To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Hyde Park - FULL vs HT - baza dla ebajka
MARCIN - Wto 09 Gru, 2014
tas napisał/a: | Jeszcze nie, ale niebawem zbywam po kosztach. To był tylko przejściowy projekt w wolnej chwili i na potrzeby opisu na bloga. Co prawda włożyłem w nią masę serca, ale to nie jest moje końcowe dzieło |
Nie chcę być złośliwy, ale będę .
Kiedyś mówiłeś, że popularne silniki 9c można traktować jako docelowe, a ramę Kross, którą wtedy miałeś, zachwalałeś jako rewelacyjną.
Czyżby rewizja poglądów? Ja nie wymieniałbym niczego, co jest rewelacyjne, docelowe i ostateczne...
tas - Wto 09 Gru, 2014
Ano i dalej to podtrzymuję. Nic się nie zmieniło w tej kwestii. Obie moje ostatnie A6 i A9 uważam za szczytową i ostateczną wersję dla tego typu ebajka. Nic w nich nie da się już znacząco udoskonalić i ten rozdział nie daje już pola do rozwoju.
Teraz moja elektryfikacja odbija z drogi uniwersalnych maszyn, gdzie wzorem dla mnie są moje poprzednie konstrukcje i zmierza w kierunku maszyn "specjalistycznych". Być może za rok czy 2 lata to one będą motywować i wyznaczą jakąś tam swoją gałąź rozwoju
Poza tym lubię przecierać nowe szlaki. Mnie to bardzo cieszy, że moje konstrukcje stanowią motywację i iskrę dla nowych konstruktorów. Ale nie można poprzestać na jednym rozwiązaniu i zatrzymać się w miejscu. Kto stoi w miejscu, ten się cofa.
Jest tyle wspaniałych szlaków do przecierania, że aż ach i och
MARCIN - Wto 09 Gru, 2014
Hehe, dobre wytłumaczenie .
Niechaj tak będzie.
sietaz - Wto 09 Gru, 2014
Ja wiem, że to nie temat o tym, ale już spytam. Czemu nie mid w takim razie?
No chyba, że też to masz w planach
tas - Wto 09 Gru, 2014
Długo by tłumaczyć.
Ogólnie uważam, że MIDy są dla dłubaczy. A ja się wolę cieszyć sprzętem, a nie siedzieć w warsztacie i frezować, spawać, naprawiać.
MixhaL - Wto 09 Gru, 2014
Litości, nie wprowadzaj ludzi w błąd, każdy kto choć raz przejechał się mocniejszym elektrykiem wie że rama HT nie nadaje się absolutnie do elektryka powyżej 500W a co mowa kilka kW
Byle głupia rama z malutkim skokiem 10cm bije ramę HT pod każdym względem i każdy kto dosiadał mocniejsze elektryki wie.
Ciekawe czemu bombery i qulbixy to nie ramy HT.
Twoje absurdy odnośnie ram będę wypominał Ci zawsze żebyś nie wprowadzał nowych ludzi w błąd.
Lepiej zrobić coś raz a dobrze a nie wymieniać sprzęt co sezon.
Zastanawiam się czy Twój nowy projekt też będzie na ramie HT.
Czekam z niecierpliwością.
tas - Wto 09 Gru, 2014
Nie chce mi się dyskutować na temat HT <-> FULL. Już na tym forum było to poruszane wiele razy i nic nowego nie jesteś w stanie wnieść.
W 3 lata zrobiłem na elektryku 12k km w górach/lasach. Beat me
Tak, na HT. I wiesz co? Mam z tego zajebistą frajdę
No ale spokojna głowa, jeździłem na 10 różnych fullach elektrykach 2kw+. Wiem jakie są różnice, ale to tylko kwestia gustu i kalkulacji "za oraz przeciw".
Jak ktoś mi w oczy mówi "tylko ful daje radość w terenie, wszystko inne to nic nie warte śmieci" to mogę się tylko uśmiechnąć z politowaniem. Pewnie nie ja jedyny
MixhaL - Wto 09 Gru, 2014
Podaj jakieś zalety ramy HT w porównaniu do fulla.
