To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - POMYSŁ na modyfikację silnika Hub.
tas - Pią 06 Lut, 2015
Zmiana na taśmy wymaga zmian w blachach, a to pociąga za sobą zmiany w ułożeniu pól magn. i może się okazać, że silnik straci moc albo efektywność.
DeeX - Pią 06 Lut, 2015
Zmiany w blachach wynikające z czego jeśli mógłbyś rozwinąć temat?
tas - Pią 06 Lut, 2015
Przekroju, prostokątny przekrój blach ciężko wpasować w taki troszkę owalny przekrój blach w silniku
DeeX - Pią 06 Lut, 2015
Nie wnikam ale jeśli tak piszesz to widocznie tak jest.
W takim razie zostaje mi zalewanie uzwojenia. Jak już pisałem olej jest fuj...
Klej termoprzewodzący w połączeniu z drutem o przekroju prostokątnym/kwadratowym. Zmniejszają się szczeliny pomiędzy zwojami drutu. Może nie będzie to 0.05 tylko więcej ale mimo wszystko.
Zaraz silnik od nowa zrobimy
Patented by Arbiter group
Nostusek - Pią 06 Lut, 2015
DeeX napisał/a: | Zaraz silnik od nowa zrobimy
Patented by Arbiter group |
Tiaaaa... i chwilę później się obudziłeś
tas - Pią 06 Lut, 2015
Ale mniejsze grzanie silnika z taśmami nie wynika z lepszego chłodzenia, bo chłodzenie jest o wiele gorsze z powodu minimalnej powierzchni odprowadzania ciepła tylko z ilosci miedzi możliwej do upchania i małej rezystancji tegoż
Olej i inne chłodzenie nie jest potrzebne.
DeeX - Pią 06 Lut, 2015
-Panie dyrektorze! Mam wizję!
-To do psychiatry idź pan...
Proszę o nie zaśmiecanie tematu... Gdzie jest moderator ja się pytam?!
Na elektrodzie już dawno by był ban!
Anonymous - Pią 06 Lut, 2015
Tu nie jest elektroda
Co do moderatorów z elektrody, to już dawno sobie zdanie wyrobiłem.
Co jeden to mądrzejszy, a wiedzą się żaden nie podzieli. Tyle w temacie.
DeeX - Pią 06 Lut, 2015
Do tas'a:
A czy widzisz w ogóle możliwość zastosowania tego kleju przy przekroju kwadratowym?
Weź napisz wszystko co wiesz a nie że o wszystko trzeba się Ciebie pytać!
tas - Pią 06 Lut, 2015
Ja nigdy nie zalewałem żadnego silnika
ale...
"Zdrowy rozsądek może zastąpić każdy stopień wykształcenia, lecz żadne wykształcenie nie zastąpi zdrowego rozsądku." G. Ch. Lichtenberg
DeeX - Pią 06 Lut, 2015
No właśnie... Zdrowy rozsądek... Ja się zawsze przekonuje że dana rzecz nie będzie działać po mojej ingerencji dopiero gdy sie o tym przekonam na własnej skórze niszcząc bądź uniemożliwiając dalsze działanie danej rzeczy
I to moje drogie dzieci nazywa się doswiadczaniem empirycznym a nie zdrowym rozsądkiem
DeeX - Pią 06 Lut, 2015
Chętnie bym porozmawiał o tym z kimś kto zajmuje się przewijaniem silników ale kimś otwartym na nowe poglądy co by mnie nie wyśmiał jak zacznę mu objaśniać co i jak...
sietaz - Pią 06 Lut, 2015
Nie wiem czy na forum jest ktoś kto przewijał silnik. To temat dla prawdziwych wyjadaczy.
Twierdzisz Tas, że zmiana na z drutu na taśmy umożliwiłaby pompowania większej ilość amperów? Jeżeli nawet to wątpię żeby normalny sterownik sobie w z tym poradził - może sabvoton by dał radę, jego samonauka działa na trochę innej zasadzie
Anonymous - Pią 06 Lut, 2015
Przy przekrojach kwadratowych można dać większe przekroje w te same miejsca. Stąd większy dopuszczalny prąd. Pod warunkiem, że uzwojenia są równiutko układane.
Freerider - Pią 06 Lut, 2015
Dobry Wieczór, ale się temat szybko rozwinął. A więc tak, w najbliższym czasie będę przeprowadzał testy na małym silniku bldc. Użyje pasty termo-przewodzącej gelid extreme, lepszej nie ma na wolnym rynku. Pasta ma jeden mały minus, traci swoje właściwości a gdy wyschnie i się pokruszy to zaczyna nawet izolować. To tego trzeba utrzymać czystość, troszkę wody i po niej. Może lepszy był by silikon? Ale znowu to wszystko odizoluje zwoje od powietrza o czym wcześniej pisałem. Wziąłem sobie bardzo do serca to co pisał tas. Taka przeróbka czyli pasta/silikon będzie miała duży sens gdy stojan stoi i robimy mida, http://e-bike-diffusion.c...start_num%253D1 w tych silnikach zwoje są na obudowie, gdyby udało się przekazywać ciepło na obudowę to o matko W silnikach hub trzeba chłodzić stojan czyli pomysł z mojego pierwszego postu. Tak np działają silniki z nagrywarek, tak mam taki, tak na nim będę robił testy bo na większą skale mnie nie stać na razie. Jedna osoba z naszego forum zalewa właśnie silnik olejem, ja tam trzymam kciuki.
|
|
|