To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Nowości EV - TESLA NEWS

WojtekErnest - Sob 01 Kwi, 2017

Budowa ogniwa 18650 dla Tesla;
https://www.youtube.com/watch?v=5_OeSoQcuVc
https://www.youtube.com/watch?v=CxS7XeIh_i4

WojtekErnest - Śro 26 Kwi, 2017

Próby zwarcia pakietu TESLI
https://www.youtube.com/watch?v=_IYXxGQ6Giw

Yin - Nie 30 Kwi, 2017

Tesla najlepiej wyceniana firma w US:
https://www.youtube.com/watch?v=ocgZtMrto0g

tas - Śro 10 Maj, 2017

Tesla zwiększa żywotność LiIon
http://www.wykop.pl/ramka...swoich-baterii/

W końcu ktoś się za to bierze, a nie ciągle laboratoria wynajdują cuda tylko po to aby doić nas z kasy za dotacje i obiecywać nieistniejące badziewia.

lobudek - Śro 10 Maj, 2017

Gdyby nie brudne łapy potentatów naftowych to kto wie jak dziś wyglądałby świat....
Cieszy mnie kierunek ww jakim działa Elon Musk. Jednak by nowe typy ogniw się spopularyzowały minie ładnych parę latek.

qaz33 - Sob 27 Maj, 2017

Tak mnie ostatnio naszlo pytanie jak to jest mozliwe ze bateria w tesli moze byc ladowana tak szybko.
W pierwszych modelach uzywali zwyklych ogniw panasonic ktore wg noty jak kazde znane mi ogniwa li-ion moga byc ladowane bezpiecznie pradem do 0.5C. Jednak Tesla laduje je pradem nawet do 1.6C. 135kw ladowarka na 85kwh baterie. Ja rozumiem ze aktywne chlodzenie itd robia robote ale zeby az tak? W koncu daja oni na te baterie 10lat gwarancji wiec wyglada na to ze albo faktycznie kazde ogniwa mozna ladowac tak szybko i wystarczy je dobrze chlodzic albo tesla wymyslila jakas kosmiczna technologie o ktorej nikt inny nie wie

Eryk1000 - Sob 27 Maj, 2017

Chłodzenie robi tam robotę, nic innego tam nie ma
WojtekErnest - Sob 27 Maj, 2017

Aktywne chłodzenie i monitoring temperatury min-max w kaźdym z 16 segmentów chronionych/sterowanych odrębnymi BMS-ami
W przezroczystych pokrywach są wymienniki ciepła, w środku jest płyn chłodniczy,
który służy do grzania i chłodzenia baterii.
A i tak widać róznice ale wyrafinowany system zarządzania potrafi słabsze, bardziej gorące moduły ochronić przed dewastacją czy wręcż zapłonem.

qaz33 - Sob 27 Maj, 2017

Pokazuje to tez inna ciekawa rzecz z ktorej nie zdawalem sobie wczesniej sprawy. Grzanie ogniw nie wynika z ich opornosci wewnetrznej ale w duzo wiekszym stopniu z samego procesu chemicznego jaki w nich zachdzi w czasie ladowania. Ciekawy jestem czy ktos z tego forum kiedys zbuduje takie chlodzenie ogniw w e-biku aby moc je ladowac w 20min :D
Patriko - Sob 27 Maj, 2017

qaz33 napisał/a:
Pokazuje to tez inna ciekawa rzecz z ktorej nie zdawalem sobie wczesniej sprawy. Grzanie ogniw nie wynika z ich opornosci wewnetrznej ale w duzo wiekszym stopniu z samego procesu chemicznego jaki w nich zachdzi w czasie ladowania. Ciekawy jestem czy ktos z tego forum kiedys zbuduje takie chlodzenie ogniw w e-biku aby moc je ladowac w 20min :D


Myślę, że aktywny układ chłodzenia superbajków podczas jazdy i ładowania to kolejny ich etap, który za kilka lat zostanie przeskoczony ;)

WojtekErnest - Sob 27 Maj, 2017

Patriko napisał/a:
qaz33 napisał/a:
.. czy ktos z tego forum kiedys zbuduje takie chlodzenie ogniw w e-biku aby moc je ladowac w 20min :D


Myślę, że aktywny układ chłodzenia superbajków podczas jazdy i ładowania to kolejny ich etap, który za kilka lat zostanie przeskoczony ;)

Nie tędy droga rozwoju.
Poczytajcie i popatrzcie na system GOGORO.
Troche tu : https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6607&highlight=gogoro

qaz33 - Sob 27 Maj, 2017

A odbijajac od tematu to skoro chlodzenie ogniw jest tak wazne to czemu wszyscy producencie owijaja swoje cele koszulkami? Nie lepiejby bylo je zdjac i pomocowac jakies blaszki aluminiowe miedzy nimi dla pasywnego chlodzenia? Takie blaszki mozna by by polaczyc z jakims radiatorem np obudowa bika.

Tesla tez miala pomysl wymiany ogniw w swoich samochodach dla przyspieszenia ladowania ale pomysl umarl. Widac natrafili na jakies problemy, pewnie natury ekonomicznej niz technicznej

Patriko - Sob 27 Maj, 2017

qaz33 napisał/a:
A odbijajac od tematu to skoro chlodzenie ogniw jest tak wazne to czemu wszyscy producencie owijaja swoje cele koszulkami? Nie lepiejby bylo je zdjac i pomocowac jakies blaszki aluminiowe miedzy nimi dla pasywnego chlodzenia? Takie blaszki mozna by by polaczyc z jakims radiatorem np obudowa bika.


Bo minus 18650 jest pod koszulką i łatwiej o fajerwerki? :mrgreen:

maniekrox - Sob 27 Maj, 2017

Ja bym się chętnie pokusił o zrobienie i przetestowanie takiego pakietu ładowanego w ~40 minut do 80%, ale musiałbym mieć dosyć lekką ładowarkę o mocy np 6 kW, bo inaczej to się całkowicie mija z celem:)
Pavyan - Śro 12 Lip, 2017

Kubeł zimnej wody?
http://niewygodne.info.pl...ektrycznych.htm



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group