Mechano - Wto 09 Gru, 2014
Jedyne co mi się nasuwa to masa. Rower znajomego zapalonego kolarza to HT z górnej półki a lekki jak piórko! Nie to co mój grzmot. Tas jestem ciekawy co znowu wykombinujesz
MixhaL - Wto 09 Gru, 2014
Co z tego że lekki jak masę zabijasz baterią i silnikiem, dodatkowo załóż koło od motocykla to dopiero zobaczysz ile to waży i najlżejsza rama HT nic Ci nie da.
Co innego jeżeli chodzi o jazdę samym rowerem bez żadnych silników baterii itp to wtedy różnica jest OGROMNA.
tas - Wto 09 Gru, 2014
Ale to ludzie sami oceniają co jest dla nich najlepsze. Nie możesz podejść do tego i tamtego co zęby zjadł na szlakach i mu prawić morałów że jego rower nie nadaje się do lasu i nie daje mu żadnej przyjemności bo tylko full jest jedynym gwarantującym dobrą zabawę. Przecież to jest bzdura
Freerider - Wto 09 Gru, 2014
Rama HT jest duuuuużo tańsza, dla osoby która składa nowego elektryka ht jest dużo lepszym wyborem. Tak samo jeśli ktoś chce zapakować tam sporo ogniw, w rzadko którego fula wejdzie tyle co do ht. Mixhal napisałeś że rama ht ABSOLUTNIE nie nadaje się do elektryka powyżej 800W. A to dlaczego niby? Chodzi ci o prędkość i brak tłumienia wybojów/dziur czyli chwilowe utraty przyczepności? Jeżdżę od 3lat freeride rowerem na ramie ht, może i to NA RAZIE nie jest elektryk ale bardzo często przekraczam 50km/h i jakoś żyje , taaadam.
HT:
+więcej miejsca na aku
+duuużo tańsza
+nie potrzeba żadnej wiedzy aby jej używać
+nie trzeba jej serwisować
+nie potrzeba dodatkowego osprzętu aby "działała"
-brak wygody podczas jazdy po nierównościach
-możliwe chwilowe utraty przyczepności
Full
+amortyzacja = brak chwilowych utrat przyczepności
+wygoda podczas jazdy terenowej + większe panowanie nad rowerem ALE NIE ZAWSZE (o czym niżej)
-do ramy należy dokupić osprzęt
-mniej miejsca na aku
-przy mega tanim damperze rama zachowuje dużo gorzej niż ht a właśnie takie "sprężyny" ludzie nazywają damperami -.- podczas lądowania jesteśmy wybijani w górę bo nie ma tłumienia
-wymiana tulei = serwisowanie
Każdy wybierze co będzie mu bardziej pasować. Pisanie co jest lepsze a co gorsze nie ma kompletnie sensu. Twoim zdaniem mixhal ramy ht powinny być używane tylko w kolarzówkach, chociaż kolarzówka przerobione na E-bike też może mieć moc większą niż twoje przykładowe 800W, uuuups
Oczywiście bez obrazy, uszanowanko.
MixhaL - Wto 09 Gru, 2014
tas napisał/a: | W 3 lata zrobiłem na elektryku 12k km w górach/lasach. Beat me
Tak, na HT. I wiesz co? Mam z tego zajebistą frajdę |
zapomniałeś dodać że tempem emeryckim a to już jest różnica i wtedy 500w tak jak piszę sprawdza się ok w rowerze HT
Freerider nadaje się ale do 500W bo to za szybko nie poleci, 40km po płaskim i może 30km w terenie, 1kW poleci nawet 50km w terenie i teraz spróbuj na HT ujechać takim rowerkiem albo go nie połamać i siebie.
