To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - FUJI THRILL 3000W

tas - Sob 23 Maj, 2015

1. Sprawdź, czy na przewodzie manetki pojawia się napięcie +BAT
2. Sprawdź, czy sterownik otrzymuje prawidłowe napięcie z BMSa
3. Sprawdź, czy napięcie 0.5V znika/pojawia się w związku z włączaniem stacyjki.
4. Odłącz halle i stacyjkę i sprawdź, czy napięcie nadal jest 0.5V po włączeniu stacyjki.

ap0f1s - Sob 23 Maj, 2015

1. Tutaj nie rozumiem o co chodzi?
2. Przyłożyłem miernik przy złączu gdzie mam podłączony wtyczkę plus z sterownika i glebe do bocznika, który jest między bms i sterownikiem i pokazuję dobre napięcie 65v
3. Napięcie znika jak się wyłączy stacyjkę i wraca jak się włączy z powrotem.
4. Odłączyłem halle i tak samo dalej jest małe napięcie na na manecie. Odłączenie stacyjki to cięzko, pewnie to zrobię jak już nic nie pomoże, ale reaguję na wyłączenie także chyba sprawna. Też przetwornica działa dobrze, gdyż lampka święci, a jest na lini stacyjki.

tas - Sob 23 Maj, 2015

Przekręcając stacyjkę podajesz +67V na wejście sterownika, kabel stacyjki.
Upewnij się, że to napięcie się pojawia i jest prawidłowe.

0.5V na zasilanie manetki/halli wskazuje, że uszkodzony jest wewnętrzny zasilacz 5V sterownika. Miałeś jakieś komplikacje z programowaniem? Wystające kabelki, zwarcie, programowanie na włączonym sterowniku? Najprawdopodobniej coś się zwarło na złączce od programowania/programatorze i trzeba by to jakoś potwierdzić lub nie.

ap0f1s - Nie 24 Maj, 2015

Napięcie jest na stacyjce. Na usb także jest nie całe 0,5v, także mam nadzieje, że sterownik sprawny tylko jest zasilacz 5v jest walnięty.
tas - Nie 24 Maj, 2015

Ktoś już z forum naprawiał Infeneona po zwarciu na złączu programującym.
ap0f1s - Nie 24 Maj, 2015

Nie mam pojęcia jak sie to robi. Jeżeli jest ta osoba na forum niech odpisze w temacie.
Mechano - Nie 24 Maj, 2015

Może jest tam stabilizator, poszukaj czegoś przypominającego tranzystor. Zrób wyraźne zdjęcia i wstaw.
ap0f1s - Nie 24 Maj, 2015

Na razie muszę sterownik jakoś wyciągnąć, mam tak ciasno, że to jest dość duży problem. Wszystkie wtyczki muszę przecinać, gdyż lutowane. Akusy na piance i za cholerę nie wyjdą. Wiec muszę cała zawartość skrzynki wyciągać.

Myślałem, że będę czuł duża różnice jadąc bez silniki, a jak dla mnie tylko pod górki czuć a na prostej jakoś nie ma problemu. Być może mój rumak nie jest ciężki gdyż tylko 27kg z wszystkim.

tas - Pon 25 Maj, 2015

Przypomniało mi się, Tektronic działał z taką usterką chyba. Podpytaj go.
ap0f1s - Czw 16 Lip, 2015

Z moim rowerem nie ma końca. Działa jeździ, ale człowiek dalej grzebie. Po rozmowie z twórca ev computera podłączyłem bocznik "znowu" przed bms tyko z mała różnicą, że podłączyłem cienki przewód -b od balansera. Czyli pierwsze cele od minus do bocznika tak jak niżej na schemacie. Teraz już nie odcina przynajmniej na razie :D i pokazuje ładnie ładowanie. W sumie , które tak naprawdę nie jest mi potrzebne no, ale jest:D.



Znowu mam inny problem, założyłem w końcu ev computer i max prąd z sterownika to 35a. Mój sterownik to link , wiec powinno być 45amper.
Pierwsze podejrzenie padło na przycisk 3 speed;
Mam nie działające czujniki halla i nie wiem jaki to ma wpływ na separator prędkości w sterowniku(przycisk 3 speed) Próbowałem wszystkich kombinacji i zawsze zachowuję się tak samo. Na najwolniejszym 'biegu" manetka reaguję jakby później gdy przełączę na tryb 100% widać, że przyśpieszy, ale już na 120% nie ma żadnej róznicy. Moc na każdym 'biegu" jest taka sama. Jedynie tak jak mówiłem manetka działa jakby z opoźnieniem.

Drugie podejrzenie to może chinczyk przysłał mi wersja sterownika 35a. Ale już nie wiem jak to sprawdzić. Na sterowniku wyraźnie piszę 45a 1500w.

sietaz - Czw 16 Lip, 2015

Na części fotek tego sterownika masz podane, że to jest 35A więc z tego wynika, iż taką wersję masz. Zatem, żeby uzyskać 45A to tylko tuning przez nadlanie drutów pomiarowych

Co do czujników halla to najlepiej przeprowadzić samonaukę. Widzę, że producent nie wyprowadził kabli na to, ale na 90% jestem pewien, że są na PCB. Musisz znaleźć pad oznaczony 120/60, wyprowadzić z niego kabelek. Drugi kabelek z GND, ale na wszelki wypadek wrzuciłbyś zdjęcia PCB bo się spotkałem z jednym sterownikiem co miał samonaukę podłączaną do innego pada. A jak stosować samonaukę pewnie wiesz

atomek1000 - Czw 16 Lip, 2015

dwa białe kabelki to samonauka, są wyprowadzone
ap0f1s - Czw 16 Lip, 2015

Tylko są to zdjęcia poglądowe, na aukcji jak i w opisie piszę, że ma być 45a i na sterowniku piszę wyraźnie 45a.
Chcę być pewny czy coś innego nie jest zrobione, że sterownik nie działa z full mocą
Pewnie mam wersję 35a, skoro nie daję więcej. Jak nie to pisze do chińczyka jak to w końcu jest z tym sterownikiem.
Czujniki halla mi nie działają, gdyż je uszkodziłem, wiec raczej nie mam co robić samonauki.
Za bardzo się tym nie ma co przejmować bo dopóki nie wiedziałem ile bierze byłem zadowolony i nawet nie zauważyłem różnicy. Po mimo tego, że mam 2 elektryki w domu i jeden ustawione na 45a :D
Co głupie cyferki robią z człowiekiem.

sietaz - Czw 16 Lip, 2015

Zasugerowałem się zdjęciem bo tam nie ma samonauki

Nie odkryję ameryki sugerująć wymianę czujników. Jest to łatwe, ale dosyć pracochłonne za pierwszym razem

ap0f1s - Wto 26 Sty, 2016

Pierwsza awaria po równo 5001km. Jestem w 90% przekonany, że to wina wody, deszczu, który mnie uświadczył, gdy wracałem z pracy. Dzisiaj próbuje odpalić machinę i nic. Zmierzyłem cele są równe, napięcie 63v. Więc podłączam ładowarkę i ląduje myślę, że wszystko w porządku. Odłączam i zero reakcji widać, że bms blokuję. Do bms dochodzi zasilanie zanim już nie ma. Napięcie na kablach manetki jest tylko jak podłącze ładowarkę w momencie odłączenia od razu znika. Rower normalnie się ląduje widać to po ev computerze.
Nie wiem czy przez wodę zrobiło się zwarcie gdzieś i bms wybija czy bms się uszkodził. Jak możecie to poracie co można jeszcze sprawdzić?

Odłączyłem też fazy silnika i halle, aby sprawdzić czy tam zwarcie nie ma, ale reakcja taka sama. Po odłączeniu ładowarki nic się nie dzieję.
Silnik reaguję na manetkę na podłączonej ładowarce.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group