To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - POMYSŁ na modyfikację silnika Hub.

Freerider - Nie 11 Sty, 2015
Temat postu: POMYSŁ na modyfikację silnika Hub.
Witam, jako że spodobały mi się napędy typu mid zacząłem kombinować jak taki tanio zbudować. Trafiłem pierw na temat rowery lmx p1 potem p2, http://endless-sphere.com...hp?f=28&t=57668 jest moc, nie powiem że nie ale potem zauważyłem temat http://endless-sphere.com...hp?f=28&t=45245 . Przerabiają huba na mida, obudowa stoi a oś się obraca, są to silniki przekładniowe więc jest to proste, a jak by tak przerobić klasycznego huba? Nie mogłem spać, zacząłem rysować, rano przejrzałem internet i nie znalazłem podobnego pomysłu. Silnik działał by jak np turnigy 80-90, czyli cześć obudowy z magnesami obraca się razem z osią a druga część razem z stojanem stoi w miejscu. Nie jestem "miszczem painta" xD http://pokazywarka.pl/t7pyey/ . Od lewej strony, ta część obudowy stoi w miejscy, połączona jest wewnątrz ze stojanem (okrągła aluminiowa płyta odpowiedniej grubości ) dzięki temu ciepło ze stojana odprowadzane jest na obudowę. Dalsza część obudowy to kołnierz (nie wiem jak to nazwać) z magnesami i dekiel obudowy, są one na stałe połączone z osią. Oczywiście potrzeba innej osi ponieważ musi ona luźno przejść przez stojan a wcześniej była wciśnięta "na wcisk". Jak już sobie wyobraziliście wszystko to zauważycie pewnie że mamy szczelinę pomiędzy częścią która się obraca i częścią która stoi, na to też mam pomysł. Mocowanie do szprych jest już nie potrzebne wiec można je ściąć aby silnik był mniejszy, wyobraźcie sobie że od strony która się obraca nakładacie dużą "miskę" która nie dotykając części obracającej się będzie przymocowana do części która stoi. Jako że przy części która stoi nie ma łożyska tylko jest oś umocowana na stałe a po stronie która stoi są dwa łożyska mam silnik szczelniejszy niż oryginalnie, przez to że nie ma mocowania do szprych silnik jest mniejszy, przez to że stojan oddaje ciepło na obudowę (na którą można by dać radiator) możemy wpakować w silnik więcej mocy. Czekam na hejty, jeśli ktoś to widział gdzieś to prosze o link bo ja szukałem i nie znalazłem.
Mechano - Nie 11 Sty, 2015

Niegłupie ale wtedy chłodzenie olejem w ogóle odpada.
scale - Nie 11 Sty, 2015

Taką modyfikację można wypróbować jeśli posiadasz już huba.

Po przewertowanu różnych możliwości u mnie pozostały dwie opcje:
Bafang 8fun 48V/750W
gdzie główną zaletą jest waga(zestaw waży 4,2kg bez pakietu zasilającego), a wadą montaż korby na kwadrat, słaby wybór zębatek oraz wyższa cena niż np. GNG

zestaw GNG 48V 450W (na pasek np. taki: http://www.ebay.de/itm/19...%3AMEBIDX%3AIT)
główną zaletą jest niższa cena, możliwość zastosowania wkładu suportu ISIS, wadą jest waga, która wynosi 7-7,5kg+ waga korby)oraz możliwość rozbudowy np poprzez zmianę sterownika.
Pod koniec zimy zainwestuję raczej w zestaw Bafang głównie ze wzgledu na dość niską wagę zestawu

Freerider - Nie 11 Sty, 2015

Mechano napisał/a:
Niegłupie ale wtedy chłodzenie olejem w ogóle odpada.


I tak stojan jest tu chłodzony, olej był by dodatkowym plusem, piszmy na razie o pomyśle, jak ktoś go zrealizuje to będzie się z olejem kombinować (obudowa duuużo szczelniejsza więc to mogło by się udać).
scale napisał/a:
Taką modyfikację można wypróbować jeśli posiadasz już huba.

Po przewertowanu różnych możliwości u mnie pozostały dwie opcje:
Bafang 8fun 48V/750W
gdzie główną zaletą jest waga(zestaw waży 4,2kg bez pakietu zasilającego), a wadą montaż korby na kwadrat, słaby wybór zębatek oraz wyższa cena niż np. GNG


Tu moc była by duuuuużo większa niż w 8fun i gng razem wziętych kilka razy. :D

Yin - Pon 12 Sty, 2015

A nie prościej było by przykręcić zębatkę zbierającą napęd z silnika w miejsce mocowania tarczy hamulcowej? W ten sposób nie trzeba by przerabiać silnika, wystarczy odwrócić jego obroty. Miało by to jedynie wadę generowania oporów przez silnik podczas jazdy na samych pedałach. Ale to dało by się rozwiązać mocując wolnobieg jednorzędowy na jakimś adapterze w miejsce tarczy.
Freerider - Wto 13 Sty, 2015

Yin napisał/a:
A nie prościej było by przykręcić zębatkę zbierającą napęd z silnika w miejsce mocowania tarczy hamulcowej? W ten sposób nie trzeba by przerabiać silnika, wystarczy odwrócić jego obroty. Miało by to jedynie wadę generowania oporów przez silnik podczas jazdy na samych pedałach. Ale to dało by się rozwiązać mocując wolnobieg jednorzędowy na jakimś adapterze w miejsce tarczy.


