To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - Problem z odzyskiem energii podczas hamowania
kamil22021990 - Pią 26 Gru, 2014 Temat postu: Problem z odzyskiem energii podczas hamowania Z racji tego iż jestem nowy na tym forum chciałbym serdecznie przywitać wszystkich forumowiczów.
A teraz do rzeczy.
Niedawno zmieniłem sterownik w moim Ebike-u
Dokładnie to ten model. Link
Problem polega na tym że sterownik nie odzyskuje energii podczas hamowania.
Dwa niebieskie kabelki są złączone zgodnie z instrukcja. (włączenie odzysku)
Po naciśnięciu klamki hamulca czuć bardzo mocne hamowanie silnika praktycznie przy każdej prędkości bardzo fajnie hamuje, niestety analogowy amperomierz wychyli się do tyłu tylko na ułamek sekundy. Na starym sterowniku w instalacji do 60V odzysk działał prawidłowo.
Napięcie instalacji mojego roweru obecnie 71V .
Spotkał się ktoś z was z podobnym problemem ?
Ogólnie sterownik jest bardzo fajny przy normalnej jeździe . Z dobrym wiatrem nawet 76km/h udało się osiągnąć Prąd max = 40A
tylko ten odzysk ..
tas - Pią 26 Gru, 2014
Te sterowniki robi kilka firm w chinach. Domyślam się, że jedni od drugich kopiują.
Z opisu wynika, że Twój sterownik nie ma hamowania regeneracyjnego
Zatem wszystko jest ok.
To co masz to jest chyba E-ABS i zrealizowany jest na zasadzie zwierania wszystkich faz. Tak działa blokada obrotu koła w skuterach elektrycznych po przekręceniu kluczyka stacyjki. Twój sterownik nawet ma takie złączki.
kamil22021990 - Pią 26 Gru, 2014
Czyli domyślam się że już nie da się nic z tym zrobić bez poważnych ingerencji elektronicznych ?.
Swoją drogą myślałem że zwarcie 3 faz przy prędkości 70km\h będzie miało jakieś "akrobatyczne" skutki tym bardziej że napęd mam z przodu, ale skoro twierdzisz że tak działa E-ABS to trochę mnie to uspokoiło.
tas - Pią 26 Gru, 2014
No skoro Twój amperomierz nie wykazuje prądu zwrotnego, a rower mimo to hamuje to raczej nie ma innego wytłumaczenia
Jak robiłem testy to 10A max było regenerowania i to przez kilka sekund. Więc te moce nie są jakieś potworne.
kamil22021990 - Pią 26 Gru, 2014
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale ja mam podpięte pod klamki hamulcowe kabel czarny i brązowy czyli "Brake-Low Cable"
Orientujesz się może do czego służy przewód żółty "Brake-Hi Cable" ? czym się różni od "low" ? oraz z czym go łączyć ? Bo może na tej funkcji zaczęła by działać poprawnie regeneracja.
tas - Pią 26 Gru, 2014
http://ebike.nexun.pl/bra...-swiatla-stopu/
kamil22021990 - Pią 26 Gru, 2014
I wszystko jasne
tomson - Pią 02 Sty, 2015
brake low to masz zwieranie do masy a brake Hi podajesz napięcie na ten przewód.
E-ABS i Regen to są dwie osobne funkcje w sterownikach
|
|
|