To może odpowiem na Twoje zalety(wady ramy HT)
- patrz mam fulla i upchałem ponad 1kW energii, bezproblemowo upcham jeszcze pół kW pod spodem, mało tego skrzynka absolutnie nie przeszkadza mi podczas pedałowania bo jest poniżej lini kolan, a środek ciężkośći jest dosyć nisko
-porównaj cenę ramy mojej z damperem do krossa a6 lub a9 i przemyśl to co napisałeś jeszcze raz
- nie rozumiem o jaką wiedzę chodzi, chyba że o jakieś skakanie to tak to trzeba umieć żeby się nie połamać bo reszta jest taka sama wsiadam i wiozę moje 4 litery tyle że wygodniej i bezpieczniej
-ramy się nie serwisuje a łożyska raz na 5-7 lat potrafi każdy wymienić, mało tego jest to zdecydowanie łatwiejsze niż w piastach kół które to trzeba wymieniać dużo częściej, w swojej przyznam się łożysko poleciało mi po 500km( było jakieś felerne) od wymiany zrobiłem 9tys km i żadnych luzów, wahacz sztywny jak na nowych łożyskach
- co rozumiesz przez osprzęt? damper? coś mi tu nie halo, od tego jest rama full żeby siedział tam damper, zawsze można sobie wstawić płaskownik jak damper nie potrzebny, naprawdę tego nie rozumiem, róznie dobrze mógłbyś się przyczepić że krowa daje mleko...
wady fulla
-kupuje się ramę używke ( zresztą kogo stać na nówkę ramę wydać 4tys) i w 80% ludzie sprzedają z damperem a jak nie to można się dogadać żeby dołożył
-jak się ma pomysł i odpowiednią ramę to nie problem, zobacz sobie ramy moongose ile tam jest miejsca pod trójkątem
-tani damper to nie damper bo to sama sprężyna i nawet o tym nie wspominaj bo takie coś kupują samobójcy, jezeli trochę skaczesz to sam wiesz co się dzieje podczas wybijania jeżeli brak tłumienia w damperze
-lepiej wymienić i być bezpiecznym niż połamać ramę HT i siebie, jakby się uparł to w samochodach też by nic nie wymieniał tylko jeździł do oporu aż koła odpadną, zresztą sam dobrze wiesz że Ci znas co potrafili i zrobili sobie elektryki to łożysko wymienia jak to się mówi z palcem w
Bardzo dobrze że taki temat się pojawił może w końcu na tym forum zginie mit o HT. Dobry temat,dawajcie więcej tylko jakieś wady bo na razie nie widzę żadnej wady z tych wymienionych, dodałbym tylko wymianę oleju w damperze ale każdy z nas ma amory i tam robi się to samo więc ciężko uznać to za wadę tym bardziej że oleju idzie do dampera 10-15x mniej niż do amora.
tas - Wto 09 Gru, 2014
Jak ciśniesz 50km/h przez las to ja się nie dziwię, że takie masz podejście do fulla, na HT byś zwyczajnie zginął (zresztą, oczywiście jak każdy)
MixhaL napisał/a: | Zastanawiam się czy Twój nowy projekt też będzie na ramie HT.
Czekam z niecierpliwością. |
... a ja to dopiero czekam z niecierpliwością
Freerider - Wto 09 Gru, 2014
Więcej wad ram typu full? A proszę bardzo.
-proste konstrukcję typu mono-pivot strasznie bujają podczas pedałowania, a przecież większość ludzi tu nie jedzie tylko i wyłącznie na baterii ale także pedałuje
-używana rama full = serwis
-piszesz że serwisujesz swoją ramę rzadko, i nawet ci wierze bo piszesz o łożyskach głównych które bardzo rzadko się sypią ale o z tulejami montażowymi i ślizgowymi przy mocowaniu dampera? Ha?
-proszę znajdź mi jakaś nie wyszukaną ramę w której zmieści się tyle pakietów co w ht
Od razu nadmienię że sam miesiąc temu kupiłem ramę full właśnie pod e-bike ale tylko dlatego że była okazja i jest idealna dla mojej przeróbki. Właśnie...przeróbki, bez tego nic by z niej nie było, szrot. Trzeba dokupić damper a przy długości 222mm to już spory koszt. Jeszcze przez 6 miesięcy tylko i wyłącznie HT. Wszystko ma swoje wady i zalety...
PS: Tas, ja jeżdżę 50km/h po lesie i mam HT, tak żyję. xD
|
|
|