To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - POMYSŁ na modyfikację silnika Hub.

Nostusek - Czw 12 Lut, 2015

Milion pińcet sto dziewińcet ? Wygrałem rabat na pralkę? :mrgreen:
JerzyZ - Czw 12 Lut, 2015

Ile kosztuje metr kabla bezprzewodowego?
To zależy, jaką niemoc chcesz przesyłać :idea: .

A co do grubości przewodu: wydaje mi się, że częstotliwości u nas są tak małe, że zjawisko naskórkowości nie grozi. Efektywna częstotliwość zboczy impulsów jest co prawda duża, ale jest ich mało w czasie - praktycznie mamy do czynienie z prądem stałym (choć jest przerywany). To, że Chińczycy stosują "licę" wynika z chęci ułatwienia przy nawijaniu.

Mechano - Czw 12 Lut, 2015

Jeden drut bedzie gorszy niż skrętka ponieważ występuje zjawisko naskórkowości i efektywny przekrój przewodu się zmniejsza. Właśnie dlatego transformatory impulsowe i dławiki w zasilacz impulsowych czy spawarkach nawija się licą wysokoczęstotliwościową. Niestety jest droga ale da się ją zrobić samemu z jednego długiego drutu.
DeeX - Czw 12 Lut, 2015

Będzie sparing między Wami czy rozwiarzecie to polubownie?
Ile ludzi tyle teorii... Ech.

Poczekam na wynik sporu

Adam Wysokiński - Czw 12 Lut, 2015

Argument, że jest to stały prąd tylko pulsujący jest nietrafiony. W przetwornicach dc jest lica a prąd teżnie zmienia kierunku.
Freerider - Czw 12 Lut, 2015

Uzwojenie to jedno a neodymy? Można przecież znaleźć jakieś dużo mocniejsze. :cool:
gienek333 - Czw 12 Lut, 2015

Jedynym mi znanym silnikiem z prądem jednokierunkowym jest "tarcza Faradaya". Silniki o których mówimy są silnikami trójfazowymi prądu zmiennego (synchroniczne). Zasilane są ze sterowników, które z prądu stałego "robią" prąd zmienny. Sterownik ma 6 tranzystorów (czasem więcej, ale łączonych równolegle), zwanych też kluczami. Dwa na każdą fazę, którą podłączają raz do plusa, raz do minusa.
Zjawisko "naskórkowości" wzmaga się wraz z wzrostem częstotliwości. Przy małych częstotliwościach nie ma ono wpływu. W rowerze mamy niskie częstotliwości. Jeżeli silnik ma
9 par biegunów i 600rpm (10obr/s) to częstotliwość zasilania 90Hz.
Neodymy nic nie pomogą, jak jest dziura (duża szczelina). W transformatorach toroidalnych uzyskuje się większą indukcję, bo blacha na rdzeń ma tylko dwa końce, a nie tak dużo przerw jak w rdzeniach z kształtek (nawet kształtki teraz tnie się pod kątem).
Można nawijać srebrnym drutem :wink: (ma mniejsza rezystancję).

DeeX - Czw 12 Lut, 2015

Które się szybko usmażą...

Mocniejszy jest podatny na rozmagnesowanie czy coś takie od mniejszych temperatur niż slabszy magnes. Kiedyś gdzieś tabelę widziałem.

Zatem nawijam profilowanym! :cool:


http://www.eurodrut.com.p...og&w=&d=6&d1=40

DeeX - Pon 16 Lut, 2015

Drut zamówiony.

Teraz do głowy przyszła mi kolejna myśl.
Jako że oryginalne uzwojenie było nawiniete AaABbBCcC pytanie moje brzmi czy musze nawijac tak samo czy mogę nawinac po prostu ABC ? Wydaje mi się ze żadnych przeciwskazan nie ma a producent nawijal w taki sposób tylko dla tego że tak było mu łatwiej.

Nie pytajcie się czemu chce tak zrobić tylko czy tak można i ewentualnie jakie konsekwencje zasoba to ciagnie?

MARCIN - Pon 16 Lut, 2015

To może jeszcze o drucie litym i o licy...

Jak już zostało zauważone, lica sprawdza się przy częstotliwościach "podwyższonych". Lity drut natomiast najlepiej sprawdzi się przy częstotliwościach bliskich zeru i nieco powyżej.
Warto pamiętać, że niewłaściwie zastosowana lica "zmniejszy" czynny przekrój przewodu. Będzie to spowodowane istnieniem izolacji i przestrzeni powietrznych wokół wielu drutów licy.

Aby wybrać odpowiedni typ przewodu należy przede wszystkim przyjąć częstotliwość pracy i obliczyć głębokość wnikania prądu elektrycznego w przewodnik. Istnieje konkretny wzór, ciekawi elektryczności na pewno znajdą :smile: .

DeeX - Śro 18 Lut, 2015

Panowie! O czym my tutaj w ogole prawimy?!
Miedz?!

Tu jest przyszlosc :lol: !!

https://www.youtube.com/watch?v=fg_QZuVKWws

EDIT:

Szukam sponsora

http://www.nanotechweb.pl/oferta/nanorurki/


:lol: :lol: :lol:

DeeX - Śro 18 Lut, 2015

Wracajac do silnika wykonanego z alternatora motocyklowego:

http://www.youtube.com/watch?v=P_JbJTPcjKQ

Freerider - Wto 21 Lip, 2015

To normalne? Reszta jest prosta. :neutral:
Anonymous - Wto 21 Lip, 2015

Skoro reszta jest prosta, to normalne nie jest :)
Freerider - Wto 21 Lip, 2015

Z zewnątrz jest wszystko ok, reszta jest prosta, była tam miedź więc nie było nawet jak tego skrzywić, nawet żadnych śladów nie ma. Silnik będzie poprawnie pracował? :cry: To dośc DUŻY stojan, żal mi go. :evil:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group