ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
Kontrolery BLDC - Controller FOC
mateuszmmi - Śro 26 Paź, 2016 Zaktualizowałem oprogramowanie i..
Jednak potrzebna jest nowa wersja aplikacji na telefon, podczas ustawiania zauważyłem że nie działa wogóle opcja ENABLE nie mogę jej zmienić oraz nie działa regulacja offsetu prawe i lewe. Mogę zmienić kąt w zakresie od 1 do 119 stopni i nic powyżej, ani poniżej.barmal - Śro 26 Paź, 2016
mateuszmmi napisał/a:
Zaktualizowałem oprogramowanie i..
Jednak potrzebna jest nowa wersja aplikacji na telefon, podczas ustawiania zauważyłem że nie działa wogóle opcja ENABLE nie mogę jej zmienić oraz nie działa regulacja offsetu prawe i lewe. Mogę zmienić kąt w zakresie od 1 do 119 stopni i nic powyżej, ani poniżej.
To znaczy, że działa
Enable jest po aktualizacji ustawione na wartość 2, a to oznacza, że mamy do dyspozycji 3 profile. Teraz po jednorazowym zwarciu Enable do masy wskakuje profil 1. Następny klik na masę = profil 2 itd. Jednocześnie wartość Enable w aplikacji przeskakuje i pokazuje nam na jakim profilu się obecnie znajdujemy.
Offset działa teraz w tym przedziale. Tak jak pisałem, po aktualizacji należy przeprowadzić kalibrację offsetu. Jeśli miałeś wcześniej wartość powyżej 120 trzeba zmienić kolejność halli w sofcie.
Do tego należy koniecznie zniżyć prąd aku i fazy na 3...5A!
W załączniku apka. Wersja beta barmal - Wto 15 Lis, 2016 Panowie,
dostałem sterownik do naprawy. Przy pierwszych oględzinach zauważyłem kilka spraw, którymi muszę się podzielić aby przestrzec niektórych majsterkowiczów przed ewentualnymi konsekwencjami.
• Brakujące plasikowe podkładki => po dokręceniu wystające śruby, co skutkuje brakiem kontaktu radiatora z obudową i tym samym brak odprowadzania ciepła.
• Śruby zbyt mocno dokręcone => wygięcie płytki oraz podniesienie tranzystorów. Brak chłodzenia.
• Ślady po lutowaniu => odpryski cyny na płytce i zwarcie.
• Radiator był najprawdopodobniej wiercony i gwintowany przy zamontowanej płytce. Opiłki aluminium poprzyklejane do tranzystorów, między izolacją i tranzystorem (!) i między częściami! Zwarcie!Tektronic - Śro 16 Lis, 2016 I to też jest właśnie jedna z rzeczy która tak mnie wkurza jak dostaje coś do naprawy
borsuk - Śro 16 Lis, 2016
Tektronic napisał/a:
I to też jest właśnie jedna z rzeczy która tak mnie wkurza jak dostaje coś do naprawy
A powinieneś się cieszyć, bo to ułatwia zlokalizować uszkodzenie Tektronic - Śro 16 Lis, 2016 A byś sie ździwił przy wielowarstwowym laminacie
Mi nigdy czyjaś rzeźba nie pomogła w naprawie ...barmal - Nie 20 Lis, 2016 Aplikacja zmieniła trochę wygląd:
barmal - Pią 02 Gru, 2016 Panowie,
załączam nową aplikację wraz z softem na procesor.
Aplikacja release, trzeba starą odinstalować i odpalić nową. Wszystkie uwagi mile widziane.
Firmware na procesor zawiera zmianę dotyczącą odłączenia po przekroczeniu dolnego progu napięcia. Do tej pory po przekroczeniu progu prąd był redukowany na 5A.
Teraz prąd jest regulowany w stosunku do ustwionej granicy napięcia tak aby jej nie przekroczyć. Czyli daje tyle ile jeszcze możliwe...lep - Sob 03 Gru, 2016 Witam,
Udało się może komuś znaleźć nowe offsety na NC 2709 (7x9)? U mnie były powyżej 120, a mianowicie 134 i 143. Tyle że przekręcone kable i wcześniej HallChange=1.
Teraz po próbie parametryzacji mam offsetLeft=49, ale silnik nie kręci się płynnie, tylko jak by przeskakuje od magnesu od następnego. HallChange=2 teraz. Tajemnicze trochę te offsety, nie wystarczy tylko odjąć 120 😀
Proszę napisać wartości jak się udało.barmal - Sob 03 Gru, 2016 No więc tak
Odkopałem starego 9x7 i podłączyłem do sterownika. Wgrałem stary soft i ustawiłem parametry na podobne, czyli offset około 150..160 stopni.
Silnik tak pracuje: klik
Po czym zrobiłem aktualizację. Połączenie silnika ze sterownikiem pozostało bez zmian.
Offset działa teraz w tym przedziale. Tak jak pisałem, po aktualizacji należy przeprowadzić kalibrację offsetu. Jeśli miałeś wcześniej wartość powyżej 120 trzeba zmienić kolejność halli w sofcie.
Do tego należy koniecznie zniżyć prąd aku i fazy na 3...5A!
Witam. Mam silnik 9C 10x6 .Zmiana kolejności halii nic nie pomaga. Nie mogę zmienić wartości powyżej 119 ani poniżej 1...mateuszmmi - Pon 19 Gru, 2016 Przeczytaj jeszcze raz dokładnie Nie można zmienić powyżej 120 i poniżej 1. Musisz zmienić opcję hall change i regulować od 1 do 120. Nie zadziała? Zmieniasz hall change do skutku aż znajdziesz się w zakresie i silnik ruszy.ajs - Pon 19 Gru, 2016 Ok barmal - Wto 20 Gru, 2016 Pisałeś o uszkodzonym hallu, czy wszystkie sensory są sprawdzone i sprawne?ajs - Wto 20 Gru, 2016 Tak sensory wymienione i sprawdzone wg opisu Tasa
PS:
Silnik ruszył...okazuje się, że posiadając CA v3 i sterownik Barmala manetka musi być bezpośrednio wpięta w sterownik a nie poprzez rezystor pomiarowy CA