To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - gwintowanie otworow pod tarcze

Saku - Czw 08 Sty, 2015
Temat postu: gwintowanie otworow pod tarcze
Witam,
Nie jeden z was rozbieral takie silniki wiec mysle ze nie bedzie problem :-)
Mam taki silnik z przeznaczeniem na przednie kolo ale chcialbym dac to na tyl i wymyslilem zeby nawiercic i nagwintowac otwory w tym miejscu blisko osi. Czy tam jest grube alu?

galeria allegro

Pozdrawiam.

Anonymous - Pią 09 Sty, 2015

Raczej bym nie kombinował. Sprawdzałeś, czy zmieszczą się zaciski? A łańcuch?
Dekiel nie jest przewidziany do przenoszenia sporych sił przy osi w czasie hamowania. Szkoda silnika ;)

Saku - Pią 09 Sty, 2015

Skoro tak mowisz to tak jest wiec pass :wink:
lancucha mialo nie byc bo chcialem zrobic cos na styl trike takiej malej do zabawy.
dzieki!

Anonymous - Pią 09 Sty, 2015

Ja, osobiście, bym tego nie robił.
Te dekle nie są zbyt grube. Kiedyś musiałem takowy spawać, bo po prostu popękał. Bez osłabiania otworami :)

Saku - Sob 10 Sty, 2015

Wszystko wyjasnione dzieki bardzo za info :wink:
Pozdrawiam

andrzejIskierka - Sob 10 Sty, 2015

można by faktycznie pokombinować nad tą metodą montażu tarczy: http://naforum.zapodaj.net/64faef038baa.jpg.html :wink:
andrzejIskierka - Sob 10 Sty, 2015

dodam jeszcze że obrazek to nie moje źródło tylko kolegi arek_arecki z innego tematu na tym forum żeby nie było. :razz:
andrzejIskierka - Sob 10 Sty, 2015

tym sposobem możliwe chyba nawet będzie zainstalowanie tarcz i zacisków z obu stron piasty skoro jest przednia i koło będzie wycentrowane jak przednie a widełka tylna odgięta obustronnie tak samo? :idea:
Anonymous - Sob 10 Sty, 2015

Tu znalazłem rozwiązanie z innego tematu:








toft - Sob 10 Sty, 2015

Saku, jeśli ja Ciebie dobrze rozumiem to nie chcesz tam dać tarczy tylko przykręcić element toczony z gwintem na zębatkę? Jeśli tak nie powinno być problemów o ile przekalkulujesz rozstaw w osi widelca itp sprawy. Mięsa tam trochę jest więc powinno styknąć na wpuszczane śruby piątki ale sprawdź. Mechanicznie wolnobieg wytrzyma raczej bez problemu. Parę takich przeróbek robiłem w małych bldc z przekładnią po urwaniu gwintu na zębatce. Z tego co wiem mechanicznie jeżdżą wszystkie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group