To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Ryksza v.2

sunman - Nie 08 Mar, 2015

To zlacze wymienilem w pierwszej kolejnosci a raczej zlutowalem na stale kable z bateri do BMSa , naj widoczniej to bylo przyczyna bo problem ustal. Wczesniej jeszcze mi ladowarka wariowala , ladowala przerywala i znow ladowala potem jej przeszlo a zaczelo sie to odcinanie wiec pewnie tez mialoto jakis wplyw.

Najwidoczniej byly tam male zwarcia przy dluzszym poborze mocy.

Dzieki wszystkim za rady i zainteresowanie ;)

WojtekErnest - Nie 08 Mar, 2015

sunman napisał/a:
To zlacze wymienilem w pierwszej kolejnosci ...
Najwidoczniej byly tam male zwarcia przy dluzszym poborze mocy.

Tam były małe ROZwarcia, robił się łuk elektryczny czyli iskrzyło. :-)
Takie połączenia przy dużym poborze prądu, muszą być pewne.

tas - Pon 09 Mar, 2015

Następnym razem. kiedy sterownik wywali instalację i się zabezpieczy to popatrz na jego diodę, będzie migać numer błędu. Policz i możesz zobaczyć w instrukcji co się stało i dlaczego sterownik wyłączył się.
Pykacz - Pon 09 Mar, 2015

Możesz się dowiedzieć ale niekoniecznie musisz bo np u mnie wczoraj wywalał się kod 25 mignięć a w instrukcji nie ma opisu czego się tyczy .
tas - Pon 09 Mar, 2015

Jak to nic?

Kod:
25 - Power on not finished - The supply is lower than set

Pykacz - Pon 09 Mar, 2015

tas napisał/a:
Jak to nic?

Kod:
25 - Power on not finished - The supply is lower than set


A w mojej instrukcji było jakoś "błąd wewnętrzny czy coś ) .

sunman - Pon 09 Mar, 2015

W tym przypadku to BMS wycinal , sterownik nie mrugal mi zalotnie ze cos pokielbasilem ;)

instrukcje musza byc zgrane jak i oprogramowanie, sciagnolem prog nowszy lub starszy ze strony tasa do ustawien i dziczeje , dopiero wykopie z maila ten pod moja wersje i na nim posprawdzam ustawienia wszystkie zaraz jak bedzie pikacz bo ciagle mam dokldanie 50% mocy wzgledem tego co ustawie.

Ale i tak sabvoton niszczy ;) +12% oszczednosi zuzycia bateri i wieksza werwa wiec trudno mi ocenic ile realnie jest roznicy ale pewnie 15-20% , jak ogarne regen to moze byc ciekawe ;) .


Ps. ciekawostka na bateri lifepo4 niskiej jakosci nominalnie 72v i 40A , Bez jednej bateri wiec -30kg calosc wtedy ma 200kg ze mna (+-7kg) wjezdza na niskich obrtoach na zjazd do garazu podziemnego nie wiem jakie to nachylenie ale spadek to 3.5m w dul na dystanie z 7 lub 8m taki typowy chamski zjazd

Pykacz - Pon 09 Mar, 2015

Dzielisz przewyższenie przez dystans i mnożysz przez 100 i wychodzi w % .
Czyli dla 3,5/7x100=50% a dla 3,5/8x100=43,75% Jest moc . :grin:

tas - Pon 09 Mar, 2015

A mój bajk 45kg, ze mną 115. Czuję, że będzie szał w górach! :D
sunman - Pon 09 Mar, 2015

No nie przesadzajmy ^^ maksymalnie do tej pory na prostej wpakowalem 230kg baza + 6 ludzi ^^ no jakos sie tu "buja" ^^
sunman - Pią 13 Mar, 2015

Tak sobie mysle czy to bedzie dzialac

by polaczyc 2 baterie jakas przejsciuwka po bateri i BMSie tylkona samym wyjsciu kabli,
na czas rozladowywania

by muc zsumowac moc BMSow sa do 60A maks jeden

poczym rozpinac i ladowac 2 ladowarkami

Co by to dalo:

