To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - MY1016Z zestaw z magmy

bloodyopel - Nie 04 Sty, 2015

Myślę, że taki mały silnik to jedynie w opcji MID-drive; jedyna szansa dla niego to właśnie wykorzystanie tylnych przekładni. Zastosowanie go na przednim kole robi z niego bezprzekładniowca o naprawdę nikłej mocy...
arge - Nie 04 Sty, 2015

Może i mylę pojęcia ale jeszcze mam wynalazek taki jak MY1016 bez przekładni z rolką 35mm i napędza to przednie koło. Jak się rolka nie ślizga to zasuwa to aż miło, tylko kwestia oczywiście oporów po prostu masakra :wink: Co do mida to oczywiście rownież uważam to za naprawdę idealne rozwiązanie ale to z przednim kołem również chciałbym zbudować bo mam takie koło w zapasie. Dlatego chcę mieć jak najwięcej opinii na temat tego rowiązania.
Yin - Pon 05 Sty, 2015

bloodyopel napisał/a:
Yin, a można gdziekolwiek dostać taniej takie korby, nowe bądź używane (najtańsze w trialshop to 150zł; to źródło znałem)?


Niestety u nas tylko trialshop. Można jeszcze polować na ebay. Opcja nr 3 - stalowa korba z marketowego chinczyka, odcinamy blaty i na ich miejsce spawamy miskę suportu ( dobraną tak by zębatka zakręcała się wraz z obrotami silnika.) Zresztą zrobiłem taką korbę - porobię fotki i wrzucę na forum.


arge napisał/a:
Panowie, a co sądzicie o drugim rozwiązaniu. Montaż tylnego kola w przedni widelec 26cali z piastą typu "kontra" z pojedynczą zębatką z wolnobiegiem tam będzie pewnie zębatka 16z i silnik 250w 24v z przekładnią i zębatka na silniku prawdopodobnie 11z ? co takie rozwiązanie warte?


Najbardziej sensownym rozwiązaniem ( z tych tańszych) jest dospawanie do korony widelca sztywnego z przodu profilu prostokątnego na którym mocujemy silnik ( przekładniowy MZ) i rozgięcie widelca z 100mm na 135mm co umorzyli nam zamontowanie tylnego koła z kasetą w przednim widelcu. Zostaje wspawać hak przerzutki, założyć przerzutkę i mamy 8 biegowe wspomaganie elektryczne z przodu i klasyczny napęd na tył.

Zanim ktoś się oburzy że się nie da i że to niebezpieczne: jeździłem na 2 poziomkach z rozgiętym widelcem - 0 problemów, rozwiązanie jest zresztą całkiem popularne:
http://www.englishcycles....wd-recumbent-2/
http://www.atomiczombie.c...0Recumbent.aspx
https://www.youtube.com/watch?v=RguFpnITQhM
https://www.youtube.com/watch?v=b9GPDJctkXs

arge - Wto 06 Sty, 2015

No powiem szczerze że jest to mega rozwiązanie :smile: 8biegów to by było coś. Ale musiałbym chyba widelec zmienić bo ten mój jest masakrycznie gruby, i nawet rozgięcie go 5mm będzie nie lada wyzwaniem, a tyle będę musiał go rozgiąć chcący wpasować to koło. Koledzy ale co z tym silnikiem da to rady w tej konfiguracji czy nie bardzo? na jakie osiągi mogę liczyć, przypominam zębatka na silniku 11z na piaście 16z silnik MY1016Z 250W 24v według magmy podobno do tej zębatki na silniku pasuje łańcuch rowerowy. Kto miał coś z tym motorem do czynienia? bo ja go znam tylko z opowieści :mrgreen:
Yin - Wto 06 Sty, 2015

Pod rowerowy, ale jednorzędowy. Nie wiem czy w magmie nie było alternatywnej zębatki pod łańcuch 8 rzędowy. Co do silnika - przekładniowy da radę tylko wybierz jego mocniejszą wersję 350w - jest troszkę szersza od wersji 250w. Reszta to kwestia biegów kaseta 11-32 lub 34 jak uda Ci się znaleźć powinna dać odpowiednią rozpiętość i na podjazdy i na szybką jazdę.

Co do widelca - wrzuć fotkę. Ja rozginałem ręcznie przez nałożenie rurek na golenie widelca w celu zwiększenia dźwigni. Tylko trzeba to robić z wyczuciem żeby rozgiąć obie strony równomiernie.

bloodyopel - Wto 06 Sty, 2015

Yin napisał/a:
Zresztą zrobiłem taką korbę - porobię fotki i wrzucę na forum.


No więc czekamy :grin:

Yin - Śro 07 Sty, 2015

Mówisz i masz :) http://forum.arbiter.pl/v...p?p=51761#51761


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group