Przeczytaj jeszcze raz co napisałem ;) samo przerobienie huba na mida jest proste, mi chodzi o podniesienie mocy. Stojan ma być CHŁODZONY. W zwykłym hubie zawsze jest problem z oddawaniem ciepła, kombinowanie z olejem itp a tu możemy to ominąć i pakować więcej mocy . Mamy wtedy klasyczny silnik z obracającą się osią (jeśli założymy na niego ten "kubek" aby był szczelny) lub silnik typu turnigy 80-100 tylko że o wiele większy.


tas - Wto 13 Sty, 2015

To nie jest przeróbka jakiegoś tam huba tylko huba przekładniowego.
Tego się nie da zrobić z hubem DD :D

Poza tym, takie przeróbki to są sztuka dla sztuki. Jak ktoś ma zaplecze to przerobi bez opisu, jak ktoś nie ma, to i tak nie przerobi :P

Freerider - Wto 13 Sty, 2015

Dlaczego ma to być niemożliwe? Stojan stoi razem z częścią obudowy a os obraca się z magnesami i drugą częścią obudowy. Silnik będzie działał jak turnigy. Zobacz ile kosztuje silnik do mida o bardzo dużej mocy. Po prostu trzeba spróbować to zbudować, ja podsuwam pomysł. ;) I nie potrzeba super zaplecza tylko tokarza. Potrzeba osi, elementu który będzie przekazywał ciepło ze stojana na obudowe (czyli obudowa jako radiator) i mocowania osi w miejscu byłego łożyska. Wszystko zależy od odprowadzania ciepła wiec co w tym złego? Jeśli taki mały turnigy wytrzymuje 5kW gdy przykrecimy go do radiatora to ile wytrzyma taki duży ninecontinent? Po prostu trzeba spróbować... ;) (oczywiście pominąłem parę rzeczy ale jak ktoś się za to weźmie to raczej będzie wiedział że trzeba ustawić stojan, zablokować os żeby nie wypadła itp xD ) ;D
Yin - Wto 13 Sty, 2015

Freerider napisał/a:
samo przerobienie huba na mida jest proste, mi chodzi o podniesienie mocy. Stojan ma być CHŁODZONY.


Zakładałem że pomysł z radiatorem jest niejako '' przy okazji'' a nie jako docelowy. W midzie silnik się mniej grzeje bo jak widzisz ( pikacz) / czujesz że się męczy to zmieniasz bieg na lżejszy. W praktyce u mnie mid 350W jest po 10 km jeździe na max zwykle 10-20 stopni cieplejszy od otoczenia.

Freerider - Wto 13 Sty, 2015

Cały czas powtarzam że głównym założeniem tego projektu jest właśnie chłodzenie stojana, pasywne choć aktualnie też można. Po prostu gdy obudowa i stojan się nie obraca mamy większe pole manewru. W silnik można pakować więcej wat bo jest chłodzony a nie jak zwykły hub. Piszesz o midzie 350W a ja o takim który oryginalnie ma 2x więcej a po modyfikacji Xx więcej. I o to tu chodzi, małym kosztem ogromna moc. (No bo popatrzmy ile kosztuje silnik o tak dużej mocy wielkości huba). Założenia:
dużo większa moc w porównaniu do oryginału
możliwość chłodzenia aktywnego olejem w obiegu zamkniętym lub pasywnego przez radiator ktory oddaje ciepło ze stojana.
Ten silnik to taki wielki turnigy 80-100 tylko można go uszczelnić. :D

maniekrox - Wto 13 Sty, 2015

A nie łatwiej Ci wsadzić hubzille i potraktować ją konkretnym prądem (typu 350A + chwilowe podbicie na fazę)? To już powinno konkret iść i zwijać asfalt:) Ja przynajmniej tak będę robił.
Freerider - Wto 13 Sty, 2015

Ale zobacz ile ten silnik kosztuje, jaki jest duży itp. A zwijać asfalt można i nawet jak ma się to 3kW, oczywiście w midzie. Chce przerobić huba na mida i zwiększyć jego moc kilka razy. Zobaczcie ile kosztują silniki bldc z halami o mocy 10kW to może mnie zrozumiecie (normalne silniki gdzie obraca się os). Kurcze no, eh trzeba robić nie polemizować bo to widzę nie ma sensu, ludzie nie próbują dyskutować tylko pokazują ogólnie dostępne rzeczy. CHCE COŚ NOWEGO, nie kopiujmy. Zróbmy coś swojego. :sad:
gienek333 - Wto 13 Sty, 2015

Z przykrością muszę stwierdzić, że nie do końca wiecie co to silnik elektryczny i że moc to tylko jeden z jego parametrów :sad: .
Freerider - Wto 13 Sty, 2015

Chce zwiększyć po prostu prąd i zachować w miarę rozsądne temperatury, a jeśli zwiększam prąd to wzrasta też ogólna moc silnia A x V = W więc w czym problem? Normalnie nie rozumiem o co wam chodzi...chce przerobić huba na turnigy. To ma być wielkie szczelne mocne turnigy. :sad:
gienek333 - Wto 13 Sty, 2015

6 kW przy rowerze to jest ca 90km/h. Ja na motorowerze o masie 115kg i 70km/h mam "ciary" :grin: , dodam 1,5 kW, max 2,8 kW (Peugeot Scootelec).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group