-prad rozladowania na poziomie max 1c czyli oszczednosc zuzycia bateri
-ladowanie 2 ladowarkami zamiast jedna mocna (a bede mial 2 slabe)
-przekroczenie limitu Amperow w Bmsie


Mniej wiecej tak to widze jak a ryskunku , pytanie czy tu moze cos sie wydarzyc zlego bateriom w takim czyms przy rozladowywaniu

tas - Pią 13 Mar, 2015

Da się, ale musisz to ładować 1 ładowarką, a same baterie muszą być połączone na stałe.
Nie możesz doprowadzić do sytuacji, że jedna bateria będzie niedoładowana. A tak się stanie, jeśli 400x w roku będziesz to przepinać. Popłynie prąd wyrównawczy i spali BMSa (moduł odcinania ładowania ma znacznie mniejszą nośność prądową niż moduł rozładowania.

Baterie muszą być nowe i takie same, nie mogą być różne, bo odcięcie szybsze 1 baterii spowoduje automatycznie obciążenie max prądem tej jedynej sprawnej i mającej jeszcze jakąś pojemność, a to w prostej drodze spowoduje spalenie.

Kiedy baterie są wyładowane (czyli podczas normalnej i prawidłowej eksploatacji) i pierwsza z nich się zabezpiecza to cały prąd spada na tą jedną, która jeszcze działa i obciąża ją całym prądem. To powoduje, że już wyładowane aku ma od razu gigantyczny spadek napięcia i wyłącza się 0.5sek później. Tak więc z tej strony nie ma ryzyka awarii

U mnie w okolicy jeżdżą 2 bajki z takim rozwiązaniem, czyli 2 nowe baterie LiIon 36V spięte w "pakiet" 36V obciążany do 50A i nie ma żadnych problemów użytkowych. No ale trudno przewidzieć zachowanie wszystkich dostępnych w sprzedaży z bateriami BMSów.

Chociaż z drugiej strony...
Są mądrzejsze BMSy, które mają port ładowarki odseparowany od portu rozładowania i wtedy wsio jest ok, po zablokowaniu BMSa ten się nie odblokuje zanim nie wepniemy ładowarki.
A co z prostymi konstrukcjami, które mają ładowanie i rozładowanie na wspólnym porcie? Wtedy przyłożone napięcie spowoduje że druga bateria będzie odblokowywała tą pierwszą? Czy BMS będzie umiał wyłączyć się na informację o rozładowaniu się jednej z cel?

sunman - Pią 13 Mar, 2015

w moim konkretnym przypadku BMS ma oddzielne porty ladowania a odzielle rozladowania , baterie nie bylyby idelanie nowe bo jedna bylaby uzywana okolo pelnych cykli ladowanie rozladowanie ~~40 nie wiecej , ale z 10 glebokich do 5% przed odcieciem przez BMS lub do odciecia.

Wiec tu BMS odcialby jedna baterie i wtedy ciagneloby z jednej bateri troche by ja przeciazalo , ale przy oddzwilnych portach rozladowania ladowania poplynalby ten prad wsteczny wyrownawczy (niszczacy) ? Czy poprostu jedna bateria przejelaby pelne obciazenie.

i czy w tym wypadku ladowanie na 2 ladowarki bylo by ok ?

tas - Pią 13 Mar, 2015

Przemie prąd wyrównawczy, bo otwarty BMS przewodzi w obie strony (w końcu działa regeneracja akumulatorów). Zawsze możesz równoległość ładowarki, ale wpinać do wspólnego złącza dla obu BMSów :D
Ciekawe, czy tak wolno robić hehe

sunman - Pią 13 Mar, 2015

bo juz sie pogubilem

Jesli jeden BMS w tym ukladzie odetnie wczesniej to dupa popali slabasza baterie ?

Przy ladowaniu bylyby rozpiete i dzialaly jak 2 niezalezne baterie , po polaczeniu ich naladowanych mogloby te roznice w voltarzu calkwitym poprzeskakiwac i zrobic kuku ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group