elementów gorącym klejem rozwiązało problem ;) Rozkręć i poszukaj, czy coś się nie obluzowało.
WojtekErnest - Wto 12 Maj, 2015

Ci którzy dużo jezdzą, stale np do pracy/działki itp winni mysleć o zapasowej łądowarce, nawet mniejszej mocy, kompaktowej tak aby mieć zawsze mozliwość awaryjnego ładowania. Wtedy taki awaryjny zasilacz może leżeć w tym drugim często odwiedzanym miejscu.
ap0f1s - Wto 12 Maj, 2015

Tak miałem zrobić. Kupić jeszcze 2 ładowarki, jedną w pracy i jedną dla brata, gdyż drugi rower w budowie. Jestem ciekaw co się stało z moją. Mam nadzieję, że problem nie jest duży.

Rozebrałem cała ładowarkę i wygląda, że nic się tam nie stało. Zmierzyłem napięcie przy podłączeniu do wejścia in na płycie ładowarki jest 220v, także na razie wiem że kabel sprawny. Teraz pewnie trzeba przepikać po kolei gdzie jest przerwa. Nie znam się, ale kiedyś trzeba się jakoś uczyć. Pewnie tak czy tak dam jakiemuś elektronikowi.

ap0f1s - Czw 14 Maj, 2015

Niby doszedłem do tego co było z ładowarką, ale dałem elektronikowi, żeby sprawdził na 100% i okazało się, że nie działa tranzystor, który został wymieniony. Podłączyłem ładowarkę do zasilania i fajnie dioda świeci, że niby działa. Podłączam ją do rowera, bms startuję bo już odciął gdyż jedna cela ma 3,09, więc pewnie spadła poniżej 3 i znowu coś padło w ładowarce bo przestała działać. Pytanie do was czy jest możliwe, że coś nie działa po stronie instalacji w przy bms? Rower działał cały czas aż się akus nie rozładował. Nawet teraz działa rower normalnie. Nie wiadomo kiedy znowu będę mógł naładować go. Mam nadzieję, że nic się stanie jak postoi 1 dzien albo dwa z napięciem na celach 3.09 do 3.30. Mam nadzieję, że taki rozjazd na rozładowany akumulatorze to normalne?
Ładowarką została u gościa niby ten tranzystor działa co był wymieniony tylko pewnie padło coś innego.

Eryk1000 - Czw 14 Maj, 2015

Co chwile masz przygody :P Dobrze by było w miarę szybko naładować te lipole bo tam już nic w nich nie zostało. Dziwne żeby od drgań uszkodził się tranzystor :P chyba że nogi się urwały :P
ap0f1s - Sob 23 Maj, 2015

Ładowarka naprawiona koszt był malutki. Niestety znowu podkreślę jaki matoł jestem bo znowu coś zrobiłem. Napięcie na manecie mam nie całe 0.5v więc coś jest nie tak, takie samo jest na halach między plusem a minusem, więc pewnie coś się poszło je**. Pewnie coś z sterownikiem. Sterownik się komunikuję z kompem bo ostatnie co zrobiłem za nim działało to programowałem sterownik. Sróbuje jeszcze raz zaprogramować, ale to raczej nie tędy droga. Macie jakieś pomysły co dalej?

Wszystko fajnie, ale jeżeli robią to niezdarne rączki jak ja to taki rower nie jest raczej dobrym pomysłem.
Przynajmniej teraz mogę jeździć już jak rowerem, gdyż mam przerzutki i jako taki przedni hamulec niestety tylko mechaniczny, ale przy tarczy 203mm więc coś tam już hamuję.

WojtekErnest - Sob 23 Maj, 2015

Poradz się tego elektronika. Byc moze jak jest takie małe napięcie na aku to na wyjsciu sterownika/BMS jest odcięcie. Niech On Ci pomoże naładować pakiet, rzeczywiście naprawi ładowarkę i wtedy próbuj...
ap0f1s - Sob 23 Maj, 2015

Pakiet ładuję się normalnie. Ev computer pokazuję napięcie takie jak ma być, bocznik jest właśnie między sterownikiem a bms. Po prostu rower nie rusza gdyż napięcie na menacie jest jakoś dziwnie 0.5v i identyczne jest na halach, które wychodzą od sterownika.
Przetwornica działa. Jakby coś z sterownikiem było nie tak. Ładowarki mam już dwie, ale rower działał jak ładowarką była zepsuta. Ostatnio co robiłem to programowałem sterownik więc może gdzieś coś zwarłem kij